تيتر بالاي BHCG و عدم مشاهده ضربان

#1
گل نرگس عزيز سلام
من تاريخ اولين روز اخرين پريودم 9/1/88 مي باشد، كه در تاريخ 16/2/88 نتيجه ازمايش بارداري مثبت بود، در تاريخ 26/2/88 به پزشكم مراجعه كردم و در سونوگرافي انجان شده فقط تشخيص ساك حاملگي داد.
در تاريخ 2/03/88 تيتر بتا 31000 بود ولي مجددا در سونو انجام شده در تاريخ 9/03/88 انچه در سونو مشاهده شد جسم زرد و نماي كوچكي از جنين بود كه ضربان قلبش قابل تشخيص نبود، با توجه به اينكه در مرداد 85 يك بارداري پوچ داشتم و 2.5 سال بعد مجددا بدون داروي هورموني و تنها با مصرف متفورمين باردار شدم ( با حدود ده ماه جلوگيري) ، بسيار نگران و ناراحت هستم، پزشكم به من گفت 10 روز ديگر مجددا سونو انجام دهم امكان دارد زمان لقاح ديرتر از انتظار ما انجام شده است. ولي موردي كه بسيار من را نگران كرده بدليل عدم انطباق تيتر بتا با آنچه در سونو مشاهده شده است مي باشد.
خواهشمندم در اين رابطه راهنمايي فرماييد.


#2
سحرعزیز سلام
زمانی که آزمایش بارداری شما مثبت شده ، سن بارداریتان 5 هفته + 2 روز بوده است .
زمانی که سن باداریتان 6 هفته و 5 روز بوده در سونو ، ساک حاملگی مشهود بوده و 1 هفته بعد مبزان بتا 31000 گزارش شده است . مجددا هفته بعد (8 هفته + 5 روز ) جنین بدون فعالیت قلب مشاهده شده است .
در یک بارداری ، معمولا زمانی که ساک حاملگی مشاهده می شود میزان بتا 500 تا 1500 است که تقریبا هر 48 ساعت تیتر بتا ، 2 برابر می شود . بالا رفتن تیتر بتا را معمولا با آزمایشات مکرر پیگیری می کنند .(خیلی روی اعداد کتاب ، حساب نکنبد . در تشخیص قطعی ، باید معیار های مختلفی ارزیابی شود)

با توجه به سونو گرافی و آزمایشات ، ممکن است که 1 هفته تخمک گذاری و در نتیجه لقاح دیر تر از زمان مورد انتظار ، اتفاق افتاده باشد . درضمن تحقیقات نشان داده خانم هایی که با مصرف متفورمین باردار می شوند در صورت ادامه ی مصرف تا 3 ماه ، بارداری موفق تری خواهند داشت .
موارد زیادی مشابه شما هستند که بعد از 1هفته تا 10 روز ، سونو گرافی مجدد می دهند و فعالیت قلب جنین مشخص می شود .عدم مشاهده ی فعالیت قلب جنین ممکن است به علت خطای سونو گرافی باشد . به همبن علت در تشخیص سقط ، بایستی دو سونو لوژیست متفاوت آن را تأیید کنند .
در صورتی که لکه بینی داشتید حتما به پزشکتان مراجعه کنید .
در حال حاضر ، بایستی تا مشخص شدن نتیجه سونو گرافی منتظر باشید . ما را نیز از نتیجه ، آگاه کنید .
آخرین ويرايش توسط 1 on golenarges, ويرايش شده در 0.
در پناه امام عصر آرام و موفق باشید.
 کارشناس مامایی

#3
گل نرگس عزيز سلام و صبح به خير
ممنون از راهنماييتون، ولي نكته اي كه بايد اشاره كنم اينه كه تيتر من در اون زمان 31000 بود نه 3100، همچنين لكه بيني خفيف گاه گاهي به رنگ زرد و گاها مايل به نارنجي مثل آخرين بازمانده بعد از پريود دارم كه دكتر به من شياف سيكلوژست داده كه در حال مصرف هستم، حالا با توجه به اين تيتر بالا و لكه هاي اينچنيني نظرتوت چيه؟ آيا اگه در حال حاضر جنين به رشد خودش ادامه نداده باشه تيتر من بايد از 31000 پايين تر اومده باشه؟ ببخشيد مزاحمتون مي شم ولي تا هفته ديگه و انجام سونو جديد بسيار كم طاقت هستم. :cry:

