بازاریابی محتوا چیست
بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی است که دارای فرایندی جهت ایجاد مطالب با ارزش جهت جذب مشتری و تعامل بیشتر با مشتری می باشد.
در بازاریابی محتوا، مطالبی که تولید می شوند، با محصولات و خدماتی که ارائه می شود کاملا در ارتباط است تا مخاطبان بتوانند با خواندن آن ها، مواردی مثل مزایا، خدمات، معایب و توضیحاتی دیگری که برای فروش محصولات و ارائه خدمات را متوجه بشوند و از این طریق بتوانند برای خرید یا استفاده از آن ها اقدام کنند. به روشی که بتواند کاربر را ترغیب به خرید با استفاده مطالب قرار گرفته در سایت کند، بازاریابی محتوا گفته می شود.
بازاریابی محتوا چیست؟
گفتنی است امروزه ۹۰ درصد کسب و کارهای اینترنتی از بازاریابی محتوا برای افزایش رنک گوگل و سئوی سایت خود استفاده می کنند. اگر شما هم قصد دارید از این طریق بهترین نتیجه را در گوگل بدست آورید، باید علاوه بر با کیفیت بودن مطالب، مطابق با اصول سئو و صد البته متناسب با مخاطبان سایت، مطالب تولید شوند.
اگر محتوا با کیفیت بوده و نیاز کاربران را برطرف کند، آن ها به سایت شما وفادار می شوند و مطالب سایت شما را در شبکه های اجتماعی خود قرار می دهند تا دیگر دوستانشان نیز از مطالب شما استفاده کنند.
اولین مرحله در بازاریابی محتوا
اولین مرحله در هر سیستم بازاریابی، شناخت کاربران است که بازاریابی محتوا نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما اول باید بدانید که مخاطبانتان چه کسانی هستند، برای چه افرادی قصد نوشتن دارید، چه کسانی قرار است از شما خرید یا ازز خدماتتان استفاده کنند، کاربران به دنبال چه چیزی در خصوص محصول و خدمات شما هستند.
پس از شناخت کامل کاربر، باید به سراغ شبکه هایی بگردید که مخاطبان شما در آنها فعالیت بیشتری می کنند. تولید محتوا برای این شبکه ها خیلی مهم است و تفاوت بسیار زیادی با ایجاد وبلاگ در سایت اصلی دارد.
مزایای بازاریابی محتوا چیست؟
در عصر حاضر گوگل بیشتر از هر چیزی به محتوای ناب توجه می کند. محتوای کپی علاوه بر این که می تواند باعث جریمه شدن شما به از طرف گوگل شود، وجهه سایت شما را هم پیش کاربران خراب خواهد نمود.
کاربران وقتی عبارت جدیدی به گوششان می خورد، سریعا آن را جستجو می کنند و سایتی که توانسته باشد محتوای مناسب با عبارتی که جستجو کرده اند نمایش بدهد و مطابق اصول سئو باشد در صفحه اول گوگل نشان داده می شود.
همانطور که گفته شد، کاربران مطالب با کیفیت سایت شما را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارند و این مسئله می تواند باعث افزایش رتبه وب گردد و بهترین و ارزان ترین راه برای برندسازی اینترنتی می باشد.
منبع: بازاریابی محتوا چیست
Re: بازاریابی محتوا چیست
#2محتوا ساختاری است که اطلاعات و تجربیات را در بستر یک رسانه منتقل میکند. بسترهای بسیار زیادی مانند اینترنت، تلویزیون، رادیو، کتابها و مجلات و ...، وجود دارند که محتوا را انتقال میدهند.
http://shanargroup.com/content-creation/
http://shanargroup.com/content-creation/
Re: بازاریابی محتوا چیست
#4ایجاد و انتشار یک سری محتوای روزانه، هفتگی یا ماهانه
بهتر است در روزهای هفته برنامه خوبی داشته باشید. به عبارت ساده، شما باید یک برنامه ثابت برای برقراری ارتباط با مشتریان خود داشته باشید. اگر مخاطب شما به دیدن محتوای مداوم عادت کند بسیار خوب است (به عنوان مثال، کلیپ های متوالی ایده خوبی هستند). ایده های جذاب در تولید محتوا برای اینستاگرام البته برای این کار حتما باید یک تقویم محتوایی تهیه کنید.
بهتر است در روزهای هفته برنامه خوبی داشته باشید. به عبارت ساده، شما باید یک برنامه ثابت برای برقراری ارتباط با مشتریان خود داشته باشید. اگر مخاطب شما به دیدن محتوای مداوم عادت کند بسیار خوب است (به عنوان مثال، کلیپ های متوالی ایده خوبی هستند). ایده های جذاب در تولید محتوا برای اینستاگرام البته برای این کار حتما باید یک تقویم محتوایی تهیه کنید.
