اجراي كفپوش اپوكسي توسط محافظ پوشش كارا

#1
شرکت محافظ پوشش کارا در زمینه تولید و اجرای کفپوش اپوکسی , پلی یورتان و ... فعالیت می کند. و تمام تلاش خود را نموده است با دانش روز رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

کفپوش اپوکسی ماده ای خاص و منحصر به فرد است که برای کف استفاده می شود که طرفداران بسیاری دارد.


Re: اجراي كفپوش اپوكسي توسط محافظ پوشش كارا

#2
کفپوش اپوکسی صنعتی
از کفپوشهای اپوکسی معمولاً برای کفپوشهای تجاری و صنعتی استفاده می‌شود. پوششهای اپوکسی به طور معمول بر روی کفهای بتونی اعمال می‌شوند تا سطحی با عملکرد بالا، صاف و بادوام را ارائه دهند که می‌تواند سالها دوام داشته باشد و بارهای سنگین را تحمل کند. بسیاری از سایتهای صنعتی، انبارها و ساختمان‌های تجاری برای حفظ شرایط تمیز و ایمن برای کارگران، تجهیزات و موجودی کالا به کفهای اپوکسی متکی هستند. از گرما و ترافیک زیاد رفت و آمد، تا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و تأثیرات سنگین، کفپوش‌های رزینی صنعتی باید طیف وسیعی از فشارهای مختلف را کنترل کنند.

معایب کفپوش صنعتی اپوکسی
کفپوش اپوکسی سخت هستند و بنابراین در هنگام راه رفتن سر و صدای تماس وجود دارد. به همین دلیل، از کف‌های پلی اورتان انعطاف پذیر معمولاً در فضاهای اداری و خانه‌ها استفاده می شود. بدون گرم شدن از کف، کف اپوکسی تا حدی سرد است.

اگر ناهمواری‌ها یا ترک‌هایی در زیر لایه وجود داشته باشد، کفپوش موج دارها می‌توانند در کف دیده شوند. این تنها در صورتی اتفاق می افتد که کف اپوکسی دیگر نتواند از ترک‌های موجود استفاده کند. HIM دارای خمیر تیکسوتروپیک بر پایه رزین اپوکسی و مواد پر کننده سبک است که با استفاده از آن می‌توانید ناهمواری‌های سطح بتن را برطرف کنید. در زیر چند نمونه از معایب کفپوش‌های صنعتی اپوکسی را برایتان شرح خواهیم داد:

1. بخارات سمی قوی
به محض شروع به نصب کف اپوکسی، بوی شدیدی را احساس خواهید کرد. گاهی اوقات، ممکن است به محض شروع استفاده، متوجه بوی آمونیاک شوید. این دودها سمی هستند و ممکن است عوارض جانبی را برای هر کس در نزدیکی آن است ایجاد کند. برخی از علائم و نشانه‌های رایجی که در نتیجه استنشاق بخارات مشاهده خواهید کرد شامل التهاب بینی و چشم، گلو و تحریک ریه است. افراد آسم ممکن است در تنفس دچار مشکل شوند.

2. ترک و تراشه در مناطق دارای تأثیر زیاد
اگر قصد نصب کف اپوکسی در گاراژ یا محل‌های مورد نظر خود را دارید، خود را برای انجام تعویض های مکرر آماده کنید. کفپوش اپوکسی در مناطقی که از تأثیر و ترافیک بالایی برخوردار هستند، چندان خوب عمل نمی کند. ‌تراشه‌های آن به راحتی ترک می‌خورند، بدین معنا که هزینه‌های اضافی و نیروی کار برای ترمیم و رفع نواحی آسیب دیده متحمل خواهید شد.

3. بسیار مرطوب و خیس
یک عیب جدی کفپوش اپوکسی این است که می‌تواند به خصوص در حالت خیس بسیار لغزنده شود. در واقع، هر نوع کف رزینی غیر متخلخل است. این بدان معنی است که سطح بسیار صافی ایجاد می‌کند که هنگام خیس شدن و یا روغن در سطح آن خطرناک می‌شود.