#4
سحر عزیزم سلام
نگرانیت را کاملا درک می کنم و بابت تذکرتان متشکرم.
تیتر طبیعی بتا در 6 هفتگی را مشاهده کنید .
6weeks LMP: 1,080 - 56,500 mIU/ml
همان طور که گفتم در یک بارداری طبیعی بایستی تیتر بتا هر 48 ساعت تقریبا دو برابر شود .(این روند تا 70 روز بعد از آخرین قاعدگی ادامه دارد ).
ولی توصیه می کنم چند روز دیگر هم صبر کنید تا با سونو گرافی جواب قطعی بگیرید . در غیر این صورت به خودتان استرس اضافی وارد کرده که همین استرس بر روند بارداری تأثیر سوء دارد . اگر فکر کردید کمکی از دست من بر می آید دریغ نمی کنم . ولی این دوران ، دوران انتظار است که من نیز به نحوی آن را تجربه کرده ام .
آرامش+ عدم نزدیکی + استراحت را فراموش نکنید .
در پناه امام عصر آرام و موفق باشید.
 کارشناس مامایی

#5
گل نرگس عزيز سلام
ممنون از دلگرميتون
ديشب تا حد انفجار گريه كردم چون بعد از يه درد در زير شكمم مثل زماني كه وقت شروع پريوده براي اولين بار يه لك قهوه اي ديدم ، و اينطور برداشت كردم كه ديگه همه چي تموم شده، آخه مي دونين وقتي ادم 32 سالش باشه و بعد از چند سال انتظار و يه تجربه ناموفق قبلي، اين براش يعني پايان همه چي.......
خوب شايد خيلي منفي فكر مي كنم، ببخشيد وقت شما رو هم مي گيرم ولي نياز به درد دل دارم ، مي خوام شنبه يه تيتر ديگه بدم ( اگه بالا رفته باشه خوب تا زمان سونو جاي اميدواريه هست در غير اينصورت در صورت پايين اومدنش احتمالا جنين ديگه رشد نكرده.
خوشحال مي شم اگه بتونم نظرتان گرانمايه شمارو داشته باشم.
ممنون

#6
سلام عزیزم
حتما می دونید که سن مناسب برای بارداری 18 تا 35 سال است و البته در جامعه ی ما یا حداقل در پایتخت به علت افزایش سن ازدواج ، سن بارداری نیز بالاتر رفته و ما شاهد تعداد زیادی از بارداری های اول د رسنین بالای 35 سال هستیم . با وجود این که در این سنین خطرات همراه با بارداری برای مادر و جنین بیشتر می شود ، اما هر کدام در اطرافیان خود شاهد گل هایی هستیم که سن مادرانشان فراتر از محدوده بوده اما آن ها در سلامت کامل به سر می برند . این در حالی است که شما 3 سال تا رسیدن به 35 سال فرصت دارید .
با توجه به پیشرفتی هم که در زمینه ی درمان نازایی در ایران هست ، بالاخره برای اکثر مشکلات تدبیری اتخاذ شده .
اما درک می کنم که خاطره ی یک سقط یا یک بارداری نافرجام به خصوص زمانی که با برنامه ریزی بوده باشد ، از ذهن مادر نمی رود مگر با گذشت زمان یا به سرانجام رسیدن بارداری.
با این وجود همیشه برنده آن کسی است که به خدا توکل کرده آرامشش را حفظ کند و با هر اتفاق به این بیندیشد که "برای من چه پیامی داشت ؟".
سحر عزیز ، با کریمان کارها دشوار نیست .
دادن یک آزمایش ،در عین این که نتیجه ی قطعی نیست ضرری ندارد به شرط این که در مورد تفسیرش و میزان افزایش آن دوباره دچار استرس نشوید .
توصیه می کنم به جای آزمایش روز شنبه ، روز 2 شنبه یعنی سر 10 روز با یک سونوی واژینال از وضعیتتان مطلع شوید .
در پناه امام عصر آرام و موفق باشید.
 کارشناس مامایی

