خاصیت شفا بخشی عسل برای ماده شیمیایی به نام پرولین

#1
شناخت ال پرولین :
ال پرولین آمینو اسیدی غیر ضروری است که بصورت پودر کریستالی سفید بی بو و با طعم شیرین دیده می شود و محلول در آب و الکل است ، با عوامل اکسید کننده قوی ناسازگار است و به طور طبیعی در عسل وجود دارد پس به عنوان افزودنی و طعم دهنده  مواد غذایی مورد استفاده قرار میگیرد  . همچنین در غذاها و دسرهای ژلاتینی ، محصولات لبنی و گوشت و سبزیجات فرآوری شده مورد استفاده قرار می گیرد.
شرح :
ال پرولین “L-Proline”، بی بو یا دارای بوی خفیف و مشخص با طعم  شیرین است؛از ال پرولین در تحقیقات بیوشیمیایی و تغذیه ای ، آزمایشات میکروبیولوژیکی ، محیط کشت ، جز مواد شیمیایی است که  به عنوان معرف آزمایشگاهی ، مکمل غذایی و مواد اولیه برای کاپتوپریل و انالاپریل و  استفاده می شود.همچنین به عنوان طعم دهنده و مکمل غذایی استفاده می شود و از عناصر اصلی تشکیل دهنده عسل به شمار میرود. ال پرولین شامل یک گروه آمینو ، یک گروه کربوکسیلیک اسید و یک پیرولیدین زنجیره جانبی است که آن را به عنوان آمینو اسید غیر قطبی و آلیفاتیک طبقه بندی می کند. این ماده همچنین پیش ساز (با ویتامین C) برای کلاژن است ، بلوک سازنده ساختار تاندون ها ، رباط ها ، شریان ها ، وریدها و ماهیچه ها می باشد و در ترمیم زخم اهمیت دارد.ال پرولین یکی از 20 اسید آمینه ای است که برای سنتز پروتئین ها در بدن انسان استفاده می شود. این اسید آمینه در کد ژنتیکی انسان با کدون CCA ، CCC ، CCG و CCU رمزگذاری شده است. ال پرولین تنها آمینو اسید پروتئین زایی است که یک آمین ثانویه است ، به این معنی که نیتروژن آمین آن به دو گروه آلکیل متصل است. تقریباً همه پروتئین های بدن انسان حاوی ال پرولین هستند و تنها اسیدهای آمینه ای که بیشتر فراوان هستند آلانین و گلوتامین هستند. ال پرولین به ویژه در تولید کلاژن ، که جزء اصلی پوست ، غضروف و استخوان است ، اهمیت دارد.
اقدامات بیوشیمیایی ال پرولین خالص شامل آگونیسم ضعیف گیرنده های گلیسین و برخی گیرنده های گلوتامات است. گیاهان همچنین از این اسید آمینه برای تولید بافت هایی مانند گرده استفاده می کنند. مکمل های بهداشتی حاوی این ماده اغلب برای حمایت از رشد بافت همبند مصرف می شوند.
عملکرد ال پرولین چگونه است :
ال پرولین مشتق از اسید آمینه گلوتامین است. این ماده پیش ساز نوعی پروتئین به نام کلاژن است که برای حمایت از بافت های بدن مانند پوست ، استخوان ها ، ماهیچه ها ، تاندون ها و غضروف ها عمل می کند. اثرات این اسید آمینه را بیشتر در قسمتهایی از بدن که حاوی کلاژن هستند می توان مشاهده کرد و همچنین ممکن است به عملکرد سالم سیستم ایمنی کمک کند. ال پرولین در غضروف ها وجود دارد و برای عملکرد مناسب مفاصل و تاندون ها مهم است.
ال پرولین یک ترکیب آلی و یک اسید آمینه غیر ضروری است که توسط افراد سالم در بدن سنتز می شود. مانند سایر آمینو اسیدها،این ماده را می توان در منابع حاوی پروتئین مانند گوشت ، تخم مرغ ، و همچنین محصولات لبنی و طیور یافتال پرولین همچنین می تواند در مکمل ها به شکل کپسول و قرص باشد و همچنین در نوشیدنی های ورزشی برای بدنسازان و ورزشکاران موجود است. این اسید امینه همچنین از عناصر اصلی تشکیل دهنده عسل به شمار میرود.
مهمترین  عملکرد ال پرولین رشد و حافظت از پوست و بافت های همبند است. ال پرولین نوعی پروتئین به نام کلاژن تولید می کند که نقش مهمی در حفظ بدن دارد. برخی از افراد حتی آن را جزء چسبی می نامند که بدن را یکپارچه نگه می دارد. همچنین به ترمیم زخم ها ، بافت های آسیب دیده ، پوست و ماهیچه ها کمک می کند.
تولید ال پرولین :
ال پرولین هنوز به میزان کمی با جداسازی از هیدرولیزات پروتئین تولید می شود ، اما امروزه تخمیر مستقیم با استفاده از جهش های مقاوم در برابر آنالوگ باکتری های کورینفورم یا Serratia marcescens یک روش تولید جایگزین اقتصادی است.
کاربردهای ال پرولین :
ال پرولین کاربرد عمده ای در حفظ فشار خون ، تشکیل کلاژن ، پیشگیری از تصلب شرایین و ترمیم بافت دارد.
اسیدهای آمینه پرولین به عنوان پیش ساز گلوتامیک اسید عمل می کند که در تشکیل برخی از ترکیبات مهم مانند گاما آمینوبوتیریک اسید ، گلوتامین و گلوتاتیون نقش دارد.
این اسید آمینه همچنین می تواند به هیدروکسی پرولین تبدیل شود که در یک مولکول پروتئین گنجانده شده است.
این آمینو اسید را می توان در محصولات غذایی ، آشامیدنی ، دارویی ، بهداشت و مراقبت های شخصی ، کشاورزی/خوراک دام/طیور استفاده کرد.
این محصول یک اسید آمینه است که به عنوان مکمل غذایی و به عنوان طعم دهنده استفاده می شود و در ادویه ، پنیر ، محصولات گوشتی و ماست و غیره استفاده می شود.
ال پرولین جزء ضروری کلاژن است و برای عملکرد مناسب مفاصل و تاندون ها مهم است. همچنین از آن برای سنتز داروهای مختلف مانند داروهای فشار خون بالا استفاده می شود.
 
 
 


Re: خاصیت شفا بخشی عسل برای ماده شیمیایی به نام پرولین

#2
پروتئین وی همان پروتئین آب پنیر است و یکی از بهترین نوع پروتئین برای ورزشکاران محسوب می‌شود. عموما ورزشکاران برای خرید پروتئین وی به مشکل می خورند. زیرا برندهای مختلفی اقدام به تهیه و ساخت پروتئین وی کرده اند. بنابراین سردرگمی برای انتخاب بهترین محصول امری طبیعی است. یکی از محبوبترین برندهای ساخت این مکمل کاله است. پروتئین وی کاله یک مکمل بدنسازی است که می بایست پس از انجام تمرینات ورزشی مصرف شود.
یکی از ویژگی های بارز این محصول داشتن کلسیم، ویتامین دی، پتاسیم و آهن در ترکیبات آن است. کربوهیدرات داخل این پروتیئن وی 3 گرم بوده و عضلات شما را به فرم دلخواهتان در می آورد. برای خرید و مشاهده قیمت این محصول می توانید به فروشگاه های آنلاین مراجعه کنید.
ارسال پست

بازگشت به “ساير موارد”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 10 مهمان

cron