آیا شیاف یا پماد آنتی هموروئید می‌تواند بیماری بواسیر را درمان کند؟

#1
پماد آنتی هموروئید یکی از روش های درمان هموروئید در مراحل اولیه این بیماری است، هموروئید بیماری بسیار شایع مقعدی است که حاصل واریسی شدن یا گشاد شدن عروق در این ناحیه است. این بیماری در مراحل اولیه با استفاده از درمان های خانگی و مصرف داروهای نظیر پماد آنتی هموروئید قابل درمان است. همچنین این دارو را می تواند به اشکال دیگری نظیر شیاف نیز تهیه نمود. پماد آنتی هموروئید علاوه بر درمان این بیماری در درمان سایر عارضه ها مانند شقاق، فیستول و خارش مقعد نیز کاربرد دارد.
آیا شیاف یا پماد آنتی هموروئید بواسیر را درمان می کند؟پماد یا شیاف آنتی هموروئید بر پایه عصاره های گیاهی تولید می شود، و می تواند علائم حاصل از این بیماری مانند درد، سوزش، خارش و التهاب، خونریزی، زخم و … را درمان نماید، البته این دارو تنها در مراحل اولیه بیمار درمان موثر شناخته می شود و در مراحل پیشرفته تر آن تاثیر چندانی ندارد. در ضمن نمی توان این پماد را به عنوان درمان قطعی و موثر معرفی نمود بلکه بیشتر در مورد از بین بردن علائم بیماری نقش دارد و تاثیر قطعی در رابطه با درمان آن نخواهد داشت.
استفاده از شیاف یا پماد آنتی هموروئید چه مزایایی دارد؟این دارو دارای اثرات قابض، ضدالتهاب و ضددرد و بی حس کننده موضعی است و استفاده از آن مزایای بسیاری را به همراه دارد. از مزایای استفاده از این پماد می توانیم به این موارد اشاره کنیم :
  • درمان التهابات و تورم پوست اطراف مقعد
  • بهبود درد
  • رفع خونریزی
  • بهبود زخم پس از عمل جراحی
  • درمان سوزش و خارش مقعد
از پماد آنتی هموروئید می توان جهت درمان هموروئیدهای داخلی، اختلالات مجرای مقعد نظیر سوزش و خارش و …شقاق یا فیستول استفاد نمود.
عوارض ناشی از مصرف پماد آنتی هموروئیداین دارو عوارض جانبی خاصی به همراه دارد. ولی در صورتی که استفاده از آن بیش از حد مجاز باشد امکان بروز عوارض خاصی برای آن وجود دارد. برخی از عوارض این دارو به این شرح است :
در صورتی که علائم بیماری شدت یافتند و یا عوارض این پماد ظاهر شد، مصرف دارو را قطع و با پزشک مشورت نمایید.
در چه مواردی استفاده از پماد آنتی هموروئید منع مصرف دارد؟
  • مصرف همزمان این دارو با داروهایی مثل داروهای مسدود کننده ی بتا آدرنرژیک، سایمتیدین، کورتیکواستروئیدها و برخی داروهای ضد افسردگی ممنوع است زیرا ترکیبات این داروها موجب اختلال در عملکرد آن می شود.
  • مصرف این دارو برای مادران شیرده، زنان باردار و کودکان زیر ۱۲ سال باید با مشورت پزشک باشد.
  • مبتلایان به ضایعات ویروسی و قارچی، عفونت های ثانویه مقعد و ضایعات سلی نباید از دارو استفاده نمایند همچنین مبتلایان به بیماری های دیابت، بیماری قلبی و عروقی، فشار خون بالا، اختلالات غده تیروئید و مشکلات مربوط به دستگاه ادراری مثل بزرگی پروستات باید قبل از مصرف دارو با پزشک مشورت نمایند.
نحوه و میزان مصرف شیاف یا پماد آنتی هموروئیدلازم است این دارو را مطابق نظر پزشک و دستورالعمل های او استفاده نمایید. مدت زمان مصرف این دارو ۷ روز تعیین شده است و اگر پس از طی این مدت بهبودی حاصل نشود بایستی مصرف دارو را قطع و با پزشک متخصص در این زمینه مشورت نمایید. مقدار مصرفی این دارو معمولاً یک شیاف یا اپلیکاتور صبح و شب تعیین شده است. همچنین بهتر است از شیاف آنتی هموروئید بعد از اجابت مزاج استفاده نمود. دقت نمایید میزان مصرف این دارو چه در فرم پماد چه در فرم شیاف نباید بیش از مقدار تجویزی پزشک باشد. هنگام استفاده از دارو به این نکات توجه نمایید :
  • قبل از مصرف پماد ناحیه مقعد را با آب و صابون شستشو دهید.
  • برای مصرف دارو از اپلیکاتور استفاده نموده و قبل و بعد از مصرف آن را بشویید.
  • در صورتی که استعمال یک نوبت دارو را فراموش کردید به محض یادآوری مصرف کنید و اگر مدت زمان زیادی از نوبت مصرف آن گذشته نیازی به استفاده از دارو نیست.
https://darman.clinic/%d9%be%d9%85%d8%a ... b%8c%d8%af


درمان کلینیک
ارسال پست

بازگشت به “سایر موراد”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 14 مهمان

cron