#7
گل نرگس عزيز سلام
شنبه آزمايش تيتر بتا دادم 34000 بود كه نشان از عدم رشد جنين داشت،‌دو شنبه به سونوگرافي مراجعه كردم، در داخل ساك چيزي قابل مشاهده نبود و اثري از اكوهاي جنين و يا ضربان قلب تشخيص داده نشد، حتي مساله ساك كاذب را مطرح كرد. با اين حال اعلام كرد كه با يك سونوي واژينال در هفته ديگه نتيجه قطعي را مي توان اعلام كرد. من نمي دونم اون چيزهايي كه در داخل ساك تو سونوي قبلي ديدم الان كجا رفته بودن!
ديروز چهارشنبه به بيمارستان مراجعه كردم و دكتر با توجه به اين نتايج يك آزمايش خون برام نوشت كه اگه سلامت خودم در خطر باشه عمل كنم در غير اينصور با داروهايي كه تجويز كرده به صورت طبيعي سقط كنم.
برام يك سونوي ديگه هم نوشت كه قبل از مصرف داروها براي اينكه با خيال راحت تر اين كار رو انجام بدم.
اما داروخانه هلال احمر حاضر به تحويل دارو نشد چون گفتند از اين سونو نتيجه قطعي نمي توان گرفت و بايد يك سونوي ديگه داشته باشي.
مي دونين كه وقتي آدم در بحران روحي قرار داره همه عوامل دست بدست هم مي دهند كه ادم را آزار بدن.
حالا بايد سونوي ديگه اي بدم كه نمي دونم آيا دكترش جسارت اينو داره كه حرف نهايي رو بزن يا باز وعده هفته بعد را مي دن.
در هر حال گل نرگس عزيز از چيزي كه نگرانش بودم سرم اومد و از اين آزمايشگاه به اون سونوگرافي از مطب به بيمارستان و دردسر هاي ديگه اينچنيي كه مي دونين به سرم اومد.
اينا برام مهم نيست، نگرانه اينم كه چرا هر دو بارداري من به اين شكل انجام شده و ز اينكه من و همسرم با اينكه دعاي خير بسياري از آدم هاي اطرافمون رو داريم و هر دو عاشق بچه هستيم هيچ وقت نتونيم صاحب فرزند سالمي بشيم.
ممنون از اينكه به حرفام گوش كرديد، لطفا دعا كنين كه به صورت طبيعي سقط بشه و كارم به كورتاژ نكشه.

#8
سلام عزیزم
از دوشنبه به فکرتان بودم .
به طور کلی قانون این است که دو سونو لوژیست سقط را تأیید کنند تا کورتاژ انجام شود.چون دقت دستگاه های سونوگرافی و مهارت سونولوژیست ها با هم متفاوت است.بنابر این جهت پیشگیری از خطاهای احتمالی ، نیاز به دو جواب تأیید سقط هست .
امیدوارم آن چه که خیر هست برایتان پیش بیاید . ما را از حال خودتان بی خبر نگذارید .
در پناه امام عصر آرام و موفق باشید.
 کارشناس مامایی

#9
گل نرگس عزيز سلام
شما مي دونين با توجه به اينكه حدود سه هفته از عدم رشد جنين شايد هم بيشتر مي گذره من نه لك مي بينم نه دردي احساس مي كنم، تا سونوي بعدي و مصرف داروها آيا موندن جنين مرده براي خودم خطرناك نيست؟
با تشكر

#10
سلام سحر جان
باقی ماندن محصولات مرده ی حاملگی در رحم ( برخی منابع این مدت را بیش 4 هفته ذکر می کنند)ممکن است منجر به اختلالات انعقادی شده و ایجاد خون ریزی کند که علایم خود را به صورت خون ریزی از بینی ، لثه ها یا خون ریزی قسمتی از بدن که جراحت خفیفی به آن وارد شده ، نشان می دهد . احتمالا آزمایشی که پزشک برایتان درخواست کرده ، مربوط به فاکتورهای انعقاد خون است .با توجه به گفته های شما و آزمایش بتا به نظر می رسد با یک سونوی واژینال و تأیید سقط ، بایستی اقدامات لازم انجام شود .
تذکر : در صورتی که آزمایش را نداده اید ، سریع برای انجام آن اقدام کنید و در ضمن نگرانیتان را با متخصص زنان در میان بگذارید .
در پناه امام عصر آرام و موفق باشید.
 کارشناس مامایی

