همه ما خوردن شیرینی را دوست داریم

hamedd
عضو جدید
عضو جدید
پست: 5
تاریخ عضویت: چهار شنبه 1 فروردین 1397, 8:34 pm
تماس:

همه ما خوردن شیرینی را دوست داریم

پستتوسط hamedd » چهار شنبه 1 فروردین 1397, 8:49 pm

همه ما خوردن شیرینی را دوست داریم. در موقعیت‌های مختلف نیز خود را با خوردن شیرینی سرگرم می‌کنیم و از آن لذت می بریم. اما مشکل اینجاست که برای بیشتر افراد شکر و قند به یک هوس تبدیل می شود و نمی‌توانند در برابر آن مقاومت کنند.

به جای اینکه گاه به گاه و در موقعیت‌های خاص به خوردن دسرهای شیرینی بپردازند هر روز مقدار زیادی از این مواد را مصرف می‌کنند و این موضوع به نیاز روزانه شان تبدیل می‌شود.

اگر شما نیز جزو این افراد باشید حتما می‌دانید هوس خوردن مواد شیرین چقدر قدرتمند است. اما مهم نیست این هوس شما چقدر شدید است می‌توانید به کمک رژیم های هوشمند از شر آن خلاص شوید. رهایی از شر این اعتیاد می‌تواند شما را ازاد سازد.

در این مقاله قصد داریم ۱۰ روشی را بیان کنیم که به کمک آن قادر خواهید بود هوس خود برای خوردن شیرینی را کمتر نمایید.

صبحانه سرشار از پروتئین مصرف کنید:
تحقیقات و مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که پروتئین در صبحانه می‌تواند جلوی هوس افراد به شکر و قند را بگیرد. پروتئین‌های بدون چربی همچون ماست یونانی، کره بادام زمینی، تخم مرغ و پینر کم چرب هورمون‌های تحریک کننده گرسنگی کمتری ایجاد می‌کند.

این مواد PPY بیشتر تولید خواهند کرد. این هورمون می‌تواند سیگنال‌های سیری را به مغز ارسال کند. اسکن MRI افرادی که از صبحانه‌ای با پروتئین بالا استفاده کرده بودند نشان داد که فعالیت در نواحی از مغز که مرتبط با هوس و اشتهاست در این افراد کمتر شده است. نمی‌توانید صبح زود چیزی بخورید؟ مشکلی نیست. سعی کنید صبحانه خود را ساعت ۱۰ صبح بخورید.

مقاله مرتبط: چگونه میل به خوردن شیرینی را کاهش دهیم؟ هرگز گرسنه نمانید:
عبور کردن از وعده‌های غذایی اصلی می‌تواند هوس شما به خوردن شیرینی و مواد شیرین را بیشتر کند.

نخوردن وعده غذایی سطح قند خون را پایین تر می آورد و باعث می‌شود در طول روز به خوردن مواد بیشتری روی بیاورید تا کالری‌های از دست رفته را جبران نمایید.

در طول روز ۵ بار غذا بخورید که سه مورد آن وعده غذایی اصلی و دو موردش میان وعده‌های سرشار از مواد غذایی خوشمزه و مقوی همچون غلات سبوس دار، حبوبات، گوشت/مرغ/ماهی/ بوقلمون بدون چربی، آجیل، لبنیات شیرین نشده کم چرب، تخم مرغ و سبزیجات است.

این مواد شما را سیر نگه می‌دارد و می‌تواند تعادل خوبی بین پروتئین‌های بدون چربی، کربوهیدرات‌های انرژی زا، چربیهای سالم ایجاد نماید و سطح قند خون را پایدار سازد.

نسبت به شکر و قند پنهان در مواد غذایی هوشیار باشید:
برای مبارزه با هوس شیرینی و کاهش مصرف قند باید با غذاهایی که قند مخفی دارند آشنا باشید.

این نوع مواد در برگیرنده قند و شکر پنهانی هستند که بیشتر افراد چیزی در مورد آن نمی‌دانند. سس کچاپی که بر روی غذاهای خود می ریزید، سس سالادی که استفاده می‌کنید و مواد دیگر ممکن است شکر و قند پنهان داشته باشند.

این مواد نه تنها شکر اضافی وارد بدن می‌کنند بلکه می‌توانند سطح هوس شما را افزایش دهند. این گونه شکرهای افزودنی اشتهای شما را بیشتر می‌کنند و هوستان را برای مواد شیرین افزایش می‌دهند. یخچال و کمد خود را بررسی کنید و برچسب روی مواد غذایی را به دقت مطالعه نمایید. غذاهایی که قند و شکر بیشتری دارند را پیدا کنید و مصرف آن‌ها را به حداقل برسانید.

