درمان های روانشناسی کودک

#1
 روش های درمانی متعددی برای حل مشکلات رفتاری و اختلالات کودکان وجود دارد. برخی از شایع ترین این روش ها به شرح زیر هستند:
1. درمان فردی کودکدر این روش درمانی سعی بر این است که با آموزش متناسب با سطح سن و رشد کودک تفاهم برقرار شود و این گونه درمان اختلال هدف آغاز می گردد. هر چقدر که کودک کوچک تر باشد، درمان موفقیت آمیز تر خواهد بود و اعضای خانواده نیز مشارکت فعال تری خواهند داشت. درمان فردی می تواند با دارو درمانی و مشاوره خانواده همراه گردد. مشاوره افسردگی برای کودکان مبتلا به افسردگی می تواند مفید باشد.
2. خانواده درمانیخانواده نقش اساسی در تربیت فرزند دارند و تمام رفتارهای کودک می تواند نشانه‌ ای از برخی مشکلات در خانواده باشد. به همین دلیل ممکن است در روانشناسی کودک درمانگر از خانواده درمانی استفاده نماید تا این گونه به صورت ریشه ای مشکلات کودک را درمان کند.
3. بازی درمانیکودکان مانند بزرگسالان نمی توانند احساسات و هیجانات خود را بروز دهند و آن ها را به روشنی بیان کنند. زمانی که کودک این احساسات را سرکوب می کند، روان او با خطر مواجه می شود. بازی های کودکان مهم ترین روشی هستند که می‌ توانند از احساسات و هیجانات درونی آن ها پرده بردارند. به همین دلیل اکثر روانشناسان کودک از بازی درمانی استفاده می کنند تا این گونه بتوانند مشکلات کودک را تشخیص دهند و برای درمان گام بردارند.



مشاوره کودک و نوجوان در تهران


ارسال پست

بازگشت به “روانشناسي”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 4 مهمان

cron