قرص متفورمین

#1
باسلام خدمت کارشناس عزیز
امیدوارم مرابه یاد داشته باشید شوهر م ازمایش داد ونتیجه خیلی خوب بودو این ماه پزشک معاینه داخلی انجام داد که هیچ مشکلی نداشتم وسونای واژن انجام دادم که در تخمدان های چپ ام کیست های ریزی مشاهده شد (وباتوجه به اینکه در روز 12ام پری بود گفت تخمک رسیده در تخمدان ها مشاهده نشده )به من قرص متفورمین داد که در هفته اول روزی 1 بار هفته دوم وسوم روزی 2بار وهفته چهارم روزی 3بار مصرف کنم وبعد از آن روز 5ام پریودم کلومیفن مصرف کنم به مدت 5روز .ایا باتوجه به این گفت ها احتمال بارداری من در ماه بعد وجود دارد ؟ایا احتمال دارد من این ماه باردار شوم؟اگر اینطور باشد ایا مصرف قرص متفورمین در دوران بارداری ضرر دارد؟لطفا مرا راهنمایی کنید من خیلی نگرانم


#2
سلام
دوست عزیزم
در صورتیکه برای فرد تشخیص تخمدان پلی کیستیک گذاشته شود یکی از درمان ها کلومیفن و در کنار آن متفورمین است.
و از این بابت نگران نباشید چراکه این درمان کمک باروری ست که بسیاری از افراد از آن استفاده کردند و نتیجه گرفتند و مسلماً احتمال باروری شما را افزایش خواهند داد_صلاحیت فرد برای مصرف آن توسط پزشک بالینی داده می شود-
متفورمین: در آن دسته از بیماران با تخمدان پلی کیستیک که مقاوم به انسولین نیز هستند و دچار چاقی و BMI (شاخص توده ی بدنی بالا) می باشند، برای کمک به القای تخمک گذاری متفورمین هم تجویز می شود.
که این دارو جزو دسته ی B در حاملگی ست و مجاز است. البته از اونجایی که برای کمک باروری تجویز شده است طبیعتاً به محض بارداری این دارو قطع می شود.
کلومیفن در بارداری ممنوع است که آنهم در هر سیکل در قاعدگی شروع می شود و تا پیش از موعد تخمک گذاری قطع شده است. انتظار می رود تخمک گذاری 5-10 روز بعد از آخرین روز درمان ایجاد شود – در این زمینه استفاده از کیت تخمک گذاری برای اثبات تخمک گذاری به جا و مناسب است-
تاکید کنم که اثبات تخمدان پلی کیستیک و پس از آن زمان ضرورت داشتن یا نداشتن هرگونه مصرف دارویی فقط با پزشک بالینی شما بوده است.
با آرزوی سلامتی و کامیابی برای شما دوست عزیز
كارشناس مامايي فيروز

#4
سلام
عزیزم این یکی از داروهای کمک باروری ست که برای شما تجویز شده . متوجه نشدم برای چی مصرف نکنید؟
ذکر این نکته"کلومیفن در بارداری ممنوع است " به این معنی ست که همیشه در زمان قاعدگی مصرف آن صورت می گیرد و در صورت رخ ندادن قاعدگی به دلیل احتمال باردار بودن، این دارو را شروع نمی کنید.
در پناه خدا
كارشناس مامايي فيروز

#5
باسلام خدمت کارشناس عزیز
من 30ام خردادمصرف قرص متفورمین ام تموم شده (یعنی چهلمین روز پریودم)وتاالان پریود نشدم بی بی چکم منفی اومد البته در بارداری قبلی ام هم در روز 38 ام پریودم بی بی چک منفی بود وبا ازمایش خون ثابت شد باردارم سوال :بعد از چند روز از قطع متفورمین پریودی صورت میگیرد ؟ ایا احتمال دارد من باردار باشم باتوجه به نامه های که قبلا ارسال کردم ؟

#10
باسلام من برای ازمایش رفتم پیش دکتر عمومی چون من برای رفتن به پزشکم مسیرم دوره .پزشکم قبلا گفته بود که در تخمدانم تخمک رسیده ای نیست وبه من متفورمین داد وبرای بعد پریودم کلومیفن وگفت این ها رامصرف کنم اگه باز پریود شدم برم پیشش حالا من منتظر پریودم هستم :( :( :roll:

