ضربه به شکم

#1
سلام کارشناس محترم.لطفا منو از نگرانی در بیارین.من در هفته 34 بارداریم.
دیروز کشوی کابینت رو باز کردم و نشستم روبروی کشو.که یکدفعه کشو اومد رو شکمم.فورا کشو رو گرفتم که رو شکمم نیفته ولی متاسفانه دسته فلزیش خورد به شکمم و یه مقدار فرو رفت . قسمت بالای شکمم.و تا چند دقیقه همون قسمت درد میکرد.
نگرانم که واسه جنین مشکلی پیش اومده باشه.با توجه به اینکه جنین چرخیده و سرش در پایینه @ میترسم بجای دیگه ای از بدنش خورده باشه و اسیب دیده باشه.خوشبختانه