تعمیر پرینتر اچ پی

#1
چند بار برای شما اتفاق افتاده است که پرینتر دستگاهتان خراب شده و از این رو برای سرویس و تعمیر آن را به یک مرکز مجاز تعمیرات برده باشید؟ وقتی پرینتر کیفیت کارکرد همیشگی خود را ندارد، پس حتماً قطعه‌ای خراب شده است. حالا این کدام قطعه است؟ آیا باید تعمیر شود یا باید یک نمونه جدید دیگر خریداری کرد؟ چرا به چنین مشکلی برخورده است؟ این‌ها مواردی هستند که خود شما در صورت نداشتن تخصص فنی نمی‌توانید به درستی و کامل پاسخ دهید. پس باید آن را به یک مرکز تخصصی تعمیر پرینتر اچ پی بدهید.
 
مشکل کار نکردن دستگاه پرینتر می‌تواند سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. در بعضی مواقع حتی خودتان هم می‌توانید مشکل دستگاه را برطرف کنید؛ البته به شرط اینکه خیلی ساده بوده و شما هم از تجربه‌ای حتی دیدن از نزدیک بررسی پرینتر را داشته باشید.
 
به صورت عمومی و کلی در هنگام برخورد با یک مشکلی در دستگاه چاپگر، مراحل زیر بهتر است که به ترتیب انجام شود. باز تأکید داریم که اگر شما آشنایی با ساختار دستگاه پرینتر ندارید، خودتان هیچ اقدامی برای برطرف عیب نکنید. در این صورت احتمال صدمه دیگر بیشتر خواهد بود.
 
در ابتدا سالم یا وصل بودن کابل را بررسی کنید. گاهی ممکن است که به دلیل معیوب شدن کابل، ارتباط پرینتر با دستگاه به درستی وصل نشده باشد.
 
کارتریج خود را بررسی کنید. بعضی پرینترها دارای علامت هشداری هستند که به کاربران از قبل در خصوص تمام شدن جوهر اخطار می‌دهند.
 
در صورتی که کاغذ در بین فرآیند چاپ گیر کرد، به آرامی دستگاه را باز کنید و کاغذ را بردارید. این مسئله ممکن است که به دلیل مشکلی در کارتریج، گیرکردن آشغالی از قبل در دستگاه یا معیوب شدن غلتک‌ها باشد.
 
احتمال اینکه نرم افزار نصب شده پرینتر دچار مشکل شده باشد هم زیاد است. درایور را بررسی کنید که به مشکلی برنخورده باشد. گاهی به دلیل ویروسی شدن کامپیوتر، کارکرد دیگر دستگاه‌ها آسیب خواهد دید. شاید لازم باشد که درایور را باز دوباره حذف و نصب کنید.
 
شاید چندین دستور پرینت به دستگاه ارسال کرده باشید و همین مسئله باعث شده باشد تا دستگاه از نظر کارکرد نرم افزار دچار مشکل شود. در این صورت نیاز است که تمامی دستورات قبلی را حذف کرده و مجدداً دستور پرینت بدهید.
 
در صورتی که داخل پرینتر کثیف شده باشد، کارکرد دستگاه قطع یا کند خواهد شد. البته این مسئله خیلی حساس است. هرچند وقت یک بار باید دستگاه خود را سرویس کنید؛ به ویژه اگر محیط کار شما از نظر هوا آلوده بود و گردوخاک زیادی وجود داشته باشد.
 
قبل از اینکه بخواهیم تا به صورت تخصصی در خصوص پرینترها صحبت کنیم، در ابتدا چند مشکل رایج آن‌ها و راه‌حل‌های مربوطه را معرفی خواهیم کرد.
چندین مشکل رایج در پرینتر اچ پی
مشکل Paper Jam
 
این اخطاری است که کاربران به هر دلیلی به آن توجه نمی‌کنند. متأسفانه همین مسئله هم باعث می‌تواند تا در ادامه دستگاه به مشکلات جدی‌تری بربخورد. این پیغام نشان از مشکلی می‌دهد که در همان ابتدا خودتان می‌توانید آن را برطرف کنید. در ابتدا مطمئن شوید که کاغذها به درستی در سینی قرار گرفته‌اند. یک تاخوردگی ساده به راحتی می‌تواند باعث گیرکردن کاغذ در میان رول‌ها شود. مورد بعدی اینکه کاغذها را با تعداد کمتری در سینی قرار دهید. گاهی کاغذهای زیادی و چسبندگی بین آن‌ها باعث می‌شود در هر دستور چندین کاغذ به داخل دستگاه کشیده شود. مسئله دیگر اینکه شاید غلتک‌ها خراب شده باشند و نیاز به تعویض داشته باشند. خرابی غلتک‌ها باعث می‌شود تا کاغذ در بین مسیر گیر کرده و در هنگامی که آن را بیرون می‌کشید، احتمال پاره شدن و گیرکردن خرده وجود داشته باشد.
 
