زگیل تناسلی

#1
علت زگیل تناسلی


زگیل تناسلی توسط ویروس HPV ایجاد می شود. آنها معمولاً از طریق:
  • تماس مستقیم پوست به پوست از جمله رابطه جنسی واژینال یا مقعدی
  • استفاده کردن از اسباب بازی های جنسی بصورت شریکی
  • رابطه جنسی دهانی (نادر)
  • از مادر به نوزاد در هنگام زایمان طبیعی (نادر)
اکثر افراد مبتلا به HPV نمی دانند که به آن مبتلا هستند. زمانی که با HPV در تماس باشید، زگیل تناسلی پنهان ماه ها یا حتی سال ها طول می کشد تا ایجاد شود. با این حال، حتی اگر هنوز به زگیل مبتلا نشده اید، می توانید ویروس را به افراد دیگر منتقل کنید (اما احتمال بیشتری وجود دارد که ویروس را با زگیل های فعال پخش کنید).
 بیش از ۱۰۰ سویه HPV وجود دارد که ۴۰ گونه از آنها بر اندام تناسلی شما تأثیر می گذارد. سویه هایی که باعث ایجاد زگیل در ناحیه تناسلی شما می شوند، نوع ۶ و ۱۱ هستند. این گونه ها به عنوان انواع کم خطر HPV شناخته می شوند.
 انواع زگیل تناسلی پرخطر HPV (مخصوصاً نوع ۱۶ و ۱۸) می تواند باعث تغییرات غیرطبیعی سلولی دهانه رحم شما شود و منجر به سرطان دهانه رحم شود. به همین دلیل است که زنان باید اسمیر دهانه رحم را به طور منظم انجام دهند تا تغییرات دهانه رحم شما را که در صورت عدم درمان ممکن است منجر به سرطان شود، مشخص کنند.

علائم زگیل تناسلی


عفونت ویروسی پوست ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) زگیل تناسلی را بوجود می آورد. زگیل تناسلی یک نوع شایع عفونت مقاربتی (STI) است. آنها معمولاً بدون درد هستند و سلامتی فرد را تهدید جدی نمی کنند. اکثر افرادی که دارای عفونت HPV هستند، هیچ زگیل قابل مشاهده ای ایجاد نمی کنند. اگر زگیلِ تناسلی ظاهر شود، ممکن است چندین هفته، ماه یا حتی سال ها پس از اولین تماس شما با ویروس باشد.
 زگیل تناسلی مانند توده های کوچکی به رنگ پوست در فرج، واژن، دهانه رحم، آلت تناسلی، کیسه بیضه یا مقعد شما به نظر می رسد. ممکن است خارش داشته باشند. آنها همچنین ممکن است بسیار کوچک باشند و به سختی قابل مشاهده باشند. یک پرستار یا پزشک می تواند شما را با دقت بیشتری بررسی کند.
 در مورد نوع HPV که می تواند منجر به سرطان شود، معمولاً هیچ نشانه ای وجود ندارد که نشان دهد عفونت دارید. به همین دلیل است که غربالگری منظم دهانه رحم بسیار مهم است – می‌تواند هر گونه تغییری را در سلول‌های دهانه رحم شما مشاهده کند و در صورت نیاز می‌توانید تحت درمان قرار بگیرید. سایر سرطان‌های مرتبط با HPV نیز در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان هستند.

مطالب فوق از سایت دکتر مرجان سخایی برداشته شده است. لینک اصلی آن را در زیر مشاهده می کنید
https://dr-sakhaei.com/%d8%b2%da%af%db% ... %84%db%8c/


ارسال پست

بازگشت به “ساير موارد”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 14 مهمان

cron