ایا ممکنه قلب جنین از کار بیافته

#1
خدمت کارشناس محترم سلام عرض میکنم و براتون ارزوی توفیق روز افزون دارم سوالی از حضورتون داشتم که اگه پاسخ بدهید منو از نگرانی در میارید من الان وارد هفته 10 شدم ولی به حساب همه سونو گرافیهام جنین 1 هفته دیرتره و در حقیقت وارد هفته9 شدم من تا الان 2 بار ضربان قلب جنینمو دیدم ولی از هفته6 لکه بینی دارم و استراحت مطلق هستم هفته پیش تو اخرین سونوم تشخیص دادند که دهانه رحمم کوتاهه و چند تا دارو دادند که اگه تا25 روز دیگه بلند نشه باید سرکلاژ بشم ضمن اینکه من 6 ماه پیش یه کورتاژ شدم در اوایل هفته 12 که رشد جنین در هفته 8ونیم متوقف شده بود ولی چون نشانه ای به جز قطع حالت تهوع نداشتم متوجه نشدم با توجه به این توضیحات
من 2 روزه تهوع ندارم ایا این نگران کننده است؟
ایا ممکنه قلب جنین تشکیل بشه و به هر دلیلی از کار بیافته؟چرا؟
ایا ممکنه جنین بدون قلب تا هفته 8ونیم رشد کنه؟
واگه ممکنه یه توضیحی در مورد سرکلاژ و مراقبتهای بعد از عمل بدهید
قبلا بی نهایت ممنونم اگه سریتر جوابمو بدید


#3
سلام!
الهام عزیزم درسته که قطع ناگهانی علائم بارداری عالمت هشدار ماست اما از طرفی تهوع عاملی ست که بسیار تحت تاثیر تغذیه مادر قرار دارد. با اینحال اگر این نداشتن تهوع ادامه یافت و پیش از اینهم به طورواضح تهوع را داشتید حتماً درمانگرتان را مطلع کنید.
بله بارداری هایی را داشتیم که ضربان قلب دیده شده اما به هر دلیلی توقف بارداری صورت گرفته و منجر به سقط شده که البته علت اکثریت سقطهای ابتدایی بارداری را اختلالات کروموزومی بیان کرده اند.
دوست عزیزم با توجه به سابقه ی بارداری قبلیتون از وضعیتتون به طور مداوم درمانگرتان را مطلع نمائید.
ضربان قلب جنین باید در هفته 7 و نهایتاً با تکرار سونو جهت رد خطاهای سونوگرافی در هفته ی 8 دیده شود.
در پست بعدی در مورد سرکلاژ توضیح می دهم.
كارشناس مامايي فيروز

#5
با سلام مجدد خدمت شما
من امروز رفتم سونوگرافی به لطف خدا جنینم ضربان داشت و8 هفته و 5 روز نشون داد فقط نوشته شده جفت تا قسمت قدامی اینترنال اوس کشیده شده
خواستم خواهش کنم بگین معنی این جمله چیه
ضمنا منتظر توضیحتون در مورد سرکلاژ هستم
با تشکر فراوان

#6
سلام دوباره به شما دوست عزیز!
تبریک می گم که قلب کوچولوتون مثل ساعت کار می کنه! امیدوارم که باقی بارداری هم خوش خبر باشید.
سرکلاژ در درمان نارسایی دهانه ی رحم ( کوتاه بودن طول دهانه ی رحم و یا ناکافی بودن مقاومت دهانه ی رحم ) انجام می شود که اغلب بیهوشی و 1 روز بستری در بیمارستان را فرد پیش رو دارد و سپس بعد از معاینه ی پزشک و نرمال بودن وضعیت مادر او مرخص می شود.
و اما طول دهانه ی رحم : گروهی از پزشکان بر این باورند که در حالت طبیعی، طول دهانه ی رحم در طول بارداری نباید به کمتر از cm3 برسد و عقیده ی گروه دیگه اینه که در محدوده ی 2.5 تا 3cm ، طول دهانه ی رحم، نرمال درنظر گرفته می شود .
گفته می شه که بعد از سرکلاژ تا 2 هفته فعالیت ها باید محدود تر باشند، مسافرت و نزدیکی و ... در این زمان عموما ممنوعیت داره.اما بعد از گذشت 2 هفته فعالیت ها آزادتر شده و فقط شخص باید از موارد زیر دوری کنه:
انجام کارهای طاقت فرسا
بلند کردن اجسام سنگین
ورزش های سنگین و پیاده روی های بیش از حد طولانی
و کارهایی از این قبیل.
اما ورزش ساده، پیاده روی عادی، مسافرت و نزدیکی با رعایت احتیاط (البته بعد از 2 هفته ) منعی نداره.
مراقب عفونت و ترشحات غیر عادی باشید و در صورت مواجه شدن با هر کدام از علامات خطر، نظیر آبریزش و خونریزی و ... به پزشک مراجعه کنید.
البته صحیح این است که درمانگر هر شخص با اشراف کامل به وضعیت بارداری وی، برای میزان فعالیت او تصمیم بگیرد.
اما اینکه مفهوم این جمله از سونو چیست؟
اینترنال اوس (از قسمتهای ابتدائی دهانه ی رحم) می باشد. اما جفت در حالت عادی اصلاً نباید به دهانه ی رحم نزدیک باشد و بودن آن نشان از جفت سرراهی دارد که باید با مراجعه به پزشکتان پیگیری کنید.
البته جفت سرراهی انواع مختلفی (کامل و مارجینال و لولالئی دارد) که نوع کامل خطرناک است. برای مشا هم باید نوع آن بیان شود.
اما شما نگران نباشید دوست عزیز! اگر جفت در نيمه اول حاملگي در قسمت تحتاني قرار داشت زياد جاي نگراني نيست در بيشتر موارد بهمراه بزرگ شدن رحم جفت به سمت بالا كشيده مي شود. ( علی الخصوص نوع مارجینال و لولائی معمولاً تا 18-20 هفته از بین می رود)
توصیه می کنم به لینک زیر هم مراجعه کنید:
http://www.firooz.com/modules.php?name= ... t=855#3975
با آرزوی بارداری سالم، شاد و ایمن برای شما دوست عزیز!
در پناه خدا
كارشناس مامايي فيروز

#7
سلام مجدد
بی نهایت ممنونم که اینقدر کامل جوابمو دادید
اگه اشکال نداره یه سوال دیگه هم داشتم
ترشحات امشب من رنگین بود(قهوه ای کم رنگ و غلیظ) به همراه یه لخته خیلی کوچک قهوه ای در حد 1 الی 2 میلی متر که بسیار نگرانم کرده
به نظر شما الان باید چه کار کنم با توجه به اینکه دکترم خیلی سرش شلوغه و فعلا وقت نمیده واسه ام30 وقت دارم در ضمن هنوز داروهای ضد سقط مصرف میکنم

#8
سلام
دوست عزیزم لکه بینی در بارداری از علائمی ست که ا روز هم نباید به تعویق انداخت.
پس تماس بگیرید و به منشی پزشکتون بگید که ایشون رو مطلع کنند اگر لازم باشه به شما می گویند که بین مریض مراجعه کنید. بههر حال باید پیگیری کنید عزیزم.
الهام جان! مراقب خودتان باشید.
شما و نینی رو به خدا می سپارم...
كارشناس مامايي فيروز
ارسال پست

بازگشت به “خون ریزی یا لکه بینی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 8 مهمان

cron