درد شدید پریود

#1
سلام.
با تشکر از زحمات شما مشکلی دارم که اگر امکان دارد برایم جواب دهید.
من این ماه اقدام به بارداری کردم که ظاهرا موفق هم بود(چون همه علائم بارداری رو داشتم )تا اینکه از 6 روز قبل از پریودم لکه بینی همراه درد کمر و زیر دل شروع شد البته درد رو من از اول ماه داشتم.
این لکه بینی 6 روز ادامه داشت و نهایتا پریودم شروع شد البته خیلی وحشت ناک.
من همیشه درد داشتم ولی این دفعه خیلی شدیده.
 حالا نگرانم که چه چیزی باعث این حالت شده آیا من کیست یا عفونت دارم؟


#2
دوست عزیز سلام
این مشکلات برای خیلی از خانم ها به نحوی پیش می آید، پس آروم باشید.
من به وضوح متوجه وضعیت شما نشدم .لطف کنید و به این 2 سوال من جواب بدید:
1- منظور از اینکه در بارداری موفق بودید، در همین سیکل جاری - که مشکل درد شدید رو داشتید - بوده؟
یعنی به عبارتی هیچ تاخیر پریود و ... مطرح نبوده؟
2- کدامیک از علائم بارداری را داشتید؟
منتظرم
كارشناس مامايي فيروز

#3
با عرض سلام ممنون از اینکه جوابمو دادین من 8 سال ازدواج کردم بعد از 7 ماه جلو گیری فقط یک شب آزاد کردیم و من بچه دار شدم من قبل از ازدواج و بعد ازدواج دردهای پریودم خیلی شدید و همیشه جلو میانداختم الان بعد 7 سال دوباره این ماه تصمیم به بچه دار شدن گرفتیم علائم بارداری مثل حالت تهوع صبگاهی درجه حرارت بالا نفخ شدید یبوست شدید داشتم . نه تنها تاخیری در پریود نداشتم بلکه این ماه 6 روز جلوتر از تاریخ پریود لکه بینی شروع شد که البته همراه درد شدید کمر و زیر دل بود و بلاخره دیشب بعد از 7 روز خونریزی شدید شد البته در اولین خونریزی بعد از لکه بینی یک لخته خون کوچک دیدم که نمی دونم چی بود.
الان هم با خوردن مسکن آرام هستم و الا درد شدید دارم.
ا از حوصله شما برای پاسخگویی سپاسگذارم.

#4
سلام دوباره
چنانچه این جلو افتادن پریود و ... مرتبط با اقدام شما برای بارداری بوده باشد، بررسی که ضروری ست و از اهمیت بسیار بالایی برخورداره ، رد احتمال بارداری ست ( طبیعی و غیر طبیعی). :!:
مثلا در بارداری طبیعی حول و حوش 10 یا 13 روز بعد از تخمک گذاری به دلیل عمل جایگزینی بلاستوسیت در رحم لکه بینی صورت می گیره که معمولا با پریود اشتباه می شه راکه در موارد نادری خونریزی هم صورت می گیره.( در مورد شما اگر این 10 روز گذشته باشد)
از طرفی عزیزم لکه بینی و خونریزی غیر طبیعی در سیکل چنانچه مستقل از اقدام شما برای بارداری باشه، به خودی خود می تونه علت های زیادی داشته باشه که در صورت تکرار در سیکل بعدی باید بررسی بشه:
که ممکنه بر اثر عوامل مختلفی که ساده ترین اونها: بی نظمی سیکل به دنبال قطع مصرف قرص های ضد بارداری ( البته این در صورتی ست که روش شما قرص بوده باشد)، و سایر عومل مانند عفونت( که البته معمولا با ترشحات و خارش و یا سایر عوامل همراه است که شما ندارید)، تغییرات هورمونی( مثلا در صورت افزایش دفعات و حجم و مدت زمان خونریزی باید کم کاری تیروئید بررسی بشه) و سایر عوامل باشه.
که البته هر کدام از موارد بالا می تونه تظاهرات بالینی دیگری هم داشته باشه.
اما دوست عزیز توصیه می کنم تا سیکل بعدی صبر نکنید و در اسرع وقت، احتمال اول برای شما بوسیله ی مراجعه به پزشک یا ماما به صورت بالینی بررسی بشه.( به خصوص به این علت که همراه با درد غیر طبیعی و ... نیز بوده است)
مطمئن باشید هر کدوم از احتمالات بالا هم که باشه خیلی ساده برطرف می شه!
براتون آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.
من رو از اقدامات بعدی تون بی خبر نگذارید.
كارشناس مامايي فيروز

