زایمان زودرس

#1
سلام

من در آغاز هفته 27 زایمان زودرس داشتم. در خون من و بچه ؛ عفونت وجود دارد و احتمال زنده ماندن بچه بسیار کم است. زایمان من طبیعی بود . می خواهم بدانم نیازی به شستشوی رحم هست یا نه ؟ در حال حاضر دارو و آنتی بیوتیک استفاده می کنم.
در صورت از دنیا رفتن نوزاد ، کی می توانم دوباره اقدام کنم. 30 سال دارم و در ونزوئلا اقامت دارم.
سپاسگزارم


#2
سلام شیوا جان
این مدت که ازت بی خبر بودیم درگیر این اتفاقات بودی ؟
سر فرصت روند اتفاقی رو که افتاده برام بنویس .
شیوا جان در حال حاضر بایستی آنتی بیوتیک هات رو مرتب استفاده کنی تا این عفونت رفع بشه . آنتی بیوتیک خوراکی می گیری یا تزریقی ؟ عضلانی یا داخل رگ ؟
علی الظاهر بایستی طبیعی زایمان کرده باشی . حال بچه چطوره ؟ چه وضعیتی داره ؟
شیوا جان ! صرف نظر از این که بخیه داشته باشی یا نداشته باشی ، نشستن در لگن آب ولرم و محلول بتادین بسیار آرام بخش است . اما نیاز به شستشوی رحم و انواع دوش واژینال نیست مگر این که پزشک صلاح بداند .
فعلا باید ببینی وضعیت بچه چطور می شود . برای اقدام مجدد با شرایطی که خودت گفتی ، حداقل 6 ماه صبر کن تا به لحاظ روحی و جسمی بتوانی پذیرای بارداری مجدد باشی.
در پناه امام عصر آرام و موفق باشید.
 کارشناس مامایی

#3
سلام
دیروز بچه از دست رفت . اما مشکلش تنها زود به دنیا آمدن نبود. بچه با عفونت در خون به دنیا آمده بود.یعنی در خون من هم عفونت هست . البته بچه را به کاراکاس و بیمارستان پیشرفته ای رساندیم .اما به دلیل عفونت نتوانستند دمای بدن بچه را ثابت نگه دارند.
من تا 2 ماه دیگر به ایران برمی گردم.اما می خواهم بدانم تا آن زمان برای خودم مشکلی پیش نمی آید.
من از ماه 2 بارداری که ازمایش دادم و عفونت را تشخیص دادند باید به ایران برمی گشتم.
فکر می کنم از ان زمان من درست درمان نشدم.
آیا در بارداری بعدی هم این اتفاق ممکن است بیافتد؟ من داروهای این جا را نمی شناسم
اما دارو خوراکی است. اما دکتر دومی که بچه را به دنیا آورد گفت باید عفونت بررسی شود.

#4
سلام شیوای عزیزم
هم دردی من رو بپذیر . می دونم که روزهای سختی رو پشت سر گذاشتی اما الان آن چه مهم است سلامتی خودت و برگشت به وضعیت طبیعی است . نمی دونم که علایم عفونت خون مثل تب ، لرز ، افزایش ضربان قلب و... را داشتی یا نه ؟ به هر صورت برای تشخیص قطعی عفونت خون بایستی کشت خون انجام شده و سپس با توجه به میکروبی که باعث آلودگی خون شده آنتی بیوتیک مناسب تجویز شود که در این صورت درمان صورت خواهد گرفت . ولی اگر آنتی بیوتیک مناسب تجویز نشود مشکلات بیشتر خواهد شد . واقعا نمی دونم که شرایط اون جا به چه صورتیه ولی توصیه می کنم در بهترین وضعیتی که به آن دسترسی دارید ، درمان را انجام دهید .
وجود یک بار عفونت در بارداری باعث تکرار آن در بارداری های بعدی نیست ولی باید علت را یافت و در بارداری بعدی از عوامل زمینه ساز آن پیشگیری کرد . لطفا ما را از روند درمانت بی خبر نگذار .
در پناه امام عصر آرام و موفق باشید.
 کارشناس مامایی

#5
سلام
از همدردی شما سپاسگزارم. شرایط روحی خوبی ندارم اما همش می گم خدا خودش بهتر می دونه چی به صلاح منه.
من تنها ضربان قلب داشتم ، اما در 2 ماه آخر شرایط جسمی من خوب نبود با آن که در استراحت بودم.
ما در شهری نزدیک به جنگل های آمازون هستیم. من در اینجا واکست های لازم را زدم اما به دلیل بارداری دور سوم را نزدم و الان هم تا 2 ماه ئیگر می خواهم به ایران برگردم. فکر نمی کنم دیگر نیازی باشد.
در آزمایش 3 گفته شده بود عفونت برطرف شده اما در نهایت من عفونت داشتم. دوباره آزمایش می دهم تا ببینم در چه وضعی هسنم.
این جا آب تصفیه شده نیست و آب معدنی استفاده می کنیم. اما برای شستشو از همان آب استفاده می کنیم . من در همان آب و بتادین بشینم ؟ با می شود بتادین را در آب معدنی بریزم و در هنگام دستشویی برای شستشو استفاده کنم با حتما باید در آن بشینم؟

