سلامت روان چیست و چه اهمیتی در زندگی دارد؟

#1
بهداشت روان یا سلامت روان به معنی سلامت هیجانی و روانشناختی است، به شکلی که فرد بتواند از تفکر و توانایی های خود استفاده کند، در جامعه عملکرد داشته باشد و نیازهای معمول زندگی روزمره را برآورده سازد.

پیشگیری از پیدایش بیماری های روانی و سالم کردن محیط روانی از نیازهای اولیه تامین بهداشت روانی محسوب می شود.

 دانلود همه منابع مورد نیاز برای یادگیری یا تقویت مکالمه
مقایسه خواص و مضرات آب انار و آب زرشک (طبق تحقیقات جدید)
دانلود همه منابع مورد نیاز برای تلفظ، لهجه و لیسنینگ
دانلود همه منابع و ترفندهای یادگیری و تقویت گرامر
سوالات مهمی که باید در دهه ی 40 زندگی (40-50 سالگی) از پزشکتان بپرسید

فردی که می تواند به فشارهای معمول زندگی روزمره غلبه کند و یک زندگی مستقل داشته باشد را می توان به عنوان یک فرد دارای سلامت روان معرفی کرد.

سال ها بود که در مدارس کشور، هفته ای با عنوان هفته بهداشت روان با محوریت مشاوران مدارس، از بیست و چهارم تا سی ام مهر برگزار می شد، اما برای مداخله سریع تر روانشناختی مشاوران در آغاز سال تحصیلی و برای کاهش رفتارهای پرخطر دانش آموزان و همچنین ارتقای بهداشت روان دانش آموزان و از طرفی برای رفع تداخل این هفته با هفته پیوند انجمن اولیا و مربیان، مقرر شد این روز برای نخستین بار همزمان با هجدهم مهر روز جهانی بهداشت روان، برابر با دهم اکتبر میلادی آغاز شود تا برنامه ها و فعالیت های این هفته، زودتر از سال های گذشته برای دانش آموزان به اجرا درآید.

هدف بهداشت روان یا سلامت روانی، رسیدن به آرامش و رضایت باطن است

«بهداشت روان» تنها به تشریح علت اختلال ها نمی پردازد، بلکه پیشگیری ناراحتی روانی به معنای وسیع آن با هدف جلوگیری از وقوع بیمارهای شدید روانی را نیز دنبال می کند.

در مکتب متعالی اسلام، آموزه هایی می یابیم که در رسیدن به این هدف می تواند بسیار مؤثر باشد، برای نمونه یاد و ذکر خدا فرد را از امیال و تکانش هایی که برای او استرس و فشار روانی ایجاد می کند، باز می دارد.

آموزه هایی چون صبر، رضا و توکل که سلامت روانی و آرامش فرد دیندار را تضمین می کنند./۱۰۳

«مریم منصوری»، کارشناس ارشد روان شناسی مرکز آموزشی درمانی خلیلی

پایان خبر


Re: سلامت روان چیست و چه اهمیتی در زندگی دارد؟

#4
خیلی عوامل می تونه آرامش ذهنی رو بگیره یکی از مواردی که خیلی روی اعصاب اثر می ذاره وارد شدن خانم ها به دوران یائسگیه. استفاده از ویتامین و و مکمل های مخصوص دوران یائسگی برای خانم ها خیلی می تونه بهشون کمک کنه مخصوص که الان بعضیا تو آب و هوای سرد و خیلی سخت هستند. می تونن از هر جای کشور از داروخانه داروبوم سفارش بدن تا براشون بیاره دم در خونه
ارسال پست

بازگشت به “بهداشت روان ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 10 مهمان

cron