چاشنی‌های خود را تغییر دهید:
شکر ممکن است شیرین باشد اما طعم‌های متفاوت دیگری در دنیا وجود دارد که ممکن است برای شما لذت بخش باشد. اگر وانیل را روی غذاهای خود بریزید یا گوجه فرنگی برش خورده را به همراه برگ‌های تازه ریحان به غذاهای خود اضافه کنید متوجه خواهید شد که چقدر ادویه و گیاه در دنیا وجود دارد که شما از طعم آن بی خبر بودید.

سعی کنید ادویه‌های مختلفی را امتحان کنید. ادویه‌هایی همچون زنجبیل و دارچین را می‌توانید به کار گیرید. سایر چاشنی‌ها و طعم‌ها همچون سرکه بالزامیک، روغن زیتون فوق بکر، پوست پرتقال و لیمو، سس تند و سایر موارد را فراموش نکنید.

بیشتر بخوابید کمتر هوس شیرینی کنید:
نکته کلیدی برای توقف هوس شیرینی و مواد شیرین، ایجاد تعادل در هورمون‌های گرلین و لپتین است. اگر بتوانید هماهنگی بین این هورمون‌ها را حفظ کنید هوس کمتری به مواد شیرین خواهید داشت. اما اگر کمتر از مقدار زمان پیشنهاد شده(۷ الی ۹ ساعت) در شب بخوابید به هدف خود دست نخواهید یافت.

مطالعه انجام شده در دانشگاه شیکاگو نشان می‌دهد که نخوابیدن در شب می‌تواند سطح لپتین را تا ۱۸ درصد کمتر کند و سطح گرلین را تا ۳۰ درصد افزایش دهد. این تغییرات باعث می‌شود هوس شما برای خوردن مواد شیرین تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کند.

کمبود خواب نه تنها باعث می‌شود غذاهای شکردار جذاب تر از قبل به نظر برسد بلکه می‌تواند توانایی شما برای مقاومت در برابر آن را کاهش دهد. بخشی از مغز شما که مانع از ایجاد هوس به مواد شیرین می‌شود به هنگام خستگی فعال نخواهد بود. پس داشتن خواب کافی برای تعادل هورمون‌ها و افزایش استقامت شما در برابر مواد شیرین ضروری است.

تحرک خود را بیشتر کنید تا جلوی هوستان به مواد شیرین را بگیرید:
اگر جزو افرادی هستید که تمایل زیادی به خوردن مواد شیرین دارند، داشتن حرکات بدن می‌تواند این حس را غیر فعال سازد.

بر اساس مطالعات انجام شده، هرچقدر بیشتر بنشینید اشتهای بیشتری برای خوردن مواد غذایی خواهید داشت حتی اگر بدن نیازی به کالری نداشته باشد.

تمرینات قدرتی می‌تواند عضلات را قوی تری سازد که در این شرایط گلوکز بیشتری مصرف می شود.هر نوع فعالیت ورزشی می‌تواند برای بدن شما مفید باشد.

هر چیزی که واقعا شما را آزار می‌دهد تسکین دهید:
ارتباط بین راحتی عاطفی و هوس به شیرینی همیشه وجود داشته است. برای اینکه بتوانید چرخه موجود را بشکنید باید دلایل اصلی ایجاد مشکل را بیابید.

اولین قدم برای شکستن ارتباط عاطفی بین احساس و غذا این است که در مورد احساساتی که شما را به خوردن شیرینی بیشتر سوق می‌دهد هوشیار باشید. زمانی که می خواهید یک شکلات از ظرف بردارید از خود بپرسید چرا من اینکار را انجام می‌دهم؟

در این لحظات متوقف شوید و این جملات ساده اما قدرتمند را به خاطر بیاورید: متوقف شو. از سرعت خود بکاه و خوب فکر کن. اینکار شما را قادر می‌سازد چیزی که باعث ایجاد تمایل به خوردن شیرینی شده است را شناسایی کنید و به رفع آن بپردازید.

دلایل خوردن شیرینی بیشتر را شناسایی کنید
آیا یک شیرینی خوشمزه در محل کار به شما چشمک می زند؟ در طول روز به این موضوع فکر کنید و مکان‌ها و زمان هایی که بیشتر در معرض مواد شیرین قرار دارید را شناسایی نمایید.