#6
شیوای عزیزم ، سلام
اگر بخیه داری در لگن آب وبتادین بنشین . اما اگر بخیه نداری نیازی به استفاده از بتادین نیست . ما را در جریان نتیجه ی آزمایش بگذارید .
در پناه امام عصر آرام و موفق باشید.
 کارشناس مامایی

#7
salam shiva jan man nana hastam az iran man 1sal pirh zaymanz zodras dashtam 7mahe bacham 25 roz zende mond azdonya raft kheily sakht bood alanam 1sal eghdam kardamama hamele nashodam raftam dr ghoft bayad amal konam rahem bastastman mifahmamet :(

#9
با اهدا سلام
من یکسال قبل حامله شدم.از 12 هفته افتادم سر خونریزی تا 23هفته.23 هفته زایمان زودرس کردم.دکترم گفت بهتره حاملگی بعدی سرکلاژ کنی.الان دوباره حامله ام دکترمو عوض کردم ایشون میگه ممکنه زایمان زودرست بخاطر خونریزی طولانی بودن نه نارسایی.هفته12 باید برم سونو حالا چکار کنم.برا سرکلاژ که تا14 هفته مهلت دارم.بعد هم با سونو12 هفته که معلوم نمیشه نارسایی دارم سن بچه باید بره بالاتر.خیلی خیلی نگرانم

#10
با اهدا سلام
من یکسال قبل حامله شدم.از 12 هفته افتادم سر خونریزی تا 23هفته.23 هفته زایمان زودرس کردم.دکترم گفت بهتره حاملگی بعدی سرکلاژ کنی.الان دوباره حامله ام دکترمو عوض کردم ایشون میگه ممکنه زایمان زودرست بخاطر خونریزی طولانی بوده نه نارسایی.هفته12 باید برم سونو حالا چکار کنم.برا سرکلاژ که فقط تا14 هفته مهلت دارم.بعد هم با سونو12 هفته که معلوم نمیشه نارسایی دارم سن بچه باید بره بالاتر سنگین ترم بشه.خیلی خیلی نگرانم :(

#11
با اهدا سلام
من یکسال قبل حامله شدم.از 12 هفته افتادم سر خونریزی تا 23هفته.23 هفته زایمان زودرس کردم.دکترم گفت بهتره حاملگی بعدی سرکلاژ کنی.الان دوباره حامله ام دکترمو عوض کردم ایشون میگه ممکنه زایمان زودرست بخاطر خونریزی طولانی بوده نه نارسایی.هفته12 باید برم سونو حالا چکار کنم.برا سرکلاژ که فقط تا14 هفته مهلت دارم.بعد هم با سونو12 هفته که معلوم نمیشه نارسایی دارم سن بچه باید بره بالاتر سنگین ترم بشه.خیلی خیلی نگرانم :(

#12
عزیزم در سونو طول دهانه ی رحم سنجیده می شود.
اگر کوتاه باشد و جنین هم نرمال باشد سرکلاژ توصیه می شود.
البته در صورتی که باردرای قبلی جنین قبل از زایمان زنده بوده باشد و فقط بر اثر زایمان زودرس از بین رفته باشد سرکلاژ انجام می شود.
در ثانی آزمایشات کامل انعقادی هم انجام می شود و در صورت لزوم ضد انعقاد تجویز می شود
كارشناس مامايي فيروز

Re: زایمان زودرس

#13
سلام .خسته نباشید من دو بار زایمان زودرس داشتم بار اول در هفته 19که بعد از اون هیچ ازمایشی غیر از عکس رنگی ندادم ودر عکس معلوم شد سپتوم دارم عمل کردم و دوباره باردار شدم...و در هفته 9خونریزی شدید داشتم به طوری که همه میگفتند سقط شده اما نشدو در هفته12سرکلاژ کردم در هفته11اندازه سرویکس 34بود و بعد از سرکلاژ درسونو گف یک رگه باریک پشت سرویکال هست و دکتر گف عیب نداره و ترشحات سبز زیاد داشتم دکتر گف طبیعی در و از هفته23 به خاطر عفونت ادراری بستری شدم دو روز به خطر درد پهلو و وقتی اومدم خونه دوبارا درد پهلو به صورت تیر کشیدن داشتم...وسفکسین میخوروم در بارداری یبویت شدید ویار شدید داشتم سوالم اینه با وضعیت مت که دهانه رحمم شله و اوایل بارداری از رحمم باد خارج میشد علتش چی بود?واینکه ایا دوباره این اتفاق میفته.....و باید رحم اجاره کنم یانه و اینکه تحمل ندارم با وضعیت من بعد سه ماه اقدام کنم خوبه طبیعی هم زایمان کردم البته در پرونده نوشته شده دکولمان کمی خون پشت جفت جم شده بود...ممنون از شما
جای خالیت را انقدر با چشمانم آب میدهم تا کنارم سبز شوی

Re: زایمان زودرس

#15
سلام
دوست عزیز! قابل انتظار است که چقدر صبر کردن بری شما ممکنه سخت باشه اما رحم نرمال نرمال هم تا وقتی که به سایز و وضعیت غیر بارداری برسد، حداقل 3 ماه زمان لازم دارد. چه رسد به این که زیر 12 هفته هم نبوده.
برای این بار حتما تحت نظر متخص حاذف یا مراکز سقط مکرر اقدام کنید
كارشناس مامايي فيروز
ارسال پست

بازگشت به “زایمان زودرس”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 6 مهمان

cron