مشكل بارداري

#1
با سلام و تشكر از شما
6 ماه است كه براي بارداري اقدام كرده ام ولي هنوز اتفاقي نيافتاده است قبل از آن پيشگيري به روش طبيعي داشتم و پريود ام نيز مرتب است يعني بين 28 تا 31 رروزاست البته قابل ذكر است كه رابطه جنسي زيادي ندارم ولي قبل و بعد از تخمك گذاري رابطه دارم چون با توجه به تقويم و حالات دروني خودم تقريباً زمان تخمك گذاري را مي دانم آيا مشكلي دارم ؟ متشكرم


#2
سلام و عرض خوش آمد!
زوجی از جهت نازایی بررسی می شوند که بعد از یک سال ، در حالی که از هیچ یک از روش های جلوگیری استفاده نمی کنند ، بارداری را تجربه نکنند .
منظم بودن قاعدگی ها ، نشان از منظم بودن سیستم هورمونی بدن دارد .
ظاهرا شما نسبت به علایم تخمک گذاری آگاهی کامل را دارید ( افزایش ترشحات ، افزایش درجه حرارت بدن و...)
با وجود این ، نکات زیر می تواند کمک کننده باشد :
1. بهترین زمان مقاربت ، از 3-4 روز قبل از روز احتمالی تخمک گذاری تا 2 روز بعد از آن است . (احتمالا روز 11 تا 19 قاعدگی شما)
2.فاصله ی بین مقاربت ها 36 تا 48 ساعت باشد. البته در صورتی که در این فاصله نیز تمایلی به نزدیکی داشتید ،خودداری نشود.
3. به طور معمول بعد از 3-4 ماه 50درصد زوج ها و بعد از 12 ماه، 90 درصد زوجین بارداری را تجربه می کنند .
به هر صورت بدانید که وقوع بارداری نیاز به زمان داشته و در هر دوره ی قاعدگی 20 تا 25 درصد احتمال حاملگی وجود دارد .
با توجه به اقدام شما برای بارداری ، خوردن روزانه 0.5 میلی گرم اسید فولیک توصیه می شود .
منتظر شنیدن خبر خوش بارداری شما هستیم .
_________________
در پناه امام عصر آرام و موفق باشید.
 کارشناس مامایی

#4
با تشكر از پاسخ سريع و كامل شما
ببخشيد جسارتاً بعد از هر رابطه جنسي آيا بايد كار خاصي انجام داد يا 20 دقيقه دراز كشيدن و بعد شستشو كافي هست يك موقعها احساس مي كنم مني جلو قرار گرفته و زود بيرون ميآيد با همسرم در اينباره صحبت كردم و ايشان تاكيد مي كند كه اينطور نيست و من اشتباه مي كنم ببخشيد اينقدر واضح نوشتم

#6
طلای عزیز
این جا ، مکانی برای تبادل اطلاعات به شیوه ی کاملا علمی است و ما نیز پاسخ گو هستیم . بنا براین بایت صراحت کلامتان در مطرح کردن مشکلتان ، نگران نباشید .
و اما جواب :
مایع منی که طی انزال خارج می شود حاوی اسپرم است . اسپرم همان سلول جنسی است که بعد از لقاح با تخمک ، سبب به وجود آمدن جنین می شود . اما نکته این جاست : در 1 سی سی از مایع منی ، حداقل 20 ملیون اسپرم وجود دارد که با سرعت حرکت می کنند و خود را به دهانه رحم رسانده و سپس مراحل دیگر را طی می کنند . از آن 20 ملیون ، تنها یک اسپرم برای ایجاد جنین کافی است . 8O
با این توضیحات اگر شما نزدیکی را در شرایط طبیعی انجام دهید، کفایت می کند . آن میزانی از مایع منی که از شما خارج می شود ، ارتباطی به بارداری ندارد بلکه خروج آن طبیعی است .
توصیه می کنم بعد از نزدیکی قدری استراحت کنید تا بدنتان آرام گیرد ،این از آن جهت است که آرامش پدر و مادر از همان ابتدای تشکیل نطفه ، بر فرزندشان تاثیر دارد وگرنه ارتباطی به بالا رفتن اسپرم ندارد .
در پناه امام عصر آرام و موفق باشید.
 کارشناس مامایی

#7
مرسي هدا و گل نرگس عزيز ممنون از جوابهايتان
نمي دانم الان كه دارم اين پيام را برايتان مي نويسم يك احساس ترس و خوشحالي دارم براي اينكه از تاريخ اولين روز پريودي تا امروز 35 روز گذشته و هنوز خبري از خونريزي نيست ولي علائم آن را دارم مثلاً بدنم به يكباره گرم مي شود و يا چند روز پيش پاهايم دچار ضعف شد و كلاً علائمي كه در دوران پريود و 2 روز قبل از آن درمن ايجاد مي شود هر بار با ترس و لرز به دستشوئي مي روم كه نكنه پريود شده باشم اگر درست بگويم تا ده روز بايد صبر كنم بعد از تست BABY استفاده كنم درست است ؟ به نظر شما خبري است ؟ :oops:

#8
تشخیص قطعی بایستی با آزمایش خون صورت بگیرد . 2 هفته بعد از نزدیکی که به لقاح منجر شده باشد ، آزمایش خون + می شود . برای استفاده از تست های خانگی ، همان گونه که گفتید ، صحیح است .
در پناه امام عصر آرام و موفق باشید.
 کارشناس مامایی

#9
گل نرگس جون ديروز در روز 35 پريود شدم غم دنيا اومد تو دلم پس اگه حامله نبودم چرا انقدر دير شدم آخه مرتب بودم دارم از غصه دق مي كنم كمكم كنيد مي تونه براي اين باشه كه بدنم داره آماده مي شه :?:

#10
سلام عزیزم :( :)
تمرکز روی یک موضوع خاص و داشتن استرس می تونه از دلایل تعویق پریود باشد .
امروز وقتم تنگ است ان شاء الله بعدا مفصل باهاتون صحبت می کنم .
در ضمن آیا لکه بینی دارید یا خون ریزی شبیه به همه ی قاعدگی های قبلیتان ؟گاهی درزمان مستقر شدن جنین در رحم ، ممکنه لکه بینی ایجاد بشه .
در پناه امام عصر آرام و موفق باشید.
 کارشناس مامایی

#11
سلام به روي ماهت
نه عزيزم مثل ماهاي پيش است در مجموع خونريزيم زياد نكنه مشكل دارم من از دكتر زنان مي ترسم حاضرم بچه دار نشوم ولي دكتر نروم يك وحشتي دارم كه نگو و نپرس خيلي حالم بد (روحي )

#12
حساسیت بالای شما میتونه بر نظم ترشح هورمون های بدنتان تاثیر بگذاره و حتی روند بارداری را مختل کنه . حتی در موارد نازایی طولانی مدت دیده شده که وقتی فرد نسبت به این قضیه با آرامش برخورد می کنه ، نیاز به استفاده از دارو هم نداره .
این جاست که توکل انسان ، به آزمایش گذاشته میشه . خودتون را رها کنید در دستان خدای دانای توانا .
قبلا براتون توضیح دادم که اگر مشکل حادی نباشه تا یک سال باید طبق روال معمول عمل کنید .
اسید فولیک فراموش نشود . :)
در پناه امام عصر آرام و موفق باشید.
 کارشناس مامایی
ارسال پست

بازگشت به “مقدمات بارداری”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 14 مهمان

cron