Re: بازاریابی محتوا چیست
#5کسی میتونه درباره هوش تجاری برای من تولید محتوا کنه؟blogger7495 نوشته شده: ↑دوشنبه 26 آبان 1399, 8:50 amبازاریابی محتوا چیست
بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی است که دارای فرایندی جهت ایجاد مطالب با ارزش جهت جذب مشتری و تعامل بیشتر با مشتری می باشد.
در بازاریابی محتوا، مطالبی که تولید می شوند، با محصولات و خدماتی که ارائه می شود کاملا در ارتباط است تا مخاطبان بتوانند با خواندن آن ها، مواردی مثل مزایا، خدمات، معایب و توضیحاتی دیگری که برای فروش محصولات و ارائه خدمات را متوجه بشوند و از این طریق بتوانند برای خرید یا استفاده از آن ها اقدام کنند. به روشی که بتواند کاربر را ترغیب به خرید با استفاده مطالب قرار گرفته در سایت کند، بازاریابی محتوا گفته می شود.
بازاریابی محتوا چیست؟
گفتنی است امروزه ۹۰ درصد کسب و کارهای اینترنتی از بازاریابی محتوا برای افزایش رنک گوگل و سئوی سایت خود استفاده می کنند. اگر شما هم قصد دارید از این طریق بهترین نتیجه را در گوگل بدست آورید، باید علاوه بر با کیفیت بودن مطالب، مطابق با اصول سئو و صد البته متناسب با مخاطبان سایت، مطالب تولید شوند.
اگر محتوا با کیفیت بوده و نیاز کاربران را برطرف کند، آن ها به سایت شما وفادار می شوند و مطالب سایت شما را در شبکه های اجتماعی خود قرار می دهند تا دیگر دوستانشان نیز از مطالب شما استفاده کنند.
اولین مرحله در بازاریابی محتوا
اولین مرحله در هر سیستم بازاریابی، شناخت کاربران است که بازاریابی محتوا نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما اول باید بدانید که مخاطبانتان چه کسانی هستند، برای چه افرادی قصد نوشتن دارید، چه کسانی قرار است از شما خرید یا ازز خدماتتان استفاده کنند، کاربران به دنبال چه چیزی در خصوص محصول و خدمات شما هستند.
پس از شناخت کامل کاربر، باید به سراغ شبکه هایی بگردید که مخاطبان شما در آنها فعالیت بیشتری می کنند. تولید محتوا برای این شبکه ها خیلی مهم است و تفاوت بسیار زیادی با ایجاد وبلاگ در سایت اصلی دارد.
مزایای بازاریابی محتوا چیست؟
در عصر حاضر گوگل بیشتر از هر چیزی به محتوای ناب توجه می کند. محتوای کپی علاوه بر این که می تواند باعث جریمه شدن شما به از طرف گوگل شود، وجهه سایت شما را هم پیش کاربران خراب خواهد نمود.
کاربران وقتی عبارت جدیدی به گوششان می خورد، سریعا آن را جستجو می کنند و سایتی که توانسته باشد محتوای مناسب با عبارتی که جستجو کرده اند نمایش بدهد و مطابق اصول سئو باشد در صفحه اول گوگل نشان داده می شود.
همانطور که گفته شد، کاربران مطالب با کیفیت سایت شما را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارند و این مسئله می تواند باعث افزایش رتبه وب گردد و بهترین و ارزان ترین راه برای برندسازی اینترنتی می باشد.
منبع: بازاریابی محتوا چیست
چرا سئو برای بازاریابی مهم است؟
#6سئو بخش اساسی بازاریابی دیجیتال است زیرا افراد هر روزه برای یافتن محصولات و خدمات میلیون ها جستجو انجام می دهند. جستجوهای گوگل اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای برندها و مکمل سایر کانال های بازاریابی است. دیده شدن بیشتر و رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجوی ارگانیک نسبت به رقبا می تواند تأثیر مهمی بر مارکتینگ و فروش داشته باشد.
در مجموع، سئو پایه و اساس یک اکوسیستم بازاریابی جامع است. وقتی متوجه شوید که کاربران وب سایت شما چه می خواهند و دنبال چه محتوایی هستند، می توانید آن دانش را در سایر کمپین ها (نظیر گوگل ادز و تبلیغات کلیکی)، در محتوای وب سایت، در رسانه های اجتماعی خود و موارد دیگر پیاده سازی کنید.
