جواب سونوگرافی

#1
سلام میشه در مورد جواب سونو راهنمایی ام کنید. حاملگی 11 هفته و 2 روز دیده می شود.موقعیت جفت قدامی و مارژینال است.حجم مایع ساک در حد طبیعی است. طول سرویس 34 م م و در حد نرمال است. unchal.t 1/2 م م و nasal bone 1/5 م م و در حد طبیعی است. crl=46 mm


#2
سلام
دوست عزیز! تبریک می گم شما مادر یک جنین 11 هفته و 2 روز هستید این سونو :
طول سری دمی جنین: 46 میلی متر/نوع موقعیت قرار گیری جفت قدامی ست
ساک در حجم طبیعی و اندازه گیری مایع پشت گردن و استخوان بینی هم طبیعی بوده (رد بیماری های سندرومیک). طول دهانه ی رحم هم طبیعی ست.
اما جفت سرراهی (البته به مقدار کم و در حدی که فقط لبه ی جفت در مدخل دهانه ی رحم قرار دارد ) می باشد. که البته خیلی از این موارد با پیشرفت حاملگی نرمال می شوند.
در پناه خدا
كارشناس مامايي فيروز

#4
سلام
دوست عزیز! شدت آن در مورد شما کم است و اغلب در پیشرفت بارداری جغت به محل صحیح بر می گردد اقدام خاصی ندارد مگر اینکه پزشک استراحت داده باشد.
مراقب خودتان باشید عزیزم
كارشناس مامايي فيروز

#6
سلام من امروز رفتم سونو. نوشته شده بود جنین منفرد و متحرک با پرزنتاسیون breech مشاهده شد. سن حاملگی 17 هفته و موقعیت جفت خلفی و گرید صفر و مارژینال است.حجم مایع آمنیوتیک در حد طبیعی است.طول سرویکس 32 م م و در حد نرمال است.لطف می کنید مثل همیشه راهنمایی ام کنید

#8
سلام
دوست عزیزم! در سونوی شما از کوچولوتون: ذکر شده است که به حالت سربالا و پاها پایین قرار دارد(که یکی از وضعیت های نرمال قرار گیری جنین در رحم است البته بهتر است که در ادامه ی حاملگی به سفالیک(سرپایین) تبدیل شود تا برای زایمان طبیعی مشکلی ایجاد نکند)
جفت نرمال است ولی کمی به دهانه یرحم نزدیک شده و در واقع ایجاد جفت سرراهی کرده است که البته جفت سرراهی آنهم از این نوع معمولاً تا هفته ی 30 به مکان نرمال مهاجرت کرده و تا پیش از 30 هفته اگر مادر علائم بالینی نظیر لکه بینی و ....نداشته باشد مشکلی ندارد.
طول دهانه ی رحم هم نرمال است اگر زیر 25 باشد نیاز به کوتاژ(عملی برای بستن دهانه ی رحم) می باشد.
كارشناس مامايي فيروز

#10
با عرض سلام و خسته نباشید میشه مثل همیشه راهنمایی کنید . تو سونو نوشته شده جنین زنده متحرک با برزنتاسیون سفالیک مشاهده شد. سن تقریبی 24 هفته و 2 روز موقعیت جفت قدامی و گرید 1 و LOWLYINGاست. حجم مایع در حد طبیعی است طو ل سرویکس 32 م م و در حد نرمال است

#11
سلام
رهای عزیزم این سونو یه نینی صحیح و سالم رو نشون داده که:
سفالیک یعنی سر پایین و پاها به سمت بالا(یکی از وضعیت های نمرال قرارگیری جنین درون رحم است)
جفت در رحم به قدام(جلو) اتصال دارد که نرمال است.
گرید 1 هم طبیعی ست(نباید در این سن گرید 3 داشته باشیم)
فقط لولائی یک درجه خفیف از جفت سرراهی ست که البته هم خیلی خفیف است این مدل و هم اینکه براثر مهاجرت جفت خود به خود به حل اصلی می رود. و الان ارزشی ندارد.
طول دهانه ی رحم هم در حد نرمال است(البته 30 تا 35 مرزی ست اما نرمال محسوب می شود و نباید زیر 30برود.)
همیشه سلامت و شاد باشید.
مراقب این هدیه کوچولو هم باشید
كارشناس مامايي فيروز

#13
با سلام و خسته نباشید من تو هفته 30 بارداری هستم امروز صبح یه مقداری لک داشتم البته لک در حد روزهای آخر پریود زیاد بود متاسفانه دکتر خودم نبود و مجبور شدم به ماما مراجعه کنم ماما برام سونو نوشت تو سونو نوشته بود( تصویریک جنین زنده متحرک normal basal fhr(136 bpm) قرار طولی و پرزانتاسیون سفالیک در داخل cavity رحم دیده می شود.پلاسنتا با گرید 1 و میزان مایع امنیوتیک در حد طبیعی است. سن حاملگی 29 هفته است طول سرویکس 35 بسته است وزن 1350 و موقعیت جفت طبیعی و شواهد دکولمان جفتی دیده نمی شود) دکتر ماما گفت همه چیز طبیعه ولی من هنوز نگرانم آخه باید تا 1 شنبه صبر کنم تادکترم بیاد اگه همه چیز طبیعیه پس چرامن لک های قهوهای مایل به صورتی دارم میشه راهنمایی ام کنید

#15
سلام
رها جان ! در خونریزی های نیمه دوم بارداری شک به جفت سرراهی و رگ سر راهی و دکولمان یا جداشدن زودرس جفت می رود اما در سونوی شما هیچ علائمی از این رویدادها دیده نشده و یافته هایی که در سونو ذکر شده، کاملاً نرمال است. و این بسیار عالی ست!
اما دوست عزیزم به هر حال لکه بینی از مواردی ست که باید سریعاً به درمانگری که از چم و خم بارداری هز مادری آگاه است اطلاع داده شود
شیاف هم اغلب برای کمبود پروژسترون هفته های ابتدایی بارداری مفید است نه این زمان اما به هر حال تا زمان مراجعه (که در اولین فرصت است )سعی کنید استراحت داشته باشید.
من رو هم از نتیجه مطلع کنید عزیزم
كارشناس مامايي فيروز
ارسال پست

بازگشت به “سونوگرافی در بارداری”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 11 مهمان

cron