لک صورت چیست؟ راه های درمان آن

#1
 لکه‌های پوستی معمولاً بی‌ضرر هستند، با این تفاوت که وقتی در آینه نگاه می‌کنید، شما را آزار می‌دهند، اما گاهی اوقات علائم سایر بیماری‌های پوستی هستند. در این مقاله شما را با لک‌های پوست صورت و درمان لک‌های پوستی آشنا می‌کنیم. و به شما کمک می‌کنیم بفهمید که چرا لک‌ها هرگز مضر نیستند و چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید.
 
تصویر

لک صورت چیست؟

لک اصطلاحی است که به هر نوع پوستی اطلاق می شود که به دلایل مختلف تغییر رنگ می دهد و با پوست سالم و شاداب متفاوت به نظر می رسد. لکه های پوستی دلایل زیادی دارند و شامل عوارض و مشکلات پوستی زیادی می شوند.

نکته بعدی مراقبت از پوست در طول درمان لکه بینی است. در طول درمان ملاسما، پوست نازک تر و حساس تر از قبل می شود و مواد لایه بردار پوست حتی می تواند باعث خشکی و لایه برداری شود، بنابراین استفاده از کرم مرطوب کننده و جوان کننده پوست برای تغذیه و ترمیم پوست ضروری است.

پوست سریعتر بیدار می شود و چون پوست نازک و حساس است، به نور مستقیم خورشید بسیار حساس می شود، بنابراین استفاده نکردن از ضد آفتاب قوی باعث بدتر شدن لکه ها می شود.
 
روش درمان لک صورت با مزوتراپی
اساس کار مزوتراپی صورت برای لک تزریق مواد دارویی به زیر پوست است. بعد از چند جلسه تزریق این مواد به زیر پوست لک ها و تیرگی هایی که روی پوست قرار دارند کم کم از بین می روند.
 قبل از تزریق پوست شما را بی حس می کنند و بسته به شرایطی که دارید و میزان درمان شما مواد می توانند در عمق های گوناگونی از پوست شما تزریق شوند. عمق تزریق می تواند بین ۱ تا ۴ میلی متر باشد.

علل ایجاد رنگدانه و درمان پیگمانتاسیون پوست

عوامل زیادی می توانند باعث ایجاد لکه های پوستی شوند. برخی از این عوامل محیطی هستند و با مراقبت از پوست می توان از آنها جلوگیری کرد، در حالی که برخی دیگر به عوامل داخلی مربوط می شوند. با دانستن علت لک های پوستی و شناخت نوع لک های صورت به راحتی می توانید از لک های پوستی پیشگیری و درمان کنید.

علل اصلی لک های پوستی عبارتند از:
آفتاب سوختگی و تماس مکرر پوست با نور خورشید برخی از ویروس ها مانند تبخال و آبله مرغان غذا و عادات بد غذایی ژنتیک و وراثت بارداری استفاده از داروهای هورمونی و داروهای ضد سرطان بیماری های التهابی مانند لوپوس و عفونت های پوستی مسدود شدن منافذ پوست رادیوتراپی
بررسی انواع لک‌های پوستی 
این موضوع که لک پوست چیست و دلایل عمده بروز آن کدام است، انواع مختلفی از آن‌ها را نیز ایجاد می‌کند. قبل از اقدام به رفع و درمان آن بهتر است با نوع لک پوست خود با توجه‌به علائم مختلف آن آشنا باشید. پیشگیری و درمان لک صورت با رعایت 4 نکته کلیدی حال که علل اصلی ایجاد لک مشخص شد، باید ببینیم برای پیشگیری و درمان ملاسما چه اقداماتی می‌توان انجام داد.

1- اولین نکته در پیشگیری و درمان لک صورت یا ملاسما این است که تماس اشعه آفتاب با صورت را به حداقل برسانیم.
بهترین روش برای کاهش تماس با اشعه خورشید استفاده از کرم‌های ضدآفتاب است. استفاده از نقاب و کلاه‌های لبه دار هم به محافظت صورت از تابش آفتاب کمک می‌کند.

2- دومین نکته در درمان لک صورت پرهیز از استفاده صابون‌های اسکراب و وسایلِ ساینده بر روی پوست صورت است.
بسیاری از افراد لک‌های صورت را سطحی فرض می‌کنند و به همین دلیل تلاش می‌کنند با استفاده از صابون‌های اسکراب یا وسایل ساینده، آنها را از بین ببرند.

3- سومین و مهمترین روش درمان لک صورت استفاده از کرم‌های ضد لک است. نکته مهم این است که کرم‌های لک بر، باید حتماً زیر نظر پزشک استفاده شود چرا که مصرف ضد لک به مدت طولانی و با غلظت نامتناسب می‌تواند باعث تشدید لک صورت شود.

4- از طرف دیگر همزمان با مصرف کرم ضد لک باید از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کرد تا روند از بین رفتن لک تسریع شود.
نکته دیگر اینکه لک صورت به طور متوسط پس از 6-3 ماه درمان ضد لک از بین می‌رود و این لزوم حوصله کردن بیمار حین درمان را گوشزد می‌کند.
 
تصویر
درمان لک صورت با لیزر

اما بسیاری از افراد علاوه بر رعایت تمام نکات ذکر شده، لک صورت مقاوم به درمان دارند یا خواستار درمانِ سریعِ لک‌های صورت یا بدن هستند. در این موارد می‌توان از نسل جدید لیزر ضد لک استفاده کرد.
سال‌های زیادی بود که لیزرهای مختلف برای درمان لک به کار می‌رفت ولی متاسفانه یا باعث ایجاد عارضه می‌شد یا لک بیمار سریعاً برگشت پیدا می‌کرد.

مزوتراپی صورت بعد از چند جلسه جواب میدهد ؟
تعداد جلساتی که برای درمان لک صورت لازم است از فردی به فرد دیگر فرق می کند. بستگی به شرایط پوست و میزان آسیب دیدگی آن دارد. برای انجام جوانسازی کامل صورت حداقل به ۴ جلسه نیاز می باشد.


ارسال پست

بازگشت به “ساير موارد”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 6 مهمان

cron