مزایای کفپوش اپوکسی

مزایای کفپوش اپوکسی
کف‌های اپوکسی در برابر تعداد زیادی از مواد شیمیایی مانند حلال‌ها و اسیدها مقاوم هستند. این کفپوش ‌ها تزئینی هستند. کف‌های اپوکسی در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی موجود است. می توان ظاهری بتونی ایجاد کرد یا کف را با پوسته‌ی این کفپوش ها آذین داد. به دلیل کاربرد سریع، فقط مدت زمان کوتاهی برای نصب آن را میتوان در نظر گرفت. نگهداری از کفهای اپوکسی بسیار آسان است. به هر حال، کف‌ها بدون درز و مایع هستند و به همین دلیل تمیز کردن آنها به راحتی انجام می‌شود. کف‌های اپوکسی با گرمایش از کف به خوبی میتواند ترکیبی از زیبایی و کاربری بالا را به شما دهد.

بسیار پایدار در ترکیب با گرمایش از کف، در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کند و دیگر رادیاتور احتیاج ندارید و باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شود. کف بدون درز و لبه است، و کاملاً با فضا ترکیب میشود. این کفپوش ها بسیار قدرتمند است همین امر باعث میشود کفهای اپوکسی برای استفاده‌های سنگین و بارهای مکانیکی مانند ترافیک لیفتراک در انبارها، کارگاه‌ها و مناطق تولید مناسب باشد.

مراحل اجرای کفپوش صنعتی اپوکسی
پوشش‌های کف اپوکسی صنعتی با ایجاد روشنایی، جذابیت و کارایی بیشتر به فضای کار شما می‌افزایند. فواید کف یورتان و اپوکسی بسیار زیاد است، از حداکثر بازده هزینه تا محافظت طولانی مدت و ظاهر بهتر را میتوان جزئی از مزایایی این کفپوش شمرد. در زیر مرحله به مرحله، استفاده از یک پوشش اپوکسی بر روی کف صنعتی را برایتان خواهیم گفت:

مرحله 1: ناحیه Diamond Grind برای از بین بردن آلودگی‌ها و آماده سازی بتن برای پوشش‌ها.

مرحله 2: کاملاً جاروبرقی بکشید تا آلودگی و گرد و غبار منطقه پاک شود.

مرحله 3: 100٪ مواد اولیه جامد اپوکسی جامد (رنگی) را روی ناحیه قرار دهید و آن را با استفاده از وسیله ایی مناسب پخش کنید.

مرحله چهارم: اجازه دهید اپوکسی روکش شود.

مرحله 5: 100٪ پوشش ساختمانی اپوکسی جامد (رنگی) روی محل قرار دهید و اپوکسی را با استفاده از غلتک رنگی دسته بلند صاف کنید.

مرحله 6: به لایه ساخت اپوکسی اجازه دهید تا روکش و سفت شود.

مرحله 7: محل را بشویید و مواد اضافی را از کف صنعتی خود خارج کنید.

مرحله 8: یورتان با براقیت آلیفاتیک (رنگی) را روی محل قرار دهید.

مرحله 9: صبر کنید تا کف اپوکسی صنعتی کاملاً خشک شود و عملیات خود را شروع کنید.

انواع کفپوش صنعتی اپوکسی
اصطلاح کفپوش اپوکسی اغلب برای توصیف انواع سیستم‌های کف پوش بتونی استفاده می‌شود که از انواع رزین‌های با کارایی بالا تشکیل شده‌اند. هر کف بتونی متفاوت است و حتی در تاسیس یک واحد، ممکن است لازم باشد که بسته به نیازهای مختلف عملکرد، انواع مختلفی از محصولات کف پوش نصب شود. حتی خود دال‌های بتنی نیز ممکن است از اتاق به اتاق خصوصیات مختلفی داشته باشند.

کفپوش صنعتی اپوکسی آنتی استاتیک
سیستم کفپوش ESD، پوشش‌های ضد استاتیک به عنوان کنترل ایمن بار الکتریکی ساکن است که از حرکت فرد در سطح کف پلیمر جمع می‌شود. کفپوش ESD به کاهش یا از بین بردن پتانسیل تخلیه الکترواستاتیک تصادفی، که می تواند به قطعات حساس الکترونیکی در حین ساخت آسیب برساند، کمک می کند.

