همه کارشناسان سئو میدانند که برای تحلیل سئو یک سایت، به ابزارهای مختلفی نیاز دارند. از طرفی این ابزارهای غالبا انگلیسی بوده و تحلیل درستی از کلمات فارسی ندارند. ضمن اینکه برای استفاده از تمام امکانات این ابزارها، هزینههایی هم صورت میگیرد. به همین دلایل وجود یک ابزار قوی که تحلیل سئو وب سایت فارسی را به خوبی ارائه دهد همواره لازم بوده است.
ابزار سئوسنج ، ابزاری رایگان برای آنالیز سئو وب سایت است که به صورت تخصصی متناسب با نیاز کارشناسان سئو تهیه شده است. این ابزار علاوه بر اینکه گزارشی از سئو وب سایت شما میدهد،مشکلات شما را نمایش داده و روش مناسب برای حل آن را نیز ارائه میدهد.
Re: تحلیل و آنالیز سئو وب سایت
#2سئو رها - برترین شرکت سئو سایت در ایرانسئو یکی از مهمترین زیرشاخههای دیجیتال مارکتینگ است. روزانه مردم برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظرشان، کالاهایی که نیاز دارند یا خدماتی که در پی آن هستند، کلیدواژههای مختلف را در موتورهای جستجو سرچ میکنند و در مقابل گوگل چند سایت را به آنها پیشنهاد میدهد. سئو کاری میکند که سایت شما جز اولین انتخابهای گوگل باشد. امروزه بهتر دیده شدن در فضای دیجیتال و رسیدن به رتبه بالاتر گوگل، تاثیر خوبی در افزایش گردش مالی کسب و کارها دارد. چرا که بیشتر مردم معمولا تنها روی چند نتیجه اول گوگل کلیک میکنند. طبق آمارها 3 نتیجه اول موتورهای جستجو بیشتر از 60 درصد کاربران را به خودش جذب می کند در حالی که رتبه نهم تنها 3 درصد بازدید خواهد داشت. پس طبیعی است که سرمایه گذاری روی سئو یک سرمایه گذاری پرسود باشد.
سئو چیست؟
سئو (seo) مخفف عبارت Search Engine Optimization یا بهینه سازی موتور جستجو است. سئو در سه گام اصلی شامل سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی، سایت شما را از نظر یک یا چند کلید واژه برای موتورهای جستجو بهینه میکند. فرض کنید که شما یک سایت فروش ماگ دارید و محصول اصلیتان ماگهای حرارتی هستند. هدف شما این است که مشتریانی را از سرتاسر ایران برای فروش آنلاین جذب کنید. در صورتی که واژههایی مانند "خرید ماگ حرارتی" یا "خرید اینترنتی ماگ حرارتی" یا "قیمت ماگ های حرارتی" را سرچ کنید، جدیترین رقیبانتان را میبینید. حالا شما باید به گوگل نشان بدهید که بهتر از سایتهای رقیب هستید و در صورتی که کاربران وارد سایت شما شوند، میتوانید رضایت آنها را بیشتر و بیشتر جلب کنید.
اینجاست که به اهمیت سئو پی میبرید. به کمک قواعد سئو میتوانید زیرساخت سایت را برای موتورهای جستجو بهبود دهید و با کارهایی که روی سایت خودتان یا در فضای وب انجام میدهید، گوگل را متوجه سایت خودتان کنید. قواعد سئو به شما کمک میکند تا بتوانید نیازهای کاربران را بشناسید و فاکتورهای اصلی برای هدایت آنها به سایت خودتان را یاد بگیرید. با سرمایه گذاری روی سئو سایت شما شانس دیده شدن دارد و میتوانید به عنوان اولین نتایج گوگل به کاربران پیشنهاد داده شوید. این یعنی جذب مشتری بیشتر و فروش بیشتر و سود بیشتر.
سئو یا تبلیغات گوگل؟
وقتی هدف قرار گرفتن در بالای لیست جستجوهای گوگل باشد، یک راه حل دیگر به نام تبلیغات گوگل یا google ads هم وجود دارد. شما میتوانید با پرداخت هزینه به گوگل، سایتتان را در بالای نتایج جستجو قرار دهید و به ازای هر بار کلیکی که کاربران روی لینکها میکنند، به گوگل پول بدهید. با بالا رفتن تعداد کلیکها یا تمام شدن مدت اعتبار شما، این عمل متوقف میشود. هزینه تبلیغات گوگل به تعداد افراد متقاضی بستگی دارد و درواقع قیمت مزایدهای دارد. حالا فکر میکنید گوگل ادز چه تفاوتی با سئو دارد و آیا میتواند جایگزین سئو باشد؟ در ادامه تفاوتهای تبلیغات گوگل و سئو را میخوانیم.
ترافیک در سئو رایگان است: زمانی که سایت شما به واسطه سئو در نتایج اول گوگل قرار بگیرد، دیگه مجبور نیستید به ازای هر کلیک به گوگل پورسانت بدهید.
ترافیک ناشی از سئو مستمر است: در تبلیغات کلیکی با تمام شدن مدت زمان اعتبارتان، از لیست نتایج گوگل محو میشوید. اما با سرمایه گذاری روی سئو ترافیک دائمی میگیرید و همیشه ورودی خواهید داشت. همچنین اگر سرمایه گذاری روی سئو را متوقف کنید، نتایج کارهای قبلی هنوز پابرجاست و رتبه سایت به یک باره تغییر نمیکند. اهمیت سئو در نتایج مستمر و دائمی آن است.
خیلی از کاربران از تبلیغات گوگل فراری هستند: لینکهایی که به عنوان تبلیغات گوگل با آیکون ads نمایش داده میشوند، مانند همه تبلیغات، معمولا مورد بی توجهی کاربران قرار میگیرند و آنها چند لینک تبلیغ را اسکرول میکنند تا به لینکهای واقعی برسند که به واسطه سئو به این جایگاه رسیدهاند و نه با تبلیغات. پس ورودی که با سئو به آن میرسید اصلا قابل مقایسه با ورودی که با گوگل ادز میگیرید، نیست.
با این اوصاف حتما میدانید که تبلیغات گوگل نمیتواند جایگزین سئو شود اما اگر سایت خوبی دارید و فکر میکند که شایسته دیده شدن است میتوانید در کنار سئو، برای اینکه زودتر به نتیجه برسید، از تبلیغات گوگل هم استفاده کنید.
برندسازی و سئو
برند و نام تجاری نیروی محرکه هر کسب و کاری است. هر محصولی با مارک و برند مخصوص به خودش شناخته شده و از رقبا متمایز میشود. برند شما به مشتریان میگوید که چطور باید شما را بشناسند و در خصوص شما چه حسی داشته باشند. اما ارتباط برند سازی و سئو در چیست؟ سئو و برندسازی معمولا مکمل هم هستند. اهمیت سئو در این است که زمانی که سایتتان سئو خوبی داشته باشد، برند شما هم بهتر دیده میشود. همینطور برندسازی فرصتهای خوبی برای بهبود سئو سایت ایجاد میکند. توصیه ما این است که برندسازی و سئو سایت را در راستای هم انجام دهید تا از پتانسل هر کدام برای رشد دیگری بهره مند شوید.
چطور با سئو مخاطبانمان را هدفمند کنیم؟
نکته دیگری که به واسطه آن به اهمیت سئو پی میبرید این است که به کمک سرمایه گذاری روی سئو می توانید ورودی سایتتان را هدفمند کنید. کافی است کلمات کلیدی که انتخاب میکنید را به نسبت سن، جنسیت یا شغل و میزان درامد افراد دسته بندی کنید. برای مثال مخاطبان کلیدواژه "محصولات آرایشی فانتزی" معمولا خانمهای جوان هستند که ترجیح میدهند لوازم آرایشی با قیمت مناسبتر خریداری کنند. کلیدواژهها پتانسیل خوبی برای هدفمند کردن ورودی سایت شما دارند که با انتخاب هوشمندانه آنها میتوانید از این پتانسیل بهره مند شوید.
سئو و ثروت آوری
سئو فرایند زمان بر و البته پر هزینهای است. اما اهمیت سئو از آن جهت است که شانس دیده شدن سایت را بیشتر میکند. دیده شدن مساوی است با بازدید گرفتن و جذب مشتری بیشتر و فروش بیشتر. به این ترتیب راه یافتن به نتایج اول گوگل مساوی است با ثروتمند شدن این سایتها. برای اینکه این موضوع را بهتر لمس کنید، به یک مثال توجه کنید. فکر کنید که کاربران کلید واژه "تمیزکاری منزل برای تهرانپارس" را در موتور جستجو گوگل سرچ میکنند و سایتهای خدماتی آن محدوده در نتایج گوگل به نمایش درمیآیند. حالا اگر فرض کنیم که روزانه کلید واژه تمیزکاری منزل برای تهرانپارس 1500 بار سرچ شود، حدود 30 درصد یعنی 500 نفر از آنها روی نتیجه اول کلیک میکنند. اگر از بین این 500 نفر تنها 100 نفر تصمیم بگیرند از خدمات سایت مربوطه استفاده کنند و هر سفارش 200 هزارتومان سود داشته باشد، سود سایت اول در روز مساوی است با:
100 * 200 هزار تومان = 20 میلیون تومان * 30 = 600 میلیون تومان
بنابراین یک شرکت خدماتی که در نتایج اول گوگل باشد، میتواند در روز 600 میلیون سود کند. پس سئو میتواند سایتهای نتیجه اول گوگل را ثروتمند کند. همین مثال ساده میتواند اهمیت سئو را نشان بدهد.
قیمت سئوی یک وب سایت چطور مشخص میشود؟
حالا که از اهمیت سئو مطلع شدید، احتمالا دوست دارید بدانید برای سئو سایتتان به چه مقدار بودجه یا زمان نیاز است؟ برای مشخص کردن بودجه سئو یک سایت، عوامل و معیارهای متعددی دخیل هستند. میزان سختی کار و رقابت در کلمان کلیدی هدف، بررسی وضعیت و ساختار سایت و صفحات آن، صفحات موجود در سایت و میزان قدر بودن رقبا از مواردی هستند که در تعیین قیمت سئو سایت موثر هستند. به صورت کلی زمانی که به یک مهندس سئو درخواست کار میدهید، از شما چند سوال می پرسند و بعد از پاسخ، بودجه لازم برای سرمایه گذاری روی سئو و مدت زمان پروژه را بیان می کنند. این سوالات شامل مواردی مانند سوالات زیر هستند.
• آیا سایت شما سابقه دارد یا تازه تاسیس است؟
• آیا تاکنون رتبه خوبی در سئو گرفته است؟
• اعتبار صفحات آن چقدر است؟
• وضعیت لینک سازی آن چطور است؟ اگر لینک سازی انجام شده است، این لینکها چقدر مفید بودهاند؟
• میزان ووردی سایت چقدر است؟
• رقبا با کدام کلیدواژه به صفحه اول گوگل راه پیدا کردهاند؟ اعتبار آنها چقدر است؟
• اصلا ممکن است بتوانید در صفحه اول رتبه بگیرید یا خیر؟
منبع : https://seoraha.ir
سئو چیست؟
سئو (seo) مخفف عبارت Search Engine Optimization یا بهینه سازی موتور جستجو است. سئو در سه گام اصلی شامل سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی، سایت شما را از نظر یک یا چند کلید واژه برای موتورهای جستجو بهینه میکند. فرض کنید که شما یک سایت فروش ماگ دارید و محصول اصلیتان ماگهای حرارتی هستند. هدف شما این است که مشتریانی را از سرتاسر ایران برای فروش آنلاین جذب کنید. در صورتی که واژههایی مانند "خرید ماگ حرارتی" یا "خرید اینترنتی ماگ حرارتی" یا "قیمت ماگ های حرارتی" را سرچ کنید، جدیترین رقیبانتان را میبینید. حالا شما باید به گوگل نشان بدهید که بهتر از سایتهای رقیب هستید و در صورتی که کاربران وارد سایت شما شوند، میتوانید رضایت آنها را بیشتر و بیشتر جلب کنید.
اینجاست که به اهمیت سئو پی میبرید. به کمک قواعد سئو میتوانید زیرساخت سایت را برای موتورهای جستجو بهبود دهید و با کارهایی که روی سایت خودتان یا در فضای وب انجام میدهید، گوگل را متوجه سایت خودتان کنید. قواعد سئو به شما کمک میکند تا بتوانید نیازهای کاربران را بشناسید و فاکتورهای اصلی برای هدایت آنها به سایت خودتان را یاد بگیرید. با سرمایه گذاری روی سئو سایت شما شانس دیده شدن دارد و میتوانید به عنوان اولین نتایج گوگل به کاربران پیشنهاد داده شوید. این یعنی جذب مشتری بیشتر و فروش بیشتر و سود بیشتر.
سئو یا تبلیغات گوگل؟
وقتی هدف قرار گرفتن در بالای لیست جستجوهای گوگل باشد، یک راه حل دیگر به نام تبلیغات گوگل یا google ads هم وجود دارد. شما میتوانید با پرداخت هزینه به گوگل، سایتتان را در بالای نتایج جستجو قرار دهید و به ازای هر بار کلیکی که کاربران روی لینکها میکنند، به گوگل پول بدهید. با بالا رفتن تعداد کلیکها یا تمام شدن مدت اعتبار شما، این عمل متوقف میشود. هزینه تبلیغات گوگل به تعداد افراد متقاضی بستگی دارد و درواقع قیمت مزایدهای دارد. حالا فکر میکنید گوگل ادز چه تفاوتی با سئو دارد و آیا میتواند جایگزین سئو باشد؟ در ادامه تفاوتهای تبلیغات گوگل و سئو را میخوانیم.
ترافیک در سئو رایگان است: زمانی که سایت شما به واسطه سئو در نتایج اول گوگل قرار بگیرد، دیگه مجبور نیستید به ازای هر کلیک به گوگل پورسانت بدهید.
ترافیک ناشی از سئو مستمر است: در تبلیغات کلیکی با تمام شدن مدت زمان اعتبارتان، از لیست نتایج گوگل محو میشوید. اما با سرمایه گذاری روی سئو ترافیک دائمی میگیرید و همیشه ورودی خواهید داشت. همچنین اگر سرمایه گذاری روی سئو را متوقف کنید، نتایج کارهای قبلی هنوز پابرجاست و رتبه سایت به یک باره تغییر نمیکند. اهمیت سئو در نتایج مستمر و دائمی آن است.
خیلی از کاربران از تبلیغات گوگل فراری هستند: لینکهایی که به عنوان تبلیغات گوگل با آیکون ads نمایش داده میشوند، مانند همه تبلیغات، معمولا مورد بی توجهی کاربران قرار میگیرند و آنها چند لینک تبلیغ را اسکرول میکنند تا به لینکهای واقعی برسند که به واسطه سئو به این جایگاه رسیدهاند و نه با تبلیغات. پس ورودی که با سئو به آن میرسید اصلا قابل مقایسه با ورودی که با گوگل ادز میگیرید، نیست.
با این اوصاف حتما میدانید که تبلیغات گوگل نمیتواند جایگزین سئو شود اما اگر سایت خوبی دارید و فکر میکند که شایسته دیده شدن است میتوانید در کنار سئو، برای اینکه زودتر به نتیجه برسید، از تبلیغات گوگل هم استفاده کنید.
برندسازی و سئو
برند و نام تجاری نیروی محرکه هر کسب و کاری است. هر محصولی با مارک و برند مخصوص به خودش شناخته شده و از رقبا متمایز میشود. برند شما به مشتریان میگوید که چطور باید شما را بشناسند و در خصوص شما چه حسی داشته باشند. اما ارتباط برند سازی و سئو در چیست؟ سئو و برندسازی معمولا مکمل هم هستند. اهمیت سئو در این است که زمانی که سایتتان سئو خوبی داشته باشد، برند شما هم بهتر دیده میشود. همینطور برندسازی فرصتهای خوبی برای بهبود سئو سایت ایجاد میکند. توصیه ما این است که برندسازی و سئو سایت را در راستای هم انجام دهید تا از پتانسل هر کدام برای رشد دیگری بهره مند شوید.
چطور با سئو مخاطبانمان را هدفمند کنیم؟
نکته دیگری که به واسطه آن به اهمیت سئو پی میبرید این است که به کمک سرمایه گذاری روی سئو می توانید ورودی سایتتان را هدفمند کنید. کافی است کلمات کلیدی که انتخاب میکنید را به نسبت سن، جنسیت یا شغل و میزان درامد افراد دسته بندی کنید. برای مثال مخاطبان کلیدواژه "محصولات آرایشی فانتزی" معمولا خانمهای جوان هستند که ترجیح میدهند لوازم آرایشی با قیمت مناسبتر خریداری کنند. کلیدواژهها پتانسیل خوبی برای هدفمند کردن ورودی سایت شما دارند که با انتخاب هوشمندانه آنها میتوانید از این پتانسیل بهره مند شوید.
سئو و ثروت آوری
سئو فرایند زمان بر و البته پر هزینهای است. اما اهمیت سئو از آن جهت است که شانس دیده شدن سایت را بیشتر میکند. دیده شدن مساوی است با بازدید گرفتن و جذب مشتری بیشتر و فروش بیشتر. به این ترتیب راه یافتن به نتایج اول گوگل مساوی است با ثروتمند شدن این سایتها. برای اینکه این موضوع را بهتر لمس کنید، به یک مثال توجه کنید. فکر کنید که کاربران کلید واژه "تمیزکاری منزل برای تهرانپارس" را در موتور جستجو گوگل سرچ میکنند و سایتهای خدماتی آن محدوده در نتایج گوگل به نمایش درمیآیند. حالا اگر فرض کنیم که روزانه کلید واژه تمیزکاری منزل برای تهرانپارس 1500 بار سرچ شود، حدود 30 درصد یعنی 500 نفر از آنها روی نتیجه اول کلیک میکنند. اگر از بین این 500 نفر تنها 100 نفر تصمیم بگیرند از خدمات سایت مربوطه استفاده کنند و هر سفارش 200 هزارتومان سود داشته باشد، سود سایت اول در روز مساوی است با:
100 * 200 هزار تومان = 20 میلیون تومان * 30 = 600 میلیون تومان
بنابراین یک شرکت خدماتی که در نتایج اول گوگل باشد، میتواند در روز 600 میلیون سود کند. پس سئو میتواند سایتهای نتیجه اول گوگل را ثروتمند کند. همین مثال ساده میتواند اهمیت سئو را نشان بدهد.
قیمت سئوی یک وب سایت چطور مشخص میشود؟
حالا که از اهمیت سئو مطلع شدید، احتمالا دوست دارید بدانید برای سئو سایتتان به چه مقدار بودجه یا زمان نیاز است؟ برای مشخص کردن بودجه سئو یک سایت، عوامل و معیارهای متعددی دخیل هستند. میزان سختی کار و رقابت در کلمان کلیدی هدف، بررسی وضعیت و ساختار سایت و صفحات آن، صفحات موجود در سایت و میزان قدر بودن رقبا از مواردی هستند که در تعیین قیمت سئو سایت موثر هستند. به صورت کلی زمانی که به یک مهندس سئو درخواست کار میدهید، از شما چند سوال می پرسند و بعد از پاسخ، بودجه لازم برای سرمایه گذاری روی سئو و مدت زمان پروژه را بیان می کنند. این سوالات شامل مواردی مانند سوالات زیر هستند.
• آیا سایت شما سابقه دارد یا تازه تاسیس است؟
• آیا تاکنون رتبه خوبی در سئو گرفته است؟
• اعتبار صفحات آن چقدر است؟
• وضعیت لینک سازی آن چطور است؟ اگر لینک سازی انجام شده است، این لینکها چقدر مفید بودهاند؟
• میزان ووردی سایت چقدر است؟
• رقبا با کدام کلیدواژه به صفحه اول گوگل راه پیدا کردهاند؟ اعتبار آنها چقدر است؟
• اصلا ممکن است بتوانید در صفحه اول رتبه بگیرید یا خیر؟
منبع : https://seoraha.ir