**** آرامش ****

#1
هو الذی انزل السکینة فی قلوب المؤمنین لیزدادوا ایمانا مع‏ایمانهم و لله جنود السموات و الارض و کان الله علیما حکیما
(سوره فتح، آیه 4)

اوست‏خدایی که آرامش را در دل‏های مؤمنان فرو فرستاد تا ایمانی‏را بر ایمانشان بیافزاید و تمام سپاهیان آسمان‏ها و زمین از آن‏خداست و همانا خداوند دانا و فرزانه است.

حلاوت یقین و روح آرامش تنها در قلب مؤمنان پدید می‏آید و این‏یکی از بزرگ‏ترین نعمت‏های الهی است که هر چند مؤمنان سختی ورنج‏ببینند و تلخی حوادث و رویدادهای نابهنگام را تحمل کنند،چون امیدشان به خدا و توکلشان پیوسته بر اوست، لذا تمام‏سختی‏ها و ناگواری‏ها در ذائقه‏شان شیرین می‏شود و نه تنها اضطراب‏و سراسیمگی وجودشان را فرا نمی‏گیرد، بلکه آرامش خاطر به آن‏هادست داده و هرگز از آینده نگران نیستند


كارشناس روانشناسي فيروز

#2
از آرامش حرف بزنید .
یکی از تأثیرات بی‌نظیر حرف زدن از آرامش، ایجاد آرامش است. حالا می‌دانید که اگر بار دیگر دچار نگرانی شدید، از چه حرف بزنید.
كارشناس روانشناسي فيروز

#3
امام زمان مي فرمايد :
سجده ي شکر از واجب ترين مستحبات است

از تاثيرات شکر گذاري اينه که :
يک ) به هر چي که داريد قانع ميشيد و قناعت نعمت بزرگيه .
دو ) مصيبتها و بدبختي ها رو راحت تر تحمل مي کنيد
سه ) به آرامش عميق و پايدار مي رسيد
چهار ) مشمول لطف و رحمت الهي ميشيد


حالا فهميديد چرا امام زمان سجده ي شکر رو اينقدر ضروري مي دونه پس سعي کنيد بعد از هر نماز سر به سجده بگذاريد و خدا رو به خاطر داده ها و نداده هاش از ته دل شکر کنيد تا داده هاش رو بيشتر و تحمل نداده هاش رو راحت تر کنه ، چه بسا که هر چيزي که خدا به ما نمي ده حتما چيزي بهتري رو برامون کنار گذاشته ، الهي شکرت .

شکر کردن و از ته دل به ياد خدا بودن همون راز آرامشه . يک آرامش کاملا تضميني و پايدار
:)
كارشناس روانشناسي فيروز

#4
با سلام وخسته نباشید
من 26سالمه واز دوران کودکی به دلیل اختلافات خانوادم مضطرب بار اومدم وحالا به جایی رسیدم که با هیچ چیز آرامشم رو نمیتونم به دست بیارم مدام دلهره واسترس دارم این قضیه روی بارداریمم تا ثیر گذاشته.قران میخونم نماز میخونم ولی نمیشه دیگه خسته شدم هیچوقت آرامش ندارم بعضی وقتها آرزوی مرگ میکنم شوهرمم از دستم به ستوه اومده .
شمارو به خدا کمکم کنید :cry:

#6
دوست خوبم لطف کنید به سوالات زیر پاسخ بدهید:


تحصیلات؟
سابقه مشکل تیروئید؟ یا فقر آهن؟
سابقه وسواس رفتاری یا عملی برای خود یا خانواده؟
از کی شروع شده؟ در خانواده شما کسی هم مثل شما است؟
نشانه های این مشکل شما در خواب، خوراک، رضایت از زندگی، روابط اجتماعی با دیگران، قلب، و..؟

با تشکر

#7
با سلام وتشکر از همراهیتون.
تحصیلاتم لیسانس وسابق مشکل تیروئید ندارم وهمینطور فقر آهن.
از اونجا که خانواده پدرم موجب اختلافات شدید در خانواده ما میشدند تا جایی که چندین بار پدر ومادرم تا حد طلاق پیش رفتند من شدیدا نسبت به خانواده شوهرم حساس هستم ولی رابطه خوبی با آنها دارم (در ظاهر) البته قبلا حساس نبودم یعنی اوایل ازدواجمون ولی بعدها متوجه شدم آنها هم مثل خانواده پدرم هستند وحتی بدتر.البته اغلب به خاطر اونهاست که استرس میگیرم مادر شوهرم در ظاهر مادری جلوه میکند که عروسش را خیلی دوست دارد ولی چندین بار شاهد کارهای موذیانه او شده ام ولی چون خیلی زیرکه نمیتونم به شوهرم ثابت کنم.
نشانه های این مشکل در خواب : بعضی اوقات نمیتونم بخوابم ووقتهایی که میخوابم مدام کابوس میبینم احساس خفگی میکنم در خواب گریه میکنم یا فریاد میکشم تا اینکه همسرم من و بیدار میکنه.وقتی استرسم خیلی شدیده تا چند روز نمیتونم غذا بخورم حالت تهوع بهم دست میده واسترسم باعث میشه نتونم حتی از روزهای خوب زندگیم لذت ببرم.قلبم مدام تپش شدید داره دستها وپاهام اثر اوقات شدیدا عرق میکنن.

