انواع مواد مخدر و مضرات مصرف آنها

#1
حشیش
یکی از انواع مواد مخدر است که به‌صورت تکه‌های جامد، از رزین گیاه شاهدانه تهیه می شود، قـهـوه‌ای و یــا مشکی است. خطرات کوتاه مدت مصرف حشیش: احسـاس سـردرگـمـی، اضــطراب، هراس، بدگـمـانـی، تـوانـایـی یادگیری کاهش می‌یابد، هماهنگی حرکات مختل می‌شود.
خطرات دراز مدت مصرف حشیش :پارانوئید، اسکیزوفرنی، جنون، روانپریشی، افسردگی و اضطــراب، استعمال آن همراه با سیگار سبب آسیب جدی به ریه‌ها می‌گردد.
ماری‌جوانا
ماری جوانا یکی دیگر از انواع مواد مخدر است که از گل گیاه شاهدانه(ماده) بدست می‌آید.
خطرات مصرف ماری جوانا:پارانوئید،سرگیجه،خشکی محتلمه چشم،افزایش فشار خون.
هروئین
هروئین از خشخاش بدست می‌آید، شکل تغییر یافته مرفین است.
خطرات مصرف ماده مخدر هروئین:این ماده مخدر که بسیار اعتیاد آور یکی دیگر از انواع مواد مخدر است، اسـتـعمال بیش از حد ، تنفس را متوقف کرده و سبب مرگ می‌شود. چون با موادی همچون گچ، آرد، تالک و غیره ترکیب می‌گردد استعمال تزریقی آن سبب ایجاد حساسیت در بدن و خارش شدید می‌شود. صـــدمه به قلب و عروق خونی، عفونت، هموروئید و سوء تغذیه، آسیب به کبد و کلیه.
کوکائین
یکی دیگر از مواد مخدر که می توان نام برد کوکائین است. کوکائین گرد سفید رنگی که از برگهای خشک شده گیاه کوکا به‌دست می‌آید.
خطرات مصرف ماده مخدر کوکائین:استنشاق آن از راه بینی سبب آسیب به پره مــیانی بینی شده و در آن ایجاد حفره می‌کند.
کوکائین آنقدر خطرناک است که با اولین مصرف می‌تواند سبب سکته قلبی شود. مشـکـلات تـنـفسی، آسیـب بـــه ریه، تشنج و مرگ ناگهانی.
در دراز مـدت نـیـز سـبـب پارانوئید، توهم، خشونت و کاهش وزن می‌گردد. به مغز و قلب نیز آسیب جدی می‌رساند.
کتامینکتامین یکی دیگر از مواد مخدر است که در کوتاه مدت سبب مشکـلات بـیـنـایی، عـدم تـعـادل و هـمـاهنگی، توهمات وحشتناک و در دراز مدت سبب احساس گم گشتگی و جدایی از واقعیت می‌گردد.
آمفتامین
خطرات مصرف آمفتامین:درکوتاه مدت سبب احساس اضطراب، افسردگی و خستگی می‌شود، افزایش ضربان قلب و تنفس، اختلال در دید، خشکی دهان، سـرگـیـجـه و خشونت، مرگ ناگهانی و سکته قلبی شده و در دراز مدت سبب توهم، وحشتزدگی، کـاهش وزن، آسیب به مغز و حافظه، تشنج و مرگ می‌شود.
حلالها
خطرات مصرف:در کوتاه مدت سبب تهوع، سرفه شدید، لکه اطراف دهان، خفگی و در دراز مدت سبب سر درد، خونریزی بینی، کاهش حس بویایی، کـاهـش اکـسیـژن به مغز و آسیب به مغز، آسیب به کلیه‌ها، کبد و سیستم عصبی و شش‌ها می‌شود.
استروئیدها
خطرات مصرف:افزایش فشار خون، کلسترول بالا، بیماری کلیه و کبد، صدمه به قلب، دیابــت، یرقان، افسردگی، رفتارهای خشونت آمیز.
 در مردان: رشد سینه، تحلیل بیضه، کـاهش اسپرم، ناباروری، آکنه، سکته.
سرکوبگرها و مسکنهاخطرات مصرف:اعـتــیاد آور، کاهش انرژی، کاهش حافظه، افسردگی، بی خـوابـی و حـمـلات هراسی.
اکسی کنتین
خطرات مصرف:مانند مسکن‌ها.
تریاکاز انواع دیگر مواد مخدر میتوان به تریاک اشاره کرد ،تریاک خصوصیاتی شبیه هروئین دارد. تریاک از گیاهی به نام کوکنار یا خشخاش گرفته می‌شود.
 با مصرف تریاک ابتدا نوعی خوشحالی زودگذر به شخص دست می‌دهد. پس از آن مرحله منفی آغاز می‌شود که فرد را به مصرف مجدد تریاک وا می‌دارد.
 حرکات ارادی معتاد پس از مرحله اول کند می‌شود و شخص نسبت به امور بی‌تفاوت می‌شود.

منبع: سایت پیام تندرستی: بهترین کلینیک ترک اعتیاد


Re: انواع مواد مخدر و مضرات مصرف آنها

#2
امروز همه جوونها رو آوردن به گل و حشیش همش هم میگن که اعتیاد در حالی که خیلی اعتیاد ذهنی داره و بعد از اینکه دیگه نمیکشن دیگه از چیزی لذت نمیبرن
اما باز حشیش و گل خیلی بهتر از شیشه و تریاک و ... هستش
https://bitabr.com/
ارسال پست

بازگشت به “ساير موارد”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 25 مهمان

cron