#11
سلام گل نرگس
بامداد سه شنبه سقط به صورت طبيعي انجام شد، مي خواستم از راهنماييتون استفاده كنم و ببينم آيا مي تونم فردا دوشنبه واكسن هپاتيت نوبت 1 را بزنم كه تا بارداري بعدي تمام نوبت ها رو زده باشم.
ضمنا اگه بعد از نوبت دوم مجددا باردار شدم آيا مي شه نوبت سوم را حين بارداري زد؟
در ضمن اگه توصيه ديگه اي جهت امادگي براي بارداري بعدي دارين ممنون مي شم راهنماييم كنين.

يك دنيا تشكر

#12
سحر عزیزم سلام
گرچه احتمالا امروز برای تزریق واکسن اقدام کرده اید اما امیدوارم این مطالب برایتان سودمند باشد .
1. در زمان ابتلا به بیماری های حاد توصیه می شود افراد پیش از بهبودی ،این واکسن را تزریق نکنند. در موارد حساسیت به واکسن هم ، تزریق ممنوع است . علی الظاهر در حال حاضر شما منعی برای تزریق واکسن ندارید .
2.واکسن هپاتیت B در 3 دوز تزریق می شود . بار اول ، زمان دوز اول محسوب می شود . تزریق دوم 1 ماه بعد از تزریق اول و تزریق سوم 6 ماه بعد از تزریق اول ، انجام خواهد شد .
3.در ضمن در بارداری نیز می توانید ،واکسیناسیون هپاتیت B را ادامه دهید .
4. تزریق واکسن های ویروسی زنده مانند سرخک ، سرخجه ، اوریون در بارداری ممنوع است . اما موارد دیگر مانند واکسن آنفولانزا و هپاتیت B که ویروس زنده نیستد ، در بارداری منعی ندارد . گرجه بهتر است قبل از آن با پزشکتان مشورت کنید .
سحر عزیز ،از این که من را در جریان حالت قرار دادی ممنونم .
ان شاء الله در یک فرصت مناسب ، مطالبی را در مورد آمادگی برای بارداری مجدد خواهم نوشت .
در پناه امام عصر آرام و موفق باشید.
 کارشناس مامایی

Re: تيتر بالاي BHCG و عدم مشاهده ضربان قلب جنين

#13
سلام خسته نباشید.من ۱۳مرداد اولین روز آخرین پریودیم بوده و۲۰شهریور آزمایش بتا دادم که عدد۲۵۰را نشان میداد مثبت بودن بارداریم بود.دیروز لک قهوه ای دیدم مراجعه کردم به دکترم و دکتر هم منا سونو گرافی واژینال کرد و گفت چیزی نمیبینم و دوباره سونو نوشت برای ۱مهر و همون موقع هم فرستاد برای آزمایش بتا که نسبت به ۵روز پیش عدد بتا شده بود ۱۳۹۱.آیا احتمال هست حاملگی پوچ باشه خیلی نگرانم

Re: تيتر بالاي BHCG و عدم مشاهده ضربان قلب جنين

#15
سلام عزیزان ببخشید یه سوال من الان مطالب بالارو خوندم دارم استرس می میرم
من 2شهریور ب بعد پریود نشدم 24شهریورولی بی بی زدم مثبت بود رفتم دکتر گف چیزی معلوم نیس وازمایش خون دادم امروز جواب گرفتم بتا خون السا34000بود یعنی چی یعنی مثبت یا منفی؟یا چیزه دگ تروخدا من دارم روانی میشم
ارسال پست

بازگشت به “سقط ( از دست رفتن جنین تا هفته 20 بارداری) ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 13 مهمان

cron