ساك حاملگي و كيسه زرده

#1
سلام .لطفا كمكم كنيد
تاريخ شروع آخرين پريودم 27/05/89 بود.
امروز (14 مهر) رفتم سونو شكمي ،سن حاملگي 5 هفته و 5 روز تشخيص داده شد در صورتي كه بر اساس تاريخ پريودم بايد 6 هفته و 2 روز باشه يعني 4 روز مغايرت.
ضمنا اندازه ساك حاملگي mm 10*11*9 بود و yolk sac ديده شد(يعني كيسه زرده؟)دكتر گفت كيسه زرده ديده شد. ولي جنين و ضربان قلب ديده نشد .
من خيلي خيلي نگرانم ك.مكم كنيد.
سونوگراف پيشنهاد داد دوباره 2 آبان سونو برم.
سپاسگزارم.


#3
سلام
دوست عزیز! طبق اولین روز آخرین قاعدگی شما در 14 مهر 7 هفته را تمام کردید.
این میزان اختلاف در برخی از بارداری ها دیده می شود که علت بیشتر آنها بی نظمی قاعدگی پیش از بارداری و در نتیجه مورد اعتماد نبودن اولین روز آخرین قاعدگی آنهاست و در برخی نیز خطای سونوگرافی که البته تا مقداری این خطا طبیعی تلقی می شود؛ می باشد. البته تشخیص با متخصص شماست.
اما نگران کننده این است که سونوی شما مثلاً 5 هفته را گزارش کند اما شواهدی که از حاملگی در آن می بیند با 5 هفته مغایر باشد که به خداروشکر برای شما چنین مشکلی وجود ندارد یعنی توقع ما از یک سونوی 5 هفته همین می باشد و وقتی قطر ساک حاملگی به 20 میلی متر برسد انتظار دیدن فتال پل و وقتی به 25 میلی متر برسد انتظار دیدن ضربان قلب کوچولوتون رو داریم.
انشالله که با سونوی مجدد این نگرانی موچولو هم برطرف می شود...
كارشناس مامايي فيروز

#4
سلام مرسي ازاينكه كمكم مي كنيد .
من قاعدگي منظم داشتم ولي آخرين دوره قبل از بارداريم 45 روز شد كه با توجه به اينكه 2 سال قبل با چنين حالاتي مواجه بودم نگران نشدم.ضمن اينكه ازمايش دادم ومنفي بود. ولي بعد از اينكه پريودم شدم و بعد تموم شد (كه تاريخ شروعش رو مطمئنم 27 مرداد بود چون يادداشت مي كنم)تخمك گذاري رو كنترل كردم حدود 10 تا 13 شهريور بود و من در 11 و 13 و 20 شهريور نزديكي داشتم . حالا سوالم اينه كه وقتي زمان تخمك گذاري رو مي دونم نا مرتبي قاعدگي چه تاثيري در سن حاملگي داره؟لطفا توضيح بديد؟
سوال ديگه yolk sac همون كيسه زرده است ؟و اين قضيه حاملگي پوچ رو رد مي كنه؟
خواهش مي كنم راهنمايي كنيد؟
ضمنا من 30 سالمه و اولين تجربه بارداري و اولين عدم پيشگيري به نيت فرزند اوري رو در همين بار كه حامله شدم داشتم.
مي دونم زياد وقتتون رو گرفتم.
بازم يك دنيا تشكر.

#7
سلام
دوست عزیزم کیسه زرده همان یولک ساک است و احتمال حاملگی پوچ با دیدن آن رد می شود.
MSD=10 هم قطر متوسط ساک حاملگی ست که عرض کردم اگر به 20 برسد و ....
می فههمم درست می گویید اما معیار ما و تمام درمانگران دوران بارداری و ... برای تعیین سن اولین روز آخرین قاعدگی ست نه تخمک گذاری. در هر حال عزیزم ضمن اینکه تشخیص با درمانگر شماست بدونید که جای نگرانی نیست چراکه طبق قانون خطای اندازه گیری در این سن از بارداری تا چند روزی اختلاف طبیعی تلقی می شود.

" قانون خطاي اندازه گيري 8% : طبق اين قانون ميزان خطاي سونوگرافي درهر سن حاملگي 8% بيشتر و 8% كمتر از سن مذكور ميباشد ( مجوعاً 16%) مثلاًدر هفته 8 حاملگي احتمال خطا حدود 8 روز ( 4روز بيشتر و 4 روز كمتر) و در هفته 40حاملگي احتمال خطا حدود 46 روز( 2/3 هفته بيشتر و 2/3 هفته كمتر) است."
در پناه خدا
كارشناس مامايي فيروز

#8
سلام.
خيلي خيلي خيلي ممنونم.
حتما جواب سونو مجدد رو بهتون مي گم.
از اينكه با حوصله جواب من رو داديد تشكر مي كنم.

