#16
سلام
نه مرضیه جان!اتفاقاً خوشحال می شم اگر از این سردرگمی دربیاین.
فولیکول که اگه بالغ نشه نمی تونه تخمک گذاری رخ بده اما سونولوژیست شما گفتند که تخمک گذاری اتفاق افتاده.حال دیگه تصمیم با متخصص شماست . اگر به علم و تحربه ی ایشون اطمینان دارید که به توصیه و اقداماتی که می گن اعتماد کنید.
اگر هم نه به پزشک دیگری مراجعه کنید تا با خیال راحت اقدام نمائید.
موفق باشی عزیزم


كارشناس مامايي فيروز

#18
سلام کارشناس عزیز براتون خبر خوش آوردم من باردارم ولی یک چیزی نگران کرده که هنوز درد های =ریودی رو دارم و زیر شکمم گاهی وقتا تیر میکشه خواهش میکنم کمکم کنید من نگرانم

#19
مرضیه جان تبریک می گم! همیشه خوش خبر باشی دوست عزیزم!
بالاخره این فولیکول که اینقدر پیگیرش بودید کار خودش رو کرد :lol:
دردهای شبیه پریود در بارداری نباید وجود داشته باشه البته یکسری دردهایی هم هست که به خاطر کشش و اسپاسم عضلات به وجود می آید که اونها طبیعی هستند.
به همین خطره که مادر باردار باید توسط درمانگر بالینیش مدام از ماهیت دردش و طبیعی بودنش مطلع باشه. پس حتماً با مراجعه تون ایشون را مطلع کنید. این مراجعه رو هم به موقع انجام بدهید تا اگر استراحت یا ... لازم است زودتر مطلع شویدو
کی وقت سونو دارید؟
كارشناس مامايي فيروز

#21
سلام
نه عزیزم! این بستگی به نظر پزشکتون دارد.
مثلاً برخی اولین سونو را برای مادر هنگامی می نویسند که از ضربان قلب جنین هم با همان سونو مطلع شوند یعنی حول و حوش 7 هفته!
عمیقاً بارداری سلامت، معنوی و شادی رو براتون آرزو دارم :P
كارشناس مامايي فيروز

#22
با سلام خدمت کارشناس محترم من دوباره سوال دارم .من روز شنبه رفتم پیش یک دکتر دیگه با توجه به شرایط من سونو واژینال کرد و گفت که شما اگر 2 مهر پریود شده باشید الان تخمک یا فولیکولی که به اندازه برای تخمک گذاری باشد ندارید و به من یک سری آزمایش داد و گفت که باید روز 21 پریود انجام بدید.از طرفی هم به من اسید فولیک 5 با آمپول d3وبکمپلکس وb12 داد و کلومفین.دکتر قبلی که میرفتم به من میگفت من بهت قرص برای بارداری نمیدم چون ممکنه که تولید کیست کنه چون بارداری های قبلی من که سقط شدند خودشون تشکیل شده بود و بدون دارو بودند به من دارو نمیداد. ولی این دکتر با اولین نسخه به من داروداد وقتی من گفتم که کیست ایجاد نشه گفت که حالا مشکل شما تخمک گذاریتون است و باید این درمان بشه وقتی هم گفتم که بین ماه من لکه بینی دارم گفت که شاید مریبوط به همین تخمک گذاریت است.با آزمایش معلوم میشه.حالا سوال من این است که آیا کلومفین واقعا کمکی به بارداری من میکند و این آمپولها برای چی هست خلاصه که کلی ذهن من درگیر شده نمیدونم که کار درستی کردم یا نه.از کمک شما ممنونم.راستی اگر بخوام 21 پریود برم ازمایش باید از همون 2 مهر حساب کنم یا 3 مهر؟

#23
سلام
دوست عزیزم! بله کلومیفن از داروهای محرک تخمک گذاری ست متاسفانه یکی از مشکلاتی که الان با آن روبرو هستیم درمان پیش از نیاز و ضرورت برای افراد در اتظار برای بارداری ست. چراکه فقط وقتی باید تجویز شود که 1-فرد 12 ماه اقدام بی نتیجه داشته باشد یا 2- مشکلی در سیستم باروری زن مانند عدم تخمک گذاری و .. برای پزشک مسجل شود. اما گمان نمی کنم با یک سونو این اثبات صورت گرفته باشد (البته طبق گفته پزشکتان، لکه بینی مابین سیکل یکی از دلائلی که می تواند داشته باشد سیکلهای بدون تخمک گذاری ست)
پس لااقل توصیه من این است که تا نتیجه آزمایش از داروی کمک باروری مثل کلومیفن استفاده نکنید.(اما به ه رحال 21 سیکل شما 22 مهر خواهد بود.)
البته عزیزم تشخیص با پزشک شما و تصمیم با خود شماست.
توصیه بعدی: اینکه تحت نظر زشکی باشید که از همه نظر به تصمیمشان اعتماد و اعتقاد دارید. به این شکل اگر قرار بر روند درمان هم باشد با شک و دو دلی . در نیتجه بی نتیجه بودن پیش نمی رود.
در پناه خدا
كارشناس مامايي فيروز

#25
سلام کارشناس محترم خسته نباشید من الان هفته 24 هستم هفته 21 یک سونو دادم گفت همه چیز خوبه و وضعیت جنین سفالیک هستش هنوز دکتری انتخاب نکردم ولی اطرافیانم گفتند جنین نباید الان سفالیک باشه و ماه آخر باید بچرخه و گفتند امکان زایمان زود رس هست من خیلی ترسیدم به یک دکتر عمومی نشون دادم ولی ایشون گفتند مشکلی نیست ولی من خیلی نگرانم.به نظر شما امکان زایمان زودرس هست؟ واینکه جنینم الان چرخیده مشکلی داره؟ممنون میشم سریع جوابمو سریع بدبد منتظرم.

#28
باعرض سلام وتشکر اندازه فولیکول در تخمدان راست من در روز 12 پری 14بود درماه گذشته واین ماه در روز14 ازاد سده بود مشکل من چیه تخمک با اندازه نرمال برای بارداری تولید نمیکنم :cry:
Naaaaazzzzzi

#29
باعرض سلام وتشکر اندازه فولیکول در تخمدان راست من در روز 12 پری 14بود درماه گذشته واین ماه در روز14 ازاد سده بود مشکل من چیه تخمک با اندازه نرمال برای بارداری تولید نمیکنم :cry:
Naaaaazzzzzi
ارسال پست

بازگشت به “تشخیص زمان تخمک گذاری”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 15 مهمان

cron