Protective Industrial Polymers طیف کاملی از پوشش‌های ضد استاتیک ESD را ایجاد کرده است که برای مطابقت و فراتر رفتن از استانداردهای عملکرد فعلی طراحی شده است. این سیستم‌های مبتنی بر ذرات عملکرد پایدارتری نسبت به پوشش‌های سنتی ESD، فرش و کاشی دارند. از آنجا که component ESD جز integ لاینفک شیمی این پلیمرها است، بطور مداوم و بدون لکه‌های گرم عمل خواهد کرد. این به معنای عملکرد ESD سازگارتر در کل ضخامت پوشش نسبت به سطح کار است.

کفپوش صنعتی اپوکسی دکواتیو
کفپوش‌های اپوکسی تزئینی ترکیبی بی‌نظیر از زیبایی و دوام را دارد. برای دستیابی به سیستم کف سفارشی، از سنگدانه‌های کوارتز چند رنگ، پخش پوسته‌های وینیل و میکا و رنگدانه‌های اپوکسی فلزی استفاده کنید. پلیمرهای محافظ صنعتی برای نصب کفپوش‌های اپوکسی تزئینی متناسب با نیازهای شما در کفپوش های صنعتی اپوکسی دکواتیو را میتوان پیدا کرد.

کفپوش اپوکسی ضد اسید
این رنگ یک رنگ اپوکسی غیر حلال دو جزئی است که عمدتا از رزین اپوکسی اصلاح شده و رزین آمین اصلاح شده غیر حلال تشکیل شده است. این محصولی است که در آن مقاومت اسید به طور نوآورانه‌ای در مقایسه با اپوکسی غیر حلال مبتنی بر آپوکسی های دیگر بهبود یافته است. این یک ماده کفپوش اپوکسی مخصوص با مقاومت شیمیایی عالی خصوصاً در برابر اسید سولفوریک، اسید کلریدریک، اسید نیتریک، اسید استیک، اسید فسفریک و قلیا است. کفپوش‌های بتنی اعم از تجاری یا صنعتی، ذاتاً منفذدار هستند.

بدون پوشش محافظتی مناسب، حلالها، اسیدها، مواد قلیایی و سایر ترکیبات می‌توانند توسط دال بتن جذب شده و آن را از درون خراب کنند، حتی ممکن است مستقیماً از داخل آنها عبور کرده و خاک موجود در زیر را آلوده کنند. خط کامل کف و پوشش‌های مقاوم در برابر مواد شیمیایی، هم از کف بتونی شما و هم از محیط اطراف محافظت می‌کند و به شما در جلوگیری از صدمه در معرض ترکیبات خورنده کمک می‌کند. این سیستم‌های کفپوش در آشپزخانه‌ها و آزمایشگاه‌های تجاری، تاسیسات تولید مواد غذایی، کارخانه‌های تولید و سایر محیط‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کفپوش اپوکسی گرانیت
کفپوش گرانیت با بالاترین کیفیت سیستم‌های پوشش اپوکسی در صنعت استفاده می‌شود. اگر به کفپوش بدون درز، بهداشتی و تمیز کردن آسان نیاز دارید و یا به کفپوش بسیار مقاوم در برابر مواد شیمیایی، گرما، ضربه و سایش نیاز دارید، کف‌های گرانیت اپوکسی تمام این مزایا را برای شما فراهم خواهد کرد.

تمام سیستم کفپوش اپوکسی تجاری یا صنعتی مبتنی بر نیازهای دوام فضای شما را برآورده میشود و می‌تواند مطابق با مشخصات شغلی معمار شما نصب شود. برخی از محبوب‌ترین سیستم های کفپوش، شامل اپوکسی رنگ جامد، یا بدون سنگدانه مقاوم در برابر لغزش، اپوکسی نوولاک، پوشش‌های فلزی، سیستم‌های پخش جزئی یا 100٪ (سیستم گرانیت)، سیستم‌های کوارتز پخش دوبل و سیستم‌های سیمان اورتان هستند. همچنین انواع سیستم‌های پوشش اپوکسی، پلی آلی، پارورا و اوره نیز وجود دارد.