#5
سلام به شما دوست خوبم ممنون از اینکه جواب منو دادین مشکل من اینه که من در خارج ار ایران زندگی می کنم و اینجا با اصطلا حات پزشکی به زبان اینگلیسی اشنا نیستم ولی دکتر رفتم و همه موارد رو تا جایی که تونستم توضیح دادم ولی گفت مشکل خاصی نیست در مورد درد گفت طبیعی است در مورد لکه بینی گفت مربوط به سیکلت هست که شاید کمتر از 28 روز هست قط تنها کاری که کرد آزمایش پاپ اسمیر گرفت البیه اونم با در خواست خودم ولی موقع نمونه برداری گفت که آثاری ار عفونت نمی بینم . حالا فقط در مورد کم کاری تیرو یئد که شما اگه می تونین لطف کنین بگین که چه علائمی ممکن داشته باشه
با تشکر از شما

#6
سلام دوباره
خوشحالم از اینکه مساله ی اورژانسی ( بارداری غیر طبیعی و ...) نداشتید.
اما در مورد احتمالات بعدی: کاهش طول مدت سیکل، افزایش خونریزی و یا لکه بینی نا مرتب بین سیکل، فقط هنگامی بررسی می شه که در چند سیکل تکرار بشه.
به عبارتی ممکنه همین یکبار این وضعیت رخ داده باشه و هیچ مشکل خاصی نباشه.
اما در مورد علائم کم کاری تیروئید:
هیپوتیروئیدی
خستگی و ضعف و خواب آلودگی، ضعف حافظه
افزایش خفیف وزن توام با بی اشتهایی
پوست خشک و زبر، عدم تحمل به سرما
افزایش حجم خونریزی در سیکل و خونریزی های نامنظم
تورم صورت، دستها و ساق پا
یبوست
و علائم دیگه ای که در نهایت ممکنه یک فرد هیپوتیروئیدی دارای این علائم باشه و یا نباشه.
با آرزوی سلامتی و موفقیت و در پناه خدا
آخرین ويرايش توسط 1 on KarshenaseMamaee, ويرايش شده در 0.
كارشناس مامايي فيروز

#7
بسیار سپاسگزارم از وقت گذاری شما .فعلا منتظر جواب پاپ اسمیر و پریود بعدی هستم تا ببینم چی پیش میاد . در صورت لزوم حتما مزاحم شما می شوم

#8
سلام می بخشید من دوباره مزاحم شما شدم می خواستم بپرسم با توجه به اینکه من پریود ماه پیشم با 7 روز لکه بینی شروع شد تاریخ شروع پریودم رو از وقتی زیاد شد حساب کنم یا از همون 7 روز اول لکه بینی حساب کنم ممنون میشم اگه جواب بدین چون حسابی گیج شدم  

#9
سلام عزیزم
خوشحال می شم اگر بتونم کمکی کرده باشد.
اگر خونریزی از روزی که زیاد شد به اندازه ی روزهای خونریزی در باقی سیکل های شما (مثلاً 7 روز) طول کشیده باشه، اولین روز رو باید از همین روز، به حساب بیاورید.
ولی چنانچه مجموع روزهای لکه بینی و خونریزی، باهم، به اندازه ی روزهای خونریزی در باقی سیکل ها شده باشد اولین روز لکه بینی مد نظر است.
در پناه خدا
كارشناس مامايي فيروز