برای اینکه بتوانید نیازهای خود را برطرف سازید، خودتان را با مواد جایگزین و مثبت مجهز سازید. به عنوان مثال بهتر است قبل از رفتن به محل کار صبحانه کامل و سالم میل کنید. نیازهای خود را به شیوه سالم تر پر کنید و از بروز هوس به مواد شیرین بکاهید.
http://www.khandany.com/ways-to-cope-wi ... weets.html

جوایز سالم تر پیدا کنید:
به جای اینکه خودتان را با مواد شیرین گول بزنید، خود را با موارد دیگر شاد سازید. بیشتر افراد زمانی که استرس دارند،

تنها هستند یا حوصله شان سر رفته است به سراغ مواد شیرین می‌روند اما روش‌های بهتری برای احساس بد یا انرژی پایین شما وجود دارد. یک کارت جایزه شخصی برای خود ایجاد کنید و در آن فعالیت‌های سالم را که می‌تواند مفید باشد لیست نمایید.

جوایز شما باید بتواند همان احساس شادی و لذت را فراهم کند که به هنگام خوردن مواد شیرین داشته اید. در مورد کارهایی که می‌توانید انجام دهید فکر کنید. به عنوان مثال به موسیقی گوش کنید، برقصید، با دوست خود حرف بزنید، ناخن خود را لاک بزنید، به دوچرخه سواری بروید، به گربه خود غذا بدهید، تلویزیون تماشا کنید، یک تعطیلات رویایی را برنامه ریزی کنید و دراز بکشید به آسمان آبی بنگرید.

این استراتژی‌ها می‌تواند تمرکز شما را بر روی شادی‌های غیر غذایی قرار دهد.

از مکمل‌های کلسیم و ویتامین D استفاده کنید:
آیا به صورت روزانه مولتی ویتامین و مکمل‌های معدنی را دریافت می‌کنید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است روش درستی را در پیش گرفته اید.

مطالعات متعدد نشان داده است که مولتی ویتامین های حاوی کلسیم و ویتامین D می‌تواند هوس افراد به خوردن مواد شیرین را کاهش دهد و به کاهش وزن بیانجامد. چربی‌های اضافی در بدن به ویتامین D می چسبند بنابراین بدن نمی تواند از آن استفاده کند و همین امر با فعالیت لپتین تداخل ایجاد می‌کند.

اگر کمبود کلسیم دارید بدن شما افزایش ۵ برابری در آنزیم fatty acid synthase خواهد داشت. این انزیم کالری را به چربی تبدیل می‌کند. در حالیکه مولتی ویتامین‌ها را نمی‌توان جایگزین رژیم غذایی سالم کرد اما وجود چنین موادی مضر نیست و می‌تواند در کاهش هوس شما مفید باشد.

سایت تفریحی اس ام اس جوکز

پوست
پزشکی و سلامتی
همه چیز درباره بوتاکس
بیماری پنهان زنان بعد از زایمان
آیا نیاز است هر روز شیر بنوشیم
خواص میوه گل ساعتی
مزایای استفاده از کرفس کوهی
فواید برگ گردو

clibin009
عضو جدید
عضو جدید
پست: 161
تاریخ عضویت: پنج شنبه 27 اردیبهشت 1397, 2:21 am
تماس:

20186.19chenjinyan

پستتوسط clibin009 » سه شنبه 29 خرداد 1397, 6:48 am

oakley sunglasses
kobe 12
adidas superstar
beats headphones
nike lunarglide
light up shoes
fitflops
nike outlet online
football shirts
adidas wings
louboutin
burberry sale
red bottom shoes
tory burch bags
wedding shoes
nike air max 2018
air jordan
nike revolution
birkenstock
birkenstock outlet
oakley sunglasses
nike shox
burberry
malone souliers
nike shoes
breguet watches
pandora jewelry
ralph lauren outlet
new balance shoes
mulberry
michael kors handbags
oakley sunglasses
kate spade outlet
adidas flip flops
burberry outlet
stussy clothing
jordan 5
louboutin
ralph lauren
michael kors outlet
kate spade
ray ban sunglasses
converse shoes
nfl jerseys
red bottom shoes
nike free
camisetas de futbol
coach outlet
balenciaga
michael kors
true religion jeans
manchester united jersey
birkenstock
michael kors outlet
adidas originals
flops
van cleef & arpels
nike air max 97
prada
coach outlet
jordan 6s
yeezy shoes
nike air max
undefeated clothing
nike shoes for women
adidas slides
pandora jewelry
oakley sunglasses
fitflops
timberland
coach outlet
adidas nmd
maillot de foot pas cher
under armour outlet
jordan 3s
nike air max
longchamp outlet
adidas shoes
burberry outlet
cheap nfl jerseys
michael kors outlet clearance
mlb jerseys
lebron 15
adidas
fitflops
mont blanc pens
jordans
longchamp outlet
nike dunks
trikots günstig
michael kors outlet
pandora charms
off-white
air jordan
jordan 12
hermes belt
nfl jerseys
pandora jewelry
nike outlet
coach outlet
off-white
fussball trikots
coach bags
ferragamo
kate spade outlet
nike air max 270
polo outlet
vans shoes
mbt
juicy couture outlet
converse outlet
supreme
ray ban sunglasses
tory burch handbags
cheap nfl jerseys
kobe 11
coach outlet
maillot de foot
ray ban sunglasses
nike air max 2017
hermes bags
michael kors outlet
red bottom shoes
mac cosmetics
longchamp outlet
pandora jewelry
nfl jerseys
adidas football boots
longchamp
true religion outlet
marc jacobs
prada handbags
kevin durant shoes
christian louboutin
cheap jordans
sac longchamp
ray ban sunglasses
coach factory outlet
swarovski
coach outlet
nike store
coach outlet
adidas ultra boost
soccer jerseys
air max
kate spade outlet
coach handbags
giuseppe zanotti
soccer jerseys
coach outlet store online
celine
ray ban sunglasses
nike mercurial
nike presto
oakley sunglasses
ray ban
nike tennis
jimmy choo outlet
valentino
nike sb
michael kors
pandora jewelry
miu miu handbags
mbt
jordan
hollister
supreme clothing
jordan xx9
air jordan pas cher
adidas yeezy
ralph lauren outlet
cheap jerseys
coach factory outlet
michael kors outlet
ralph lauren
adidas jeremy scott
christian louboutin outlet
ray bans
michael kors outlet
oakley sunglasses
polo ralph lauren
ralph lauren
longchamp
ray ban sunglasses
nike factory
louboutin
asics
maglia calcio
prada outlet
puma slides
jordans
prada outlet
ray ban sunglasses
nfl jerseys
nike kyrie 3
dior handbags
coach outlet
audemars piguet
yeezy desert rat 500
jordan shoes
ray ban
nike blazer
y3 shoes
hermes kelly bag
michael kors handbags
dolce gabbana
fitflops
polo ralph
nike huarache
adidas outlet
superdry clothing
tory burch
oakley sunglasses
nfl jerseys
new balance sandals
ralph lauren outlet
mlb jerseys
nike epic react
gucci slides
hermes outlet
adidas nmd
nike free run
nike roshe
nike tn
supreme new york
air jordan
nike air max 90
puma fenty
kate spade outlet
christian louboutin
jordan shoes
pandora jewelry
louboutin
cheap jerseys
tag heuer watches
belstaff outlet
jordan
jordan 1
roshe run
jordan 11
true religion outlet
links of london
montblanc
michael kors
true religion jeans
timberland
swarovski jewelry
jordan 8s
nike huarache
adidas outlet
stuart weitzman
harden vol 2
oakley sunglasses
adidas stan smith
jordan 4s
jordan shoes
jordan
coach wallets
mizuno
nike outlet store
nike outlet
nba jerseys
nike trainers
suicoke sandals
fitflops sale
nike outlet store online
nike cortez
coach outlet
coach outlet online
tory burch outlet
baseball bats
maglie calcio
michael kors
cheap nhl jerseys
christian louboutin
kate spade handbags
true religion
jordans
montblanc fountain pen
mcm backpack
balenciaga sandals
columbia
ray ban sunglasses
fila shoes
manolo blahnik
ralph lauren
nike air max 1
coach outlet
flip flops
adidas outlet
polo shirts
camisetas de futbol
supreme
nike air max 95
longchamp
fingerlings monkey
michael kors handbags
flipflops
kate spade handbags
nike air max
herve leger dresses
running shoes
polo ralph lauren
prada
nike air max plus
coach outlet
ralph lauren
oakley sunglasses
baseball jerseys
givenchy handbags
cartier jewelry
timberland
stephen curry shoes
breitling watches
rolex watches
coach outlet
polo ralph lauren
coach outlet
new balance
nike flip-flops
basketball shoes
timberland
mishka clothing
asics
true religion
nike free
tory burch outlet
nike outlet
barcelona jersey
nike air force 1
michael kors outlet
nike shoes
michael kors
coach factory outlet
timberland outlet
mlb jerseys
alexander mcqueen
coach outlet
snapback hats
jordans
vibram fivefingers
salvatore ferragamo
nhl jerseys
nike free
hermes
jordan shoes
michael kors
tod shoes
ferragamo
replica rolex watches
hermes
christian louboutin
ralph lauren uk
beats by dre
vans outlet
adidas yeezy
balenciaga shoes
pandora outlet
cheap nfl jerseys
coach outlet
nike blazer
coach outlet online
ralph lauren
birkenstock sandals
nike air force 1
harden vol 1
converse
polo outlet
michael kors outlet
supra shoes
jordans
shoe carnival
bcbg
soccer jerseys
polo ralph lauren
bottega veneta
bvlgari jewelry
michael kors
dansko
nike air max
20186.19chenjinyan


بازگشت به “سایر موراد ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 8 مهمان