کفپوش اپوکسی آنتی داست
کارگاه‌های تولیدی، کارخانجات صنعتی و صنعت هواپیما می‌توانند از ویژگی‌های سخت مانند این پوشش کف رزین اپوکسی بهره‌مند شوند. این رزین به منظور آب‌بندی طراحی شده است و دارای خواص ضد گرد و غبار است و باعث می‌شود سطح نگهداری کمی داشته باشد.

1- ویژگی های منحصر به فرد پوشش غیر گرد و غبار
2- فناوری منحصر به فرد و ابتکاری Dust Guard
3- پوشش سطحی ضد گرد و غبار
4- ضد بازتاب
5- شفاف
6- حفاظت در برابر خوردگی
7- عایق حرارتی
8- مقاومت در برابر خراش
9- مقاومت شیمیایی
10- مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش
11- مقاومت حرارتی
12- براق
13- قابلیت رطوبت و تمیز کردن خود
14- دوام مکانیکی لایه نانوساختار
کفپوش صنعتی پلی یورتان
به دنبال جایی هستید که هم تزئینی باشد و هم کاربردی؟ کف‌های پلی اورتان HIM کاربردی و زیبایی هستند، بنابراین عمدتا در خانه‌های شخصی استفاده می‌شوند. در مقایسه با کف‌های اپوکسی، آنها برای گرمایش از کف بسیار مناسب ترند، این یک روش معمول در خانه‌ها و آشپزخانه‌های مدرن است. علاوه بر این، این کف را می‌توان در بیشتر طبقات موجود استفاده کرد. این کف‌ها چندین برابر سفت‌تر از کف‌های چوبی، کف‌های چند لایه یا کاشی‌ها هستند، اما مطمئناً به دلیل خاصیت ارتجاعی بالاتر، راحتی در راه رفتن بسیار زیادی دارد. کف‌های پلی اورتان HIM در رنگ‌های مختلف و زیبایی موجود هستند.
کفپوش: پوشش‌های PU و درزگیرها برای ماندگاری ظاهر زیبا
طیف گسترده‌ای از پوشش‌های پلی اورتان، درزگیرها و فن‌آوری‌های پخت سریع، هر آنچه را که برای پوشش و محافظت از چوب، بتن و انواع دیگر کفپوش نیاز دارید، ارائه می دهد..

کفپوش صنعتی پلی یوریا
یک پوشش پلی اورتان (یا پوشش کف اورتان)، یک پوشش کف بسیار انعطاف پذیر، بسیار مقاوم در برابر سایش است که به درخشش و طول عمر آن معروف است. در سال 1937 توسط I.G. Farbin ، این مواد برای ایجاد لاستیک‌های صمغی، کف سفت و الاستومر استفاده شد. اگرچه به طور معمول اپوکسی‌ها یکی از محبوب‌ترین پوشش‌های کف برای مکان‌های تجاری و صنعتی هستند، اما هنوز هم در مورد کفپوش با کیفیت بالا، کفپوش اورتان (یا کفپوش پلی اورتان) به عنوان مطمئن‌ترین و اقتصادی‌ترین انتخاب در نظر گرفته می‌شود.
منبع: https://www.armelat.com/epoxy-industrial-flooring

انواع رزین برای کارهای هنری

#5
رزین پلی استر
این ماده از واکنش اسید‌های دوتایی و الکل‌های پلی هیدریک تشکیل می‌شود. این ماده در برابر گرما مقاوم بوده و بسیار انعطاف‌پذیر است. از این ماده برای ساخت ابزارآلات اسکی، میله ماهیگیری، اجزای هواپیما و کشتی، لوازم تزئینی، بطری، اشیا پلاستیکی در مقیاس بزرگ مانند مبلمان، ساخت جواهرات و… استفاده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر از نحوه ساخت زیورآلات با رزین مقاله زیر را بخوانید.

رزین فنولیک
این ماده گرمازا بوده و در برابر نفوذ رطوبت، حرارت، ضربه، گرما و مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد. از فنولیک در ساخت لمینت، ابزار آلات الکتریکی، چسب، سیمان ، ریخته گری و… استفاده می‌شود.

