لکه بینی قهوه ای رنگ

#1
با سلام و آرزوی سلامتی و شادی
بعد از آن امیدوارم به سوالاتم پاسخ داده شود. چون در خیلی سایت ها کامنت گذاشتم و پاخسی نیافتم.
اولین روز آخرین پریود من حدودا 15 اسفند ماه بود. بر اساس محاسبات خودم باید هفته 10 باشم ولی سونو گرافی یک هفته و 3 روز کمتر نشان می دهد.
در هفته هفت یک ترشح خاکستری با یک لکه قهوای خیلی کوچک داشتم. با دکترم تماس گرفتم و فردایش ویزیت شدم البته واژینال، هفته 5 هم سونو وازینال نمودند و گفتند زیر جفت خون دیده شده و تهدید به سقط و سییکلوژست هر 12 ساعت و هیوسین.(من سه روز قبل س ک س ) داشتم و فکر می کنم به خاطر آن بود البته دوستانم می گویند سونو واژینال نباید انجام می شد.
دو هفته بعد مجدد به دکتر دیگری مراجعه نمودم که مرخصی استعلاجی را تمدید کرده و ایزوپرین تجویز نمودند و گفتند سیکلوژست ها را هم ادامه دهم. البته گفتند هیچ خونریزی وجود ندارد. جنین سالم است و ضربان قلب عادیست.
یک هفته خوب گذشت ولی الان 7 روز است که لکه بینی قهوه ای به صورت رگه مانند (مثل ترشحات) دارم و قطع نشده است. البته یک بار هم یک قزره خون قرمز هنگام دفع داشتم و دوباره قهوه ای شد.
ممنون می شوم من را راهنمایی کنید. علت تفاوت سن جنین با سن سونو در چیست؟ اگر کیسه آب کوچک باشد چه اتفاقی می افتد؟ من استراحت کامل بودم. معنی این لکه بینی ها چیست. آیا باز هم نهدید به سقط هستم. من چکاری باید انجام بدهم.
خواش می کنم از نگرانی هایم کم کنید.


#2
تارای عزیز!
موارد مثل شما ذهن مادران بسیاری رو به خودش مشغول کرده اما به لطف خدا خیلی از اونها با گذشت زمان و رعایت توصیه های لازم، وضعیت ایمنی رو به خودشون می گیرند. اما خاصیتی که این وضعیت داره این هست که پیش بینی اتفاقات آینده در بیشتر موارد ناممکن است، بنابرین مادر باید بدونه که با داشتن توکل و آرامش، و در کنار اون انجام اقدامات لازم، بیشترین کمک رو به جنینش می تونه برسونه.
امیدوارم اطلاعات زیر دید شما دوست عزیز رو نسبت به اقداماتی که انجام دادید و یا خواهید داد و خلاصه وضعیتی که در آن قرار دارید، روشن تر کند:
شايع ترين علامتي كه سقطها دارند، خونریزی واژینال است بنابراين در يك تهديد به سقط اولين چيزي كه از طرف بيمار مطرح مي شود خونريزي است. البته در چنین سقطی معمولاً خونریزی کم است و ممکن است ماهها به طول انجامد.
در این مواقع حتماً بايد به كيفيت خونريزي توجه شود كه آيا به صورت لكه بيني بوده يا دفع لخته بوده ، با درد توأم بوده يا نه وكيفيت اين درد چگونه است .
به علاوه در هر تهدید به سقطی معاینه از نظر باز بودن دهانه ی رحم صورت می گیرد. اگر به راحتي انگشت به داخل دهانه ی رحم رود، نمي توانيم بيماررا با فرض اينكه خونريزي كمي دارد وخطرناك نيست به منزل بفرستيم . واگر دهانه ی رحم بسته بود، بسته به علامات بيمار ميزان خونريزي و علائم حیاتی بيمار، براي او تصميم گيري مي كنيم . ممکن است بسته به وضعیت بیمار به او استراحت مطلق و یا صرفاً استراحت لگنی( منع نزدیکی و ...)، تجویز مسکن و ... توصیه شود.
علاوه برآن مي توان از سونوگرافي استفاده كرد ، در بيماران تهديد به سقط كه سونوگرافي جنين زنده را تأييد مي كند بسته به وضعيت بيمار اقدامات لازم رابه عمل مي آورند.
به عنوان مثال معمولاً اگرمادر در هفته های ابتدائی بارداری باشد كه خونريزي به دليل كم بودن ميزان پروژسترون (اگر كمتر از 25 ng ) در فاز لوتئال حاملگي باشد . و نگرانـي از اينـكه جسم زرد ممكـن است توانـايي نگهـداري از جفت را نداشته باشد، پروژسترون تجویز می شود.
اگر لکه بینی كم بود ولي تا چند هفته ادامه پيدا كرد . استراحت بيمار ادامه مي يابد وبعد از دوهفته سونوگرافي مجدد داده مي شود. براي تشخيص اينكـه حاملگي به صورت نرمـال پيش مي رود يا به سمت سقط پيشـرفت ميكنـد . چند كار انجـام مي شود از جمله :
ـ انجام تيتراژ B.H.C.G به صورت سريال و سنجش ميزان آن .
ـ انجام سونوگرافي
درست است که بسیاری از موارد تهدید به سقط نهایتاً به سقط اتجامیده اما از طرفی نیز ذکر می شود که: "تهدید به سقط بدين معني نيست كه حتما شما جنين را سقط خواهيد كرد. اغلب اين نوع حاملگي‌ها بدون مشكلات بيشتري ادامه مي‌يابد." پس دوست عزیز شما فقط مراجعات و اقدامات لازم رو انجام بدهید و نگران نباشید.
مسأله ديگر اينكه بعضي از ضايعات دهانه ی رحم ممكن است بعد از نزدیکی بخصوص در بيماران حامله ، خونریزی واژینال ايجاد نمايد. بنابراين بايد توجه شود كه اين موارد به حساب تهديد به سقط گذاشته نشود.
با این اوصاف دوست عزیز! تشخیص چگونگی روند بارداری فقط با درمانگر بالینی شماست و توصیه می کنم حتماً با توجه به وضعیتی که دارید تحت نظر پزشک حاذقی باشید.
دوست عزیزم من رو از اقداماتتون مطلع کنید..
از خداوند براتون آروزی بهترین ها رو دارم...
كارشناس مامايي فيروز