#10
سلام
من این ماه سیزده روز جلوتر شدم و به صورت لکه بینی است و هیچ دردی ندارم هیچ جای بدنم در صورتی که ماه های پیش درد و خونریزی بود و نزدیکی طوری بوده که اب منی داخل ریخته نشده و و بعد ان فقط یک ldخوردم ودیگر نخوردم ایا این علائم بارداری هست؟ممنون از پاسخ شما

#11
سلام
از آشنایی باشما خوشبختم.
دوست عزیز درست است که معمولاً در تعویق پریود به بارداری مشکوک می شویم اما از نظر علمی به هر خونریزی نامنظمی که برخورد کنیم باز هم اولین احتمالی که باید رد شود، بارداری ست.
از طرفی جلو افتادن پریود می تونه علل بسیار دیگری رو داشته باشه ولی از اون جهت که لکه بینی بوده و به صورت پریود طبیعی نبوده از نظر من نیازمند بررسی ست.
برای تایید و یا رد بارداری هم می تونید هم از بی بی چک استفاده کنید و هم از آزمایش BHCG که البته آزمایش از دقت بیشتری برخوردار است.
از نتیجه مطلعم کنید.
در پناه خدا
كارشناس مامايي فيروز

#12
سلام با تشکر از توجه شما
پس احتمال بارداری وجود ندارد؟چون احساس کردم لانه گزینی باشد ایا لانه گزینی با درد است؟ من دردی ندارم ایا احتمالش برای بارداری هست؟و این که من علائمی مانند حالت تهوع هم ندارم
ببخشید من 6 ماه ازدواج کردم تجربه ندارم کمکم کنید با تشکر از شما

#13
سلام دوباره
دوست خوبم شاید منظورم رو بد رسونده باشم، عرض کردم" از اون جهت که لکه بینی بوده و به صورت پریود طبیعی نبوده از نظر من نیازمند بررسی ست.
برای تایید و یا رد بارداری هم می تونید هم از بی بی چک استفاده کنید و هم از آزمایش BHCG که البته آزمایش از دقت بیشتری برخوردار است."
- پس قطعاً احتمال بارداری هم مطرح هست، زمان اصلی لانه گزینی هم 10 تا 13 روز پس از تخمک گذاری ست یعنی 24 تا 27 سیکل،یعنی قبل از زمان قاعدگی بعدی!
- هیچ گونه دردی که مربوط به لانه گزینی هم باشد، مطرح نشده است.
- تهوع صبحگاهی و یا فقدان آن هم نمی تونه به عنوان معیارهای مطمئن برای تشخیص بارداری استفادده بشه.
اگر ابهامی باقی مونده خواهشمندم راحت باشید و مجدد سوال کنید.
از جواب پیگیری تون هم مطلعم کنید.
در پناه خدا
كارشناس مامايي فيروز

#14
سلام ببخشید از سوال من عصبانی شدید
اخه من هم استرس زیاد دارم دوست ندرام الان حامله بشم اخه این لکه بینی هم احتمال استرس شدیدی که دارم شاید باشه فقط این که احتمال باردار زیاد هست یا نه

#15
وای عزیزم
عصبانیت چیه؟! :lol:
همونطور که گفتم: من منظورم رو بد رسوندم. کاملاً هم به شما حق می دم که هم سوال کنید و هم نگران باشید.امیدوارم باور کرده باشید ...
دوباره تکرار می کنم هرچه سوال دارید بپرسید و راحت باشید. :wink:
با توجه به اینکه فعلاً تمایل به بارداری ندارید، حتماً روش پیشگیری مطمئنی رو اتخاذ کنید تا وقتی که زمان آن برسد تا از شک به باردار بودتون به جای نگران شدن، خوشحال شوید.
به هرحال امیدوارم که اوضاع به صلاح و وفق مرادتون باشه.
دوست عزیزم مطلعم کنید و به خدا می سپارمتون.
كارشناس مامايي فيروز
ارسال پست

بازگشت به “اقدام برای بارداری”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 40 مهمان

cron