به روز نبودن درایور
 
گاهی به دلیل به روز شدن ویندوز و سازگار نبودن آن با نسخه درایور یا ویروسی شدن دستگاه، پرینتر نمی‌تواند دستورات چاپ را به درستی اجرا کند. اگر آپدیت ویندوز روشن است، این احتمال وجود دارد که در نسخه جدید، مشکل همخوان نبودن آن را درایور پرینتر به وجود بیاید. در این حالت یا باید درایور پرینتر خود را حذف و با دانلود نسخه جدید، آن را نصب کنید یا اینکه آن را به روز کنید. بهترین حالت این است که به سایت خود سازنده مراجعه و نسخه آخر آنجا را با نسخه نصب شده مقایسه کنید. مسئله شاید ویروسی شدن دستگاه است که تنها راه ویروس کشی یا نصب مجدد ویندوز است.
پر بودن صف پرینت
وقتی دستوری پرینت صادر می‌شود، دستور آن در صف اجرایی قرار گرفته و بعد از پرینت به صورت خودکار حذف می‌شود. حالا گاهی ممکن است که به بنا به دلایلی پاک نشود. حتی ممکن است که اجرای آن کمی طولانی‌تر شده و شما چند بار دکمه پرینت را بزنید. با هر بار کلیک روی دکمه پرینت، دستوری جدیدی در صف قرار می‌گیرد. در این صورت است که چندین دستور برای اجرا یک کار مشترک در صف قرار می‌گیرند و از این رو اجرا نمی‌شوند. در این صورت باید تمامی دستورات قبلی را پاک کرده و یک پرینت جدید بگیرید. اگر آن باز چاپ نشد، یعنی اینکه مشکلی در دستگاه یا رابط اتصال وجود دارد.
 
اتصال وای فای
 
گاهی پرینتر از طریق سیستم وای فای دستورات می‌گیرد. گاهی مشکلی به وجود می‌آید که این ارتباط اینترنتی برقرار نمی‌شود: اینترنت قطع می‌شود یا سیگنال دهی دستگاه به ایرادی برمی‌خورد. در حقیقت شما نمی‌توانید از طریق کامپیوتر خود، چاپگر را پیدا کنید، در این حالت باید مودم را خاموش روشن کرده یا چاپگر را به صورت مجدد به برق وصل کرده و اینترنت آن را روشن کنید.
مشکلی در کارتریج
گاهی ممکن است که کارتریج به مشکلی برخورده باشد؛ بیشتر برای نمونه‌های جوهرافشان که احتمال خشک شدن آن وجود دارد. کارتریج وقتی خشک شود، دیگر نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. از این رو لازم است که حتماً یا مشکل آن را برطرف کنید یا اینکه یک نمونه جدید جایگزین کنید.
 
در بعضی پرینترها به ویژه اچ پی، استفاده از کارتریج‌های طرح یا نمونه‌های متفرقه باعث ایجاد مشکل در ساختار دستگاه می‌شود. این نکته را حتماً در نظر بگیرید که به هیچ وجه از کارتریج‌های غیراستاندارد استفاده نکنید. اینکه حالا اصل باشد یا طرح باکیفیت مهم نیست، مهم این است که بی‌کیفیت نباشد.
 
گاهی شاید کارتریج را جدید گرفته باشید؛ اما هنوز در هنگام فعالیت چیزی چاپ نکند. اول از همه بررسی کنید که کارتریج را به درستی در دستگاه قرار داده‌اید. دوم اینکه تمامی قطعات اضافه برای مهر شدن را از آن جدا کرده باشید. در وسط کارتریج نخ پلاستیکی قرار دارد که باید آن را از دستگاه جدا کنید. شاید هم کارتریج مشکلی داشته باشد.
 
مسئله دیگر تمام شدن پودر کارتریج است. اگر پودر به آخر برسد یا در بخش انتهایی خود باشد، اخطارهایی را نشان می‌دهد. در این صورت لازم است که حتماً کارتریج را عوض کنید. در غیر این صورت احتمال پودرریزی و خراب شدن دستگاه وجود دارد.
مشکلات سخت افزاری پرینتر hp
گاهی پرینتر شما دچار مشکلات سخت افزار دیگری می‌شود. مشکلاتی که در هیچ‌کدام از ۵ دسته بالا نیست. اگر مشکلات در هیچ گروهی نبود، بهترین کار این است که خودتان به هیچ وجه اقدام به تعمیر و بررسی دستگاه نکنید. پرینترها خیلی خاص هستند. خاص‌تر از چیزی که به آن فکر می‌کنید. در حالت کلی هر دستگاه الکترونیکی چنین خاصیتی را خواهد داشت. شما نمی‌دانید که مشکل دستگاه سخت افزاری برای تعمیر پرینتر hp از کجاست. احتمال اینکه خودتان بخواهید جایی را تعمیر کنید؛ اما نتوانید و جای دیگر خراب شود، زیاد خواهد بود. بهترین راه این است که آن را به یک مرکز تخصصی تعمیرات پرینتر بدهید.


تعمیر مانیتور
تعمیر تلویزیون آبخورده
تعمیر گوشی اپل
قالیشویی شربت اوغلی
ارسال پست

بازگشت به “تبادل نظر بين كاربران سايت”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: Bing [Bot] و 2 مهمان

cron