#3
دوست عزیز

از این که پاسخ دادید، بی نهایت ممنون و سپاسگزارم.
امروز عصر وقت ویزیت مجدد دارم. از پزشکم درخواست می کنم تا وضعیت من را دقیقا تشریح نماید. اما با توجه مصرف سیکلوژست و ایزوپرین هر 12 ساعت یک بار و استراحت، و ادامه لکه بینی ادامه روند برایم نگران کننده است. شما را در جریان قرار خواهم داد.
با تشکر، آرزوی شادی و سلامتی
تارا 

#4
دوست عزیز
سلام به همراه آرزوی سلامتی
دیروز توسز دکترم ویزیت شدم. با این که دو هفته پیش قلب را دیده بودند این سری نتوانستند قلب را ببیند و گفتند احتمالا به خاطر ان است که لگن شما رو به عقب است و تشخیص را برایم سخت کرده است. سن بارداری هم در طی دو هفته فقط سه روز بیشتر شده بود. به من گفت مصرف داروها را قطع کنم.
هنوز سونوگرافی نرفته ام. اما از دیشب کشاله رانم سمت چپ به یکباره درد می گیرد (تیر می کشد). لکه بینی هم ادامه دارد. می دان که اجتمال سقط بیشتر شده است اما به نظر شما رو به عقب بودن لگن واقعا می تواند مانع مشاهده جنین شود.
با دردم چه کنم؟ من از سقط می ترسم. من تهران به همره همسرم تنها زندگی می کنم. چه کار باید بکنم؟ مراقبت های سقط پیست؟ پطور می توانم صقط راحت تری داشته باشم و کمتر درد بکشم. احتمال آسیب به باروری چقدر است؟
بی صبرانه منتظر پاسختان هستم.
تارا :(

#5
سلام
کمتر پیش می آید که به این خاطر واقعاً ضربان قلب دیده نشود. در گزارش سونوگرافی دقیقاً چه واژه ای بیان شده؟
با این حال در چنین موارد مشکوکی حتماً سونویی جهت تایید سونوی اول و یا دوم درخواست می شود.
تارای عزیز! همونطور که خودتون هم فرمودید علائمی که دارید (لکه بینی و تیر کشیدن کشاله ی ران...) نشانه ی خوبی نیست اما چاره ای به جز صبر تا زمانیکه تکلیف روشن تر شود و نیز سونوگرافی تائیدی و مشاهده ی نتیجه ی آن، نداریم . و تا پیش از آن زمان، هیچ پیش بینی دقیقاً صحیح نخواهد بود.
دوست عزیزم درک می کنم که در وضعیت راحتی قرار ندارید و جداً دوست دارم که روی من به عنوان دوستی که از دور کنارتونه، حساب کنید و هر کمکی در این زمینه از دستم بر می آید ازم بخواهید. در ثانی عزیزم شما و همسرتون تنها نیستید خدایی رو دارید که در هر شرایطی برای ما نزدیک تر و به واقع مفید تر از هر دوست و آشنایی ست... قطعاً دانایی، حکمت و قدرتش و البته محبتش به مراتب از مادرانمون بیشتره و اصاً قابل مقایسه نیست...
اما بعد از توکل به خدا و سپردن رویدادهای آینده به خودش، آگاهی، قدم بعدی برای از بین بردن ترس از یک موضوع خاص است یعنی اگر نسبت به وضعیتی که دارید و خواهید داشت دید روشن و آگاهی کافی داشته باشید مطمئن باشید که نه تنها بر روحیه و فکر خودتون مسلط می شوید بلکه می توانید در این زمینه پشتوانه ی همه جانبه ی همسرتون هم خود شما باشید.
به خودتون بگویید که اولاً هنوز چیزی مشخص نیست که بخواهید از الان نگرانش باشید، پس تا روشن تر شدن قضیه صبر خواهید کرد و اگر همین بارداری شما سلامت پیش رفت که هیچ اگر هم نه، با یه کوچولو صبر دوباره برای بارداری بعدی اقدام می کنید و اصلاً هم به خودتون نگویید که بارداری بعدی هم ممکنه مشکل داشته باشید و ... بسیاری از خانم ها یکبار تجربه چنین شرایطی رو داشتند و الان هم مامانهای خوب و شاد برای کودکان سلامتشون هستند...
تاراجان امیدورام که هیچ وقت نیاز نشود اما به خانم هایی که احتمال سقط دارند، توصیه های زیر داده می شود:
در صورت توصیه پزشک به استراحت در منزل به محض افزایش میزان خونریزی یا ادامه خونریزی پس از استراحت ، زن باردار را به بیمارستان ببرید.
در صورت وقوع خونریزی با درد یا حساسیت شکمی فوراً به بیمارستان مراجعه کنید.
در صورت سقط و شروع خونریزی فعال، جایگزینی مایعات از دست رفته بیمار (خونریزی) مهم می باشد . در صورت خونریزی زیاد می بایست به صورت وریدی ( تزریق سرم ) مایعات از دست رفته جبران شود .
در صورتیکه گروه خون مادر منفی است بایستی پس از سقط جهت تزریق آمپول روگام با پزشک مشورت شده و اقدام لازم انجام شود.
تکرار می کنم تاراجان اینها فقط در نظر گرفتن یکی از احتمالات آینده بود و الان هیچ چیز مشخص نیست. در هر صورت برای بهتر پیش رفتن هر گونه احتمالی تحت نظر متخصص حاذقی باشید و اگر هم شرایط به هر نحوی تغییر کرد سریع مراجعه کنید.
اگر هم که مشکل رفع شد به لطف خدا باقی بارداری رو تحت نظر شون خواهید بود.
امیدوارم که بهترین ها به دست مهربان ترین برای شما دوست عزیز رقم بخوره...
من رو از خودتون بی خبر نگذارید...
در پناه خدا
كارشناس مامايي فيروز

#6
با سلام و تشکر به خاطر راهنمایی های ارزنده تان
از آن روزی که پست گذاشتم تا امروز اولین باری است که برگشته ام. متاسفانه من از همان پنج شنبه شب خونریزی شروع شد و جنینم را از دست دادم. حتی پزشکم هم تصور نمی کرد سقط خود به خودی انجام شده باشد. دیروز هم جفت از بدنم خارج شد. اگر چه به لحاظ جسمی درد زیادی نداشتم اما به لحاظ روحی آسیب دیدم. دیروز مجدد توسط پزشکم ویزیت گردیدم که گفتند همه چیز خارج شده و فقط کمی خون مانده است اما به هر حال 4 قرص برایم تجویز نمودند که تک نسخه ای بوده و 13 آبان هم نداشتند و گفتند یکی را به صورت زیر زبانی و سه تای دیگر را به صورت واژینال مصرف نمایم. اسم دقیق قرص را نمی دانم و نمی دانم با کم شدن خونریزی آیا هنوز استفاده از آن ها ضرورت دارد یا خیر؟
اراهنمایی ها و پاسخ های شما باعث دلگرمی من گردید. خدا را شکر می کنم که درد زیادی نکشیدم.
و البته یک سوال دیگر هم دارم و آن این که چه عواملی سبب ایجاد خونریزی اطراف ساک جنینی می گردد و آیا همین خونریزی است که باعث کاهش رشد جنین و توقف آن می گردد. عوامل تهدید کننده و عوامل زمینه ای چیستند و چگونه می شود از آن ممانعت نمودند.
از راهنمایی هایتان ممنون و سپاسگزارم و برایتان شادی و سلامتی آرزومندم و البته برای همه مادران ایران زمین.
دی

#7
سلام
تارای عزیز علائمی که داشتید، متاسفانه از یک سقط در آینده ی نزدیک خبر می داد. اما خوشحالم از اینکه درد زیادی نداشتید؛ این طبیعی ست که بعد از گذراندن این وضعیت، حالت روحی خیلی ایده آلی نداشته باشید؛ اما مهم اینه که چطور اختیار افکارتون رو در دست خودتون بگیرید و به لطف خدا این مرحله رو به زودی و به بهترین نحو پشت سر بگذارید. دوستان زیادی هستند که چنین تجربه ای رو گذروندند و بعد از گذشت 3-4 ماه (که در این زمان حتماً باید پیشگیری داشته باشید) باردار شدند و با موفقیت بارداریشون رو به پایان رسوندند...
به هرحال خوشحال می شوم از اینکه در چنین وضعیتی از دور بتونم کمکی کرده باشم امیدورام همدلی من رو بپذیرید...
در رابطه با داروهاتون هم مسلماً پزشک شما به صلاح شما دیدند که مصرف کنید پس حتماً آنها رو استفاده کنید و یا نهایتاً با ایشون تماس بگیرید و وضعیت جدیدتون مطلعشون کنید و نظر ایشون رو مجداً بگیرید.
اما در کل دوست عزیز تشخیص و شرح دقیق وضعیت هر فرد و علت یابی(که البته یکبار سقط نیازمند بررسی علت نیست)
فقط با درمانگری ست که در طول بارداری تحت نظر ایشان بودید اما به هرحال امیدوارم اطلاعات زیر به شما دوست عزیز کمک کند:
مرگ و میر دوران آمبریونیك(قبل از 8 هفته) از تمام زمان های دیگر بیشتر است ومربوط به اختلالات ژنیتیك-كروموزومی-سن مادر-عفونت های مادری ویا تجویز دارو به مادر در دوران 3 ماهه اول می باشد.
اما مرگ و میر در دوران جنینی(بعد از 8 هفته) مربوط به فاكتور های داخل رحمی می باشد كه شامل نامناسب بودن اكسیژناسیون به علت به اختلالات جفت-بند ناف-عفونت های باكتریال-و ویروسی و ... – اشعه-آسیب یا ضربه ،عوامل شیمیایی، اختلالات ایمونولوژیك و تغذیه ای می باشد .
محدودیت یا توقف رشد جنین: بر اثر علل مادری که بیشترین شیوع را دارد ( سوء تغذیه و عدم تغذیه صحیح مادر و كم‌خوني) وعلل جفتی و علل جنینی می باشد. که این مشکلات موجب به وجود آمدن شرایط نابسامان برای بارداری می شوند که با عوارضی مانند خونریزی ها، توقف رشد و ... خودش را نشان می دهد.
راستی عزیزم 3تا 2 هفته بعد از سقط ممکن است تخمک گذاری انجام شود . حداقل فاصله زمانی برای بارداری بعد از سقط ، 3 ماه است . پس در این مدت از بارداری جلوگیری کنید و پس از 3 ماه در صورتی که شرایط جسمی و روحی شما و همسرتان مساعد بود برای بارداری اقدام نمایید .
در پناه خدا
آخرین ويرايش توسط 1 on KarshenaseMamaee, ويرايش شده در 0.
كارشناس مامايي فيروز

#8
سلام
ممنونم که وقتتان را برای پاسخ به سوالاتم اختصاص داده اید.
قرص سیتو تک است اما هلال احمر گفته چون در جواب سونو پیشنهاد شده آزمایش CVS انجام شود، بدون سونو قرص ها را نمی دهیم. جنین و جفت دفع شده، تازه آیا برای جنینی که دیگر تپش قلب ندارد، با زهم برای دادن قرص، نیاز به انجام آزمایش CVS است. پیشنهاد شما پیست؟
من بعد از 5 روز کمی درد دارم و البته دردهایم سمت چپ است فقط
باز هم ممنونم
شاد و سلامت باشید.

#10
سلام
بالاخره قرص را گرفتم. یکی زیر زبانی و سه تا واژینال.
ولی متاسفانه من با مصرف واژینال مشکل دارم و صبح دو تا از قرص ها ابتدای واژن بودند که دور اندختم. فکر کنم یک یاز قرص ها به همراه قرص زیر زبانی جذب شده باشند. به نظر شما این کفایت می کند؟ منتظر سونو هفته آینده شوم یا قرص را مجدد تهیه کنم و یا این که به دکترم در همین هفته مراجعه نمایم؟
از این که مدام سوال می پرسم، عذر خواهی می کنم. :oops:

#12
سلام.
لازم می دانم مجددا از اطلاعات مفیدی که در اختیار من قرار دادید تشکر نمایم. شما به واقع زکات علمتان را به جای آوریدو
آرزوی سلامت و موفقیت شما و گروه بهداشتی فیروز را به خاطر فراهم ساختن این امکان ارتباطی دارم.

#13
با سلام و عذرخواهی از اینکه ممکن هست این مطلب دقیقا مربوط به این فریوم نباشد.
من دختری 25 ساله هستم و عادت ماهانه ام مرتب و در حدود 8 یا 9 روز هست. اما چندماهی هست قبل از شروع قاعدگی کمی لکه بینی دارم. به شکلی که بار اول و دوم فکر میکردم جزئ دوران خونریزی معمولی هست اما وقتی دقت کردم دیدم از اون زمان هر ماه این طور میشه و دو روز قبل از شروع خونریزی معمول لکه میبینم. شکل و حالت اون هم دقیقا مشابه خون ابتدای قاعدگی هست و بعد از یک یا دو روز بدون ترشح، خونریزی معمولی شروع میشه. میخواستم بدونم این تغییر طبیعی هست یا باید حتما به دکتر مراجعه کنم. (تا به حال به دکتر زنان مراجعه نکردم )
پیشاپیش از جوابتون سپاسگذارم.

#14
سلام
دوست عزیز!
اگر این لکه بینی به قاعدگی شما متصل باشد و به این صورت باشد که روزهای اول لکه بینی و سپس خونریزی و ... و نتیجه این شده است که چند ماهی ست قاعدگی شما طولانی تر شده است -------- این وضعیت در عین حال که ممکن است طبیعی تلقی شود نیازمند بررسی می باشد چرا که طولانی شدن قاعدگی ها می تواند عللی نظیر عفونت، کم کاری تیروئید، کیست ها و ... را نیز داشته باشد. پس بهتر است جهت پیگیری مراجعه بالینی داشته باشید.
حالت دوم------- گاهی به طور طبیعی افراد پیش از شروع قاعدگی و نیز زمان تخمک گذاری دچار لکه بینی هستند و این مساله هم طبیعی ست اما برای تشخیص اینکه پدید آمدن این وضعیت جدید برای شما نیز طبیعی ست و ناشی از مشکل طبی نمی باشد نیازمند بررسی ست.
از آشنایی با شما خوشبخت شدم!
در پناه خدا
كارشناس مامايي فيروز

#15
سلام..تا هفته 28 بدون مشكلي بارداري رو سپري كردم...در اوايل هفت28 دچار سوزش و خارش شدم و مجبور به استفاده از كرم وازينال شدم...درست همون روز دچار لكه بيني شدم و قطع شد..بعد از يك هفته رفتم سون مشكلي نبود ..ولي باز ده روز بعد دچار لكه بيني شدم...تا الان كه هفته 31 و 4 روز هستم تقريبا هر هفته لكه بيني داشتم...ولي سونو چيزي كه مشكل داشته باشه نشون نميده...الان هم شيف استفاده ميكنم..فقط از شما راهنمايي ميخوام كه بدونم با يك بار استفاده از كرم وازينال اون هم بدون استفاده از وسيله داخلش اينطور رحمم دچار مشكل ميشه...و چرا اين لكه بيني باز خوب ميشه ولي ادامه پيدا ميكنه...اين نوع لكه بيني خطرناك هست..ويا نشانه زايمان زودرس هست..الان 4 تا دگزامتازون زدم براي ريه بچه...براي احتياط ..ضرر نخواهد داشت..لطفا راهنمايي كنيد
ارسال پست

بازگشت به “خون ریزی یا لکه بینی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 20 مهمان

cron