#8
ضمنا حالا که از مادر شوهرم گفتم شاید فکر کنید منم مثل همه عروسای دیگم وقضیه عروس ومادر شوهره اما همون طور که گفتم قبلا حساس نبودم ولی تازه فهمیدم که حتی مواقعی که شدیدا به من ابراز علاقه میکنه پشتمو که میکنم سعی میکنه زندگیمو از هم بپاشه مدام از من و خانوادم به شوهرم بدگویی میکنه تا جایی که چندین بار موفق شده رابطه من وشوهرم به خصوص شوهرم وخانواده منو به هم بزنه وعرض کردم خدمتتون چون خیلی زیرکه نمیتونم دروغ بودن حرفاشو اثبات کنم.
ویک بار دیگه تشکر میکنم از اینکه به نوشته هام توجه میکنید.

#9
به نام خدا
با عرض سلام مجدد خدمت شما دوست عزیز

مشکل شما در واقع بر میگرده به گذشته ای که داشتید.
خانواده ای نا آرام که متاسفانه تاثیراتی منفی در روحیه شما داشته اند. به علاوه روحیه حساس و آسیب پذیر شما باعث شده تا آرامش کمی را در زندگی تجربه کنید.
در مورد مشکلات روحی که به تبع آن مسائل جسمی مثل بی خوابی و تپش قلب و استرس و ... باعث ازار شما شده باید عرض کنم بهترین راه مراجعه به یک روانشناس بالینی است تا از نزدیک چند جلسه برای آموزش راههای کنترل فکر و تمرکز با شما داشته باشند و تشخیص دقیقا مشکل شمارا تشخیص داده و در صورت لزوم شما را به یک روانپزشک ارجاع بدهند.
چرا که ممکن است مشاوران نصایحی برای ارامش شما داشته باشند که در کنار آن استفاده از داروهایی برای ارامش اعصاب و رفع استرس با مجوز پزشک به شما در به کار گیری توصیه های روانشناسان کمک می کند.
توصیه من به شما برای ارامش :
سعی کنید افکار خودتون را متمرکز کنید بر نقاط مثبت اطرافیانتون و تا حد امکان به بدیهای آنها فکر نکنید.
سعی کنیدمحبت مادر همسرتون را با محبت و احترام جلب کنید.
شما حسن نیت و صداقت خودتون را به همسرتون اثبات کنید و با توکل به خدا با ارمش زندگی کنید.
به هیچ عنوان به ذهنتون اجازه ورود افکار منفی را ندهید؛ چرا که بدترین دشمن ما افکار منفی است که بی نهایت مخرب و ویرانگر است.

با همسرتون روابط صمیمانه ای برقرار کنید و از ایشون برای حل مشکلتون کمک بگیرید . آنچه که ناراحتتون می کنه و باعث میشه ارامشتون به هم بریزه را با ایشون در جوی آرام و منطقی و بدون تنش در میون بگذارید.

سعی کنید در جمعهای مذهبی بیشتر شرکت کنید و رابطه خودتون را با منبع ارامش که خدای رحیم است بیشتر کنید و در کارها به او توکل کنید .

انشالله هر چه زودتر آرامش را در زندگی به معنای واقعی تجربه کنید. :)

#12
باسلام و ادای احترام خدمت شما :
خانمی 27 ساله هستم و 4 سال است که ازدواج کرده ام. من و همسرم هنوز مانند روز اول آشنایی مان به هم علاقه مندیم.من در مورد خطاهای گذشته ام بی نهایت دچار عذاب وجدان میشوم . گاه این مشکل در روابط با همسرم خود را نشان می دهد. از نظر ایشان مسایل کوچک و ساخته ذهن خودم هستند و قدر آرامش و خوشبختی مان را نمی دانم. بارها از شر وسوسه های شیطان به خدا متوسل شده ام اما باز هم بعد از چند روز دوباره به حالت قبل بر می گردم. این مسئله باعث شده که از کار کردن بیرون منزل دچار مشکل شده و استعفا دهم.
منتظر جوابتان هستم . ممنون

#13
سلام دوست عزيز
بهتر است به صفحه اصلي سايت مراجعه نموده،عنوان (مقالات)را باز ودر مبحث (روانشناسي (تربيت كودك))،پيرامون الفباي زندگي موفق ويا مديريت بر خود مطالعه فرماييد،حتما موثر خواهد بود.
موفق،سلامت وسرافراز باشيد.
مشاور پزشكي فيروز

Re: **** آرامش ****

#14
ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ
ﺁﺭﺍﻣﺶ
ﺭﺍ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺩﺍﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺑﺮﻑ
ﺁﺭﺍﻡ ﻭ ﺑﯽ ﺻﺪﺍ
ﺑﻪ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﻗﻠﺐ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯾﻢ ﻋﺰﯾﺰﻧﺪ بباران
جایی در پشت ذهنت به خاطر بسپار، که اثر انگشت خداوند بر همه چیز هست .
ارسال پست

بازگشت به “خودشناسی ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 10 مهمان

cron