التماس دعا
موفق باشيد :P
مرجان

#9
سلام
خيلي خوشحالم اگه دكترم حوصله پاسخگويي به سوالات من رو نداره يه دوست مثل شما ، من رو راهنمايي مي كنه .ازتون ممنونم.
:oops:
من امروز رفتم پيش متخصصم .از طبيعي و غير طبيعي بودن اين مسئله هيچ حرفي نزدو فقط گفت تمديد سونو.حالا يه سوال دارم :
1-دكتر به من گفت 24 يا 25 مهر يعني 10 روز پس از سونوي قبلي يعني وقتي كه بر اساس سونو 7 هفته و 1 روزم است و يا بر اساس آخرين روز پريودي 8 هفته 3 روزه برم سونو واژينال به نظرتون برم يا صبر كنم 2 آبان اون وقتي كه سونوگراف گفت برم سونو معمولي؟
2- دكترگفت سونو واژينال دقيقتر و بهتره اما من از عفونت وامكان سقط اط اين طريق مي ترسم و نگران؟
3-دكتر گفت اگر قرار باشه جنين و قليش تشكيل بشه تا اون موقعه حتماً شده؟
4- چون خدا را شكر درد و لكه بيني ندارم هر وقت بر اساس سن سونو 8 هفته تموم شد برم سونو .نظرتون چيه؟
راستي امروز حالت تهوع ،سرگيجه وسوزش معده هم داشتم(البته زياد نبود) .من تا حالا غير از جوش ،انقباض زير شكم و حساس شدن سينه ها علامت ديگه اي از ويار رو نداشتم.

لطفا من رو راهنمايي كنيد؟
التماس دعا
:?:
مرجان

#12
سلام
مرجان جان اولاً
1- ازسونو واژینال نترسید امکان سقط و عفونت رو زیاد نمی کند.
2-اگر قرار بر سونو وآزینال باشد در همان 7 هفته طبق سونو هم قلب باید خودش را نشان دهد چراکه در سونوی شکمی هم 7 هفته ضربان قلب رویت می شود چه رسد به سونوی واژینال که ما 1 هفته زودتر شاهد وقایع هستیم.
البته نظر شخیص من این است که چنانچه مادر لکه بینی و ... ندارد تامل 1 هفته بیشتر اطمینان خاطر بیشتری به ما خواهد داد که با صبر بیشتر می توان از همان سونوی شکمی بهره گرفت (البته تشخیص هر دو و انتخاب آنها با درمانگر بالینی شماست که از وضعیتتان آگاهتر است)
نگران ویار هم نباشید مرجان عزیز چراکه قطع ناگهانی آن است که نگران کننده است و قرار نیست که همه ی مادران و همه به یک کیفیت داشته باشند.
مراقب خودتون و نینی باشید...
كارشناس مامايي فيروز

#13
مي دونم خدا شما رو خيلي دوست داره چون حداقل من هر بار پست شما رو مي بينم خوشحال مي شم.

با توجه به نظر شما اين تصميم رو گرفتم :
آخر اين هفته يعني 22 مهر (براساس تاريخ سونو 6 هفته و 6 روز ) مي رم سونو شكمي اگه جواب گرفتم كه ديگه وا‌ژينال نمي رم ولي اگه خداي نكرده جواب نگرفتم ،24 مهر مي رم سونوي واژينال.
آيا تصميم درستي گرفتم؟
ديگه تو اون زمان سونو شكمي يا واژينال قلب ني ني رو نشون مي ده ،درسته؟
و قول مي دم سوال آخر باشه:
اگر واقعا قلب بچه تشكيل نشده باشه من چه علائمي بايد داشته باشم؟لكه بيني،درد يا خونريزي ،... ياهر علامت ديگه اي ؟ حتماً بايد سقط بشه؟
بازم يك دنيا تشكر.
مرجان

#14
منيسا جونم دركت ميكنم كه اين قدر نگراني منم مثل تو بودم ( البته كمي كمتر از تو نگران بودم ) ولي من 4 بار سونوي واژينال كردم و هيچ مشكلي براي ني ني پيش نيومد . ( بيمارستان آتيه رفتم ) . آرامش تو بيشتر به ني ني كمك ميكنه . صداي قلبش رو كه بشنوي ديگه دنيا رو داري

#15
مرجان عزیزم
اول از شما قول می گیرم که اگر بازهم براتون سوالی پیش اومد این سوال آخرتون نباشه... تشخیص که با درمانگر بالینی شماست اما پیش خودمان بماند:wink تصمیم شما هم درسته
اما در مورد سوال بعدیتون اگر به من بود که اصلاً مایل نبودم که باهم در مورد چنین چیزی صحبت کنیم چراکه هیچ لزومی نداریم شما مامان مهربون که هیچ علامت نگران کننده ای هم ندارید به این اتفاقات ناخوشایند هم فکر کنید. اما به هرحال عزیزم اغلب دریک حاملگی که با روند عادی پیش نمی رود یا نرفته است علائمی نظیر درد و لکه بینی و کرامپ های شکمی کم کم پیدا می شوند اما مواردی هم داشتیم که تنها علامت همان سونو بوده است اما د رمورد سونو : با یک سونو قضاوت نمی شود و حتی اگر برای فردی قلب جنین دیده نشود با فاصله ی 1 یا 2 هفته باید تکرار شود.
مرجان عزیزم! یادتون نره به چیزهای خوب فکر کنید و سوالهای خوب بپرسید...
كارشناس مامايي فيروز
ارسال پست

بازگشت به “رشد جنین”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 16 مهمان

cron