استفاده از شیاف پروژسترون در اوا

#1
با سلام و خسته نباشید حضور شما عزیزان.
من الان هفته 9 بارداری هستم. بدلیل اینک 4 ماه پیش یک سقط داشتم پزشکم واسم 15تا شیاف پروژسترون از طریق واژن را تجویز کرد(شبی یکی). بعد یه سونو رفتم. خوشبختانه قلب جنین تشکیل شده بود. بعد از 5 روز که از مصرف آخرین شیاف گذشته بود دوباره به پزشک مراجعه کردم. با وجود اینکه لکه بینی و درد ندارم 15 تا دیگه شیاف واسم تجویز کرد و گفت فرقی نداره چه جوری استفاده کنم. حالا چند تا سوال:
1-آیا مصرف این شیافها ضرر نداره؟
2-بنظر شما واژینال استفاده کنم بهتره یا از طریق مقعد؟درصد جذب و تاثیرگذاری کدوم روش بهتره؟
3-واسم کپسول های قهوه ای رنگ ویتامین هم تجویز کرد(الان اسمش یادم نیست؟) مصرف اونا با فولیک اسید مشکلی ایجاد نمیکنه؟
4-بنظر شما آیا این آنتن ها و دکل هایی که برای موبایل و ایرانسل نصب میکنند باعث سقط جنین نمیشه؟آخه تازگی یکی از این آنتنها تو خونه همسایمون نصب کردند؟
5-راستی ما طبقه 3 زندگی میکنیم. بدون آسانسور. بالا و پایین رفتن از پله مشکلی ایجاد نمیکنه؟
6-من از کجا باید بفهمم جنین داره رشد میکنه؟ علامت خاصی وجود داره؟
ممنون از حسن توجه شما


ياحق

#3
دوست عزیزم مصرف شیاف ها ضرر ندارد و ویتامین مذکور نیز احتمالا zinc plus بوده است که مصرف آن تحت نظر پزشک بلا مانع است و تداخلی با فولی کاسید ندارد !
اگر دکتر به شما استراحت مطلق یا نسبی نداده بالا رفتن از پله بی ضرر است ولی اگر به شما استراحت داده با پزشک خود حتما مشورت کنید !
در رابطه با دکل ها وزارت بهداشت هم با استناد به گزارشات سازمان جهاني بهداشت عنوان كرده كه قرار گرفتن ايستگاه‌هاي BTS خطري براي مردم ندارد به شرط آن كه خروجي از BTSها از شرايط موجود استاندارد، تجاوز نكرده و فاصله‌ي ايمني 3 تا 5 متري اطراف آن‌ها رعايت شوند.
!
اما در این را بطه تحقیق می کنم و حتما نتیجه بیشتر را به اطلاع شما می رسانم !
در رابطه با رشد در حال حاضر شما نگران نباشید و و در صورتی که پزشک در معاینات تشخیص کاهش رشد دهد حتما اقدامات لازم را انجام خواهد داد !
سعی کنید طبق دستر دارو ها را مصرف کنید اما این چند روز فاصله اشکالی ندارد !
كارشناس مامايي فيروز

#4
با تشکر از پاسخ دقیقتون
اما به نظر شما شیافها از چه طریق مصرف بشن موثرتره؟و نیز کم ضررتر.دکتر گفت فرقی نداره چه جوری استفاده بشه. در ضمن گفت یک ماه دیگه برای معاینه برم. یعنی 15 روز پس از اتمام شیاف. بنظر شما همون 15 روز دیگه برم بهتر نیست؟؟
باز هم ممنون
ياحق

#5
دوست عزیز در را بطه با نحوه مصرف با پزشک خود مشورت کنید معمولا شیاف ها روزی یکعدد مصرف می شود ! دوست عزیز اگر مشکل خاصی نداشتید و مجدد دچار لک بینی نشدید طبق نظر پزشک خود عمل کنید !
كارشناس مامايي فيروز

#6
با سلام و خسته نباشید.
پزشک گفت فرقی نداره شیافها چه جوری مصرف بشن. واسه همین من نظر شما رو پرسیدم که درصد جذب کدام طریق بیشتر است؟ممنون میشم راهنماییم کنید.
در ضمن من از ابتدا نه لکه بینی و خونریزی داشتم و نه دل درد و کمردرد... آیا فقط بدلیل سقط قبلی پزشک واسم این شیاف را تجویز کرده است؟
باتشکر
ياحق

Re: استفاده از شیاف پروژسترون در اوائل بارداری

#8
سلام عضو جديد هستم با تشكر اگر به پاسخ من جواب دقيق بدهيد داكترم براي قرص هاي به رنگ سفيد 100mg پروژسترون به روش واژينال به مقدار سه عد صبح وسع عدد شب داده و از روز 12 پريودي ام گفت استمعال نايم يرايمدكدام عوارض جانبي ندارد
ارسال پست

بازگشت به “ویار ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 16 مهمان

cron