کولپوسکوپی رحم

#1
کولپوسکوپی یک روش پزشکی است که به متخصص زنان و زایمان اجازه می دهد تا دهانه رحم، فرج و واژن را از نزدیک مشاهده کند. این معاینه برای کشف علائم سرطان یا سایر ناهنجاری‌ها است. این روش نیاز به ابزار خاصی به نام کولپوسکوپ دارد. شایع‌ترین دلیلی که کولپوسکوپی رحم را ضروری می‌داند این است که نتایج تست پاپ اسمیر شما غیرطبیعی است. اگر سلول‌های غیرعادی از طریق کولپوسکوپی کشف شوند، پزشک نمونه‌ای از سلول‌ها را برای آزمایش‌های بیشتر خارج می‌کند.
 دلیل استفاده از کولپوسکوپیاگر پزشک از شما درخواست کرده است که کولپوسکوپی رحم انجام دهید، به احتمال زیاد به این دلیل است که آزمایش پاپ اسمیر شما با نتایج «غیر طبیعی» برگشته است. از این روش برای تشخیص موارد زیر استفاده می شود:
  • زگیل تناسلی یا ویروس HPV
  • اطلاعاتی در مورد دهانه رحم
  • تغییرات پیش سرطانی در اطراف دهانه واژن، بافت واژن و دهانه رحم
  • افراد مبتلا به زخم یا ترشحات غیر عادی واژن
  • افراد مبتلا به زخم دهانه رحم
  • افرادی که بعد از برقراری رابطه جنسی، لکه بینی دارند.
  • افرادی که ظاهر دهانه رحم آن ها غیر عادی است.
نحوه انجام کولپوسکوپی رحمکولپوسکوپی به احتمال زیاد در مطب پزشک انجام می شود. این روش فقط باید حدود ده تا بیست دقیقه طول بکشد. در طول این مدت، شما را به پشت روی میز معاینه با رکاب یا تکیه گاه هایی که برای نگه داشتن پاهایتان استفاده می شود، درست مانند پاپ اسمیر قرار می دهید.
 پزشک از اسپکولوم استفاده می کند و آن را وارد واژن می کند تا دیواره ها را باز کند و به آنها اجازه  می دهد دهانه رحم شما را ببینند. سپس از ابزاری به نام کولپوسکوپ استفاده می‌کنند که یک ابزار بزرگ‌نمایی برای نشان دادن سلول‌های روی دیواره دهانه رحم است. نور روشنی به دهانه رحم شما تابیده می شود تا پزشک بتواند ببیند کولپوسکوپ چه چیزی را بزرگ می کند.
 واژن و دهانه رحم شما با پنبه پاک می شود تا هر گونه مخاطی پاک شود و پزشک ممکن است از محلولی حاوی سرکه برای تمیز کردن ناحیه استفاده کند. استفاده از محلول ممکن است باعث احساس سوزن سوزن شدن یا سوزش شود، اما به شناسایی سلول های مشکوک به پزشک کمک می کند.
مطالب بالا از سایت رسمی دکتر مرجان سخایی برداشته شده است. لینک آن را در زیر ملاحظه بفرمایید
https://dr-sakhaei.com/%da%a9%d9%88%d9% ... %ad%d9%85/


ارسال پست

بازگشت به “ساير موارد”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 10 مهمان

cron