رزین آلکید
ترکیبی از ترموپلاستیک بوده که بر اثر حرارت دادن پلی هیدریک با اسید‌های دوتایی تشکیل می‌شود. این ماده خصوصیات الکتریکی و حرارتی عالی و مقاومت شیمیایی خوبی دارد. از این ماده کم هزینه برای عایق الکتریکی، ابزارآلات الکترونیکی، پرکننده‌های بتن و رنگ استفاده می‌شود.

رزین پلی کربنات
ترکیب ترموپلاستیک بوده که از واکنش بیسفنول آ و فسژن به دست می‌آید. ضریب شکست بالا، پایداری الکتریکی و حرارتی زیاد و مقاومت در برابر فیلتراسیون از ویژگی‌های مهم پلی کربنات است. برای ساخت کلاه ایمنی، لنزها، ابزارالات الکتریکی، فیلم عکاسی و عایق از این ماده استفاده می‌شود.

رزین پلی آمید
این ماده از مونو مرهای آمیدی تشکیل شده، سبک وزن بوده و به راحتی قالب گیری می شود. مناسب برای تولید الیاف، چرخ دنده، بخیه، لاستیک، بند ساعت، بسته بندی و بطری.

رزین پلی اورتان
این ماده در ترکیب با رزین‌های دیگر خاصیت ارتجاعی و چسبندگی زیادی پیدا کرده و از آن در تولید انواع چسب، الیاف، زیره کفش، لباس، مبلمان و… استفاده می شود.

اپوکسیرزین سیلیکون
این ماده پایداری حرارتی و اکسیداتیو خوبی داشته و بسیار انعطاف پذیر و ضد آب است. سیلیکون با داشتن ساختار سه بعدی، فیلم‌های سخت را تشکیل داده و برای  ساخت لاستیک و سطوح ضد آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رزین پلی اتیلن
رزین پلی اتیلن متداول ترین انواع رزین بوده که مقاومت شیمیایی و بخار یا رطوبت و انعطاف پذیری بالایی دارد؛ به همین جهت از آن برای بسته بندی، کابل عایق، ظروف، اسباب بازی، قالب، روکش و لوله استفاده می شود.

رزین اکرلیک
این ماده نوعی ترموپلاستیک بوده که در برابر ضربه و اشعه UV مقاوم است. مناسب برای ساخت محصولاتی مانند پلکسی گلاس، پنل سازی، چسب، کاشی های شفاف و…

رزین پلی استایرن
این ماده در برابر اسید، مواد قلیایی و نمک بسیار مقاوم بوده و از وضوح و انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. از پلی استایرن برای عایق بندی، ساخت لوله، فوم، برج خنک کننده، لاستیک، داشبورد ماشین و … استفاده می‌شود.

رزین پلی پروپیلن
چگالی رزین پلی پروپیلن کم بوده و مقاومت حرارتی خوبی دارد. به دلیل داشتن قابلیت ضدعفونی برای ساخت تجهیزات پزشکی مناسب است. همچنین به دلیل مقاومت شیمیایی خوبی که دارد از آن برای ساخت اسباب بازی، قطعات الکترونیکی، لوله، الیاف و پوشش استفاده می شود.

رزینرزین اپوکسی
اپوکسی نوع بهبود یافته رزین است؛ به عبارت دیگر همان چسب اپوکسی به شکل مایع است. تمام اپوکسی‌ها دارای دو بخش هستند: رزین و عامل پخت. زمانی که این دو با هم واکنش نشان می‌دهند، فرآیند سخت شدن اتفاق می‌افتد. اپوکسی از بهترین چسب‌های موجود برای کاربردهای صنعتی است. اپوکسی زمانی که پخت می‌شود اتصال سخت و بادوامی ایجاد می‌کند و برای فلزات قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارد. قدرت تحمل شیمیایی و محیطی این ماده چسبناک بسیار عالی است. به آسانی فضاهای خالی را پر می‌کند و در مقابل مواد شیمیایی سخت، خاصیت درزگیری فراهم می‌کند. این ماده جایگزین خوبی برای پرچ و جوشکاری است
ارسال پست

بازگشت به “ساير موارد”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 9 مهمان

cron