در مجموع، سئو پایه و اساس یک اکوسیستم بازاریابی جامع است. وقتی متوجه شوید که کاربران وب سایت شما چه می خواهند و دنبال چه محتوایی هستند، می توانید آن دانش را در سایر کمپین ها (نظیر گوگل ادز و تبلیغات کلیکی)، در محتوای وب سایت، در رسانه های اجتماعی خود و موارد دیگر پیاده سازی کنید.
Re: بازاریابی محتوا چیست
#7یکی از مهم ترین مراحل سئو سایت، بررسی رشد یا افت سئو بر اساس KPIهای مختلف است. با استفاده از ابزارهای مختلفی می توان بررسی سئو سایت را انجام داد. ابزارهای ایرانی و خارجی در این زمینه وجود دارند که جت سئو یکی از ابزارهای کامل و جامع در این زمینه است. با استفاده از جت سئو می توانید رتبه سایت و رتبه کلمات کلیدی خود را رصد کنید، مشکلات فنی سایت را متوجه شوید و نسبت به آن اقدام کنید. هم چنین برای تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ نیز اقدام کنید. برای دسترسی ابزار جت سئو و استفاده از امکانات فوق العاده آن می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید :
همچنین برای مطالعه مقالات به روز سئو به سئو 24 مراجعه نمائید :
https://seo24.ir/
Re:گوگل نالج
#8گوگل نالج چیست و نحوه ساخت آن
گوگل نالج یا گراف دانش (Google Knowledge Graph) یک پایگاه داده عظیم از اطلاعات است که گوگل را قادر میسازد تا پاسخهای واقعی و فوری به سوالات شما ارائه دهد. به طور خاص، گراف دانش پایگاه دادهای است که میلیونها داده در مورد کلمات کلیدی را که مردم اغلب در شبکه جهانی وب جستجو میکنند و هدف پشت آن کلمات کلیدی را بر اساس محتوای موجود جمعآوری میکند
با استفاده از گراف دانش، کاربران میتوانند اطلاعاتی در مورد افراد، حقایق، مکانها، رویدادها و … که به یک روش به هم مرتبط هستند، به دست آورند. این اطلاعات در قالب یک پنل در سمت راست صفحه نتایج جستجو نمایش داده میشود و شامل تصاویر، توضیحات، لینکها و جزئیات بیشتر درباره موضوع جستجو شده است
چرا گوگل نالج مهم است؟
گوگل نالج برای هر دو طرف جستجو، یعنی کاربران و صاحبان سایتها، مزایای زیادی دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:
افزایش تجربە كاربري. با استفادە از گوگل نالج كاربران مي توانند پاسخ سوالات خود را سریع تر و دقيق تر دريافت كنند. همچنين، مي توانند با كليك کردن بر روی لينك های پنل، بِە منابع بيشتری دست يابند و علاقە مندی های خود را بِە رضايت بِە پایان بەرسانند
افزایش بازدید سایت. با نمایش گوگل نالج، سایت هایي كە منبع يا مرجع يك موضوع هستند، مي توانند بازديد بيشتری از كاربران جذب كنند. زيرا كاربران با ديدن اطلاعات مفيد و معتبر در پِنل، بيشتر مايل خواهند بود كە بِە سایت منبع مراجعه كنند و بيشتر بِە آن اعتماد كنند
افزایش اعتبار و شهرت. با حضور در گوگلل نالج، سایت ها، برندها، افراد و … مي توانند نشان دهند كە چقدر در حوزه فعاليت خود مهم و معروف هستند. زيرا گوگل نالج نشان دهنده قدرت و محبوبيت در توييتر است كە باعث مي شود كە ساير كاربران بِە آن ها احترام بگذارند و نظرات آن ها را جدي بگيرند
Re: Re:گوگل نالج
#9صباعباسی نوشته شده: ↑چهارشنبه 31 خرداد 1402, 2:54 pmگوگل نالج چیست و نحوه ساخت آن
گوگل نالج یا گراف دانش (Google Knowledge Graph) یک پایگاه داده عظیم از اطلاعات است که گوگل را قادر میسازد تا پاسخهای واقعی و فوری به سوالات شما ارائه دهد. به طور خاص، گراف دانش پایگاه دادهای است که میلیونها داده در مورد کلمات کلیدی را که مردم اغلب در شبکه جهانی وب جستجو میکنند و هدف پشت آن کلمات کلیدی را بر اساس محتوای موجود جمعآوری میکندبا استفاده از گراف دانش، کاربران میتوانند اطلاعاتی در مورد افراد، حقایق، مکانها، رویدادها و … که به یک روش به هم مرتبط هستند، به دست آورند. این اطلاعات در قالب یک پنل در سمت راست صفحه نتایج جستجو نمایش داده میشود و شامل تصاویر، توضیحات، لینکها و جزئیات بیشتر درباره موضوع جستجو شده استچرا گوگل نالج مهم است؟