#11
باسلام
من بعد از 52روز پریود شدم وکلومیفن راطبق دستور مصرف کردم اینماه روز 30ام پریود ازمایش خون دادم که منفی امد وآیا من باید منتظر پریود باشم باتوجه به اینکه پریود های من بعد از قطع داروهای ضد بارداری 50روزه است ؟آیا بعد از 30روز ازمایش مشخص میشود ؟الان بتای خون من 5.4است پزشکم گفته بود اینماه اگه پریود بشم برم پیشش.
لطفا مرا راهنمایی کنید من جدیدن خیلی عصبی شدم ودکتر بهم گفت که خیلی اضطراب داری

#12
سلام دوست عزیزم! برای مصرف کلومیفن که باید منتظر قاعدگی باشید اما آزمایش هم با توجه به طولانی بودن سیکل شما ممکن است که تا زمان تاخیر قاعدگی در صورت باردار وبدن مثبت نشان ندهد. پس چاره ای به جز صبر تا زمان قاعدگی بعدی (بعنی بعد از 50 روز نداریم)
آیا پزشک شما درمانی برای تنظیم قاعدگی در نظر نگرفتند؟ اول باید سیکلهای شما طبیعی شود سپس تحریک تخمک گذاری... از نظر من بهتر است درمان تخمدان پلی کیستیک را تحت نظر متخصص حاذقی باشید...
دوست خوبم می دانید که همین اضطراب می تواند روند بارداری شما رو مختل کنه!
حیف از این همه زحمت نیست که کشیدید؟ می دانم سخته اما بیاید تصمیم بگیرید کمی نسبت به این قضیه بی تفاوت باشید؛ بسپارید به خدا که از بهترین وقت آگاه است؛ ما فقط می توانیم تا 2 روز پیش رویمون رو ببینیم؛ تازه اگه بتونیم... وقتی باید نگران و عصبی باشیم که قرار باشه خودمون زندگی مون رو بچرخانیم.
از آرامش دهنده ی قلبها نهایت آرامش رو برای شما دوست عزیزم خواستارم.
دوست دارم در پست بعدیتون شادی و امید موج بزنه!! به این امید به خدا می سپارمتون!
كارشناس مامايي فيروز

#13
باسلام خدمت کارشناس عزیز
من دیروز 40ام روز پریودازمایش دادم ومثبت شد ازخوشحالی گریه ام گرفت ولی از اونجاکه بچه قبلی ام سقط شد والان درد پریودی دارم ومیترسم باز سقط بشه شایدم تلقین میکنم راستش نگرانم اگه میشه راهنماییم کنید ممنون :P :lol: :cry:

#14
سلام
دوست عزیزم واقعاً براتون خوشحالم! فکر نمی کردم دقیقاً پست بعدی با اینهمه خوشحالی برگردید! اولین قدم مراجعه به درمانگری که قراره انشالله بارداری رو تحت نظرشون باشید، است. احتمالاً ظرف 1-2 هفته آینده سونوگرافی براتون درخواست می شود(و یا به نظر درمانگر ک سونو هم جلوتر از آن) که امیدوارم خوش خبر باشید :P
سعی کنید ترس و اظطراب رو به جد از خودتون دور کنید تا از وضعیت جسمی تون علم دقیقی داشته باشید و نه تلقین و ...
تا زمان مراجعه هیچ کار سنگینی هم انجام ندهید.
مراقب خودتون هم باشید و من رو هم خبر کنید.
اسید فولیک فراموش نشه !
كارشناس مامايي فيروز

#15
باسلام
من امروز رفتم پیش پزشکم سونای داخلی انجام دادم که خوشبختانه حاملگی خارج رحمی نبود وگفت ساک حاملگی دیده میشود ولی جنین رشد زیادی نکرده سنش روهم کمتراز5هفته پیش بینی کرد وگفت باید استراحت کنم وبه من فولیک اسید 5میلی باشیاف پروژسترون داد وبعد دوهفته باید برم دوباره سونا الان خیلی نگرانم خواهش میکنم کمکم کنید
ارسال پست

بازگشت به “اقدام برای بارداری”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 26 مهمان

cron