گوگل نالج برای هر دو طرف جستجو، یعنی کاربران و صاحبان سایتها، مزایای زیادی دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:افزایش تجربە كاربري. با استفادە از گوگل نالج كاربران مي توانند پاسخ سوالات خود را سریع تر و دقيق تر دريافت كنند. همچنين، مي توانند با كليك کردن بر روی لينك های پنل، بِە منابع بيشتری دست يابند و علاقە مندی های خود را بِە رضايت بِە پایان بەرسانندافزایش بازدید سایت. با نمایش گوگل نالج، سایت هایي كە منبع يا مرجع يك موضوع هستند، مي توانند بازديد بيشتری از كاربران جذب كنند. زيرا كاربران با ديدن اطلاعات مفيد و معتبر در پِنل، بيشتر مايل خواهند بود كە بِە سایت منبع مراجعه كنند و بيشتر بِە آن اعتماد كنندافزایش اعتبار و شهرت. با حضور در گوگلل نالج، سایت ها، برندها، افراد و … مي توانند نشان دهند كە چقدر در حوزه فعاليت خود مهم و معروف هستند. زيرا گوگل نالج نشان دهنده قدرت و محبوبيت در توييتر است كە باعث مي شود كە ساير كاربران بِە آن ها احترام بگذارند و نظرات آن ها را جدي بگيرند
خرید تیک آبی اینستاگرام (متا وریفای) ، راهی برای افزایش اعتبار و شهرت
اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکههای اجتماعی در دنیا و ایران است که میلیونها کاربر در آن فعال هستند. بسیاری از کاربران اینستاگرام، با استفاده از قابلیتهای آن، کسبوکار خود را راهاندازی کرده یا توسعه دادهاند. برای موفق شدن در اینستاگرام، لازم است که علاوه بر تولید محتوای با کیفیت و جذاب، به فکر افزایش اعتبار و شناسایی حساب خود نیز باشید. چرا که کاربران اینستاگرام، قبل از هر چیز به حسابهای معتبر و مشهور بیشتر اعتماد دارند و با آنها همکاری میکنند.
برای افزایش اعتبار و شناسایی حساب خود در اینستاگرام، چارهای بهتر از داشتن تیک آبی وجود ندارد. تیک آبی یک نشان است که در کنار نام کاربری حساب شما قرار میگیرد و نشان میدهد که حساب شما توسط اینستاگرام تأیید شده است. تیک آبی به شما نشان میدهد که حساب شما یک حساب رسمی، قابل توجه و معتبر است. تیک آبی به شما کمک میکند تا:
بین سایر حسابهای مشابه خود برجسته شوید. هنگام جستجو یک نام یا یک برند در اینستاگرام، ممکن است حسابهای زیاد و مختلف با همان نام پیدا شوند. در این صورت، حساب دارای تیک آبی، بلافاصله به چشم مخاطب خواهد آمد و باعث جلب توجه بالاتر خواهد شد
حساب خود را در برابر سوء استفادە و جعل محافظت کنید. با داشتن تيك آبي، شما ميتوانيد از حساب خود در برابر افرادي كه قصد سوء استفادە از نام و شهرت شما را دارند، محافظت كنيد. برخي از افراد ممكن است با ساختن حسابهاي جعلي با نام شما، سعي كنند كه از محبوبيت و اعتبار شما بهره ببرند يا به شما آسيب برسانند. با داشتن تيك آبي، شما ميتوانيد حساب خود را به عنوان حساب واقعي و رسمي معرفي كنيد و از اعتماد كاربران به حسابهاي جعلي جلوگيري كنيد
به کاربران کمک کنید تا حساب واقعی شما را پیدا کنند. تیک آبی، به کاربران کمک میکند تا هنگام جستجوی یک شخص یا یک برند خاص، حساب واقعی را پیدا کنند. برای مثال، اگر شما یک هنرمند، یک ورزشکار، یک سیاستمدار، یک فعال، یک روزنامهنگار و … هستید، تیک آبی به کاربران نشان میدهد که حساب شما حساب رسمی و مورد تأیید است و آنها میتوانند با خیال راحت با شما در ارتباط باشند
به کاربران نشان دهید که به آنها احترام قائل هستید. تیک آبی، نشان دهنده این است که شما به کاربران خود احترام قائل هستید و مایل هستید تا با آنها رابطه صادقانه و شفاف داشته باشید. تیک آبی، به کاربران نشان میدهد که شما چقدر در حوزه فعالیت خود مهم و معروف هستید و چقدر برای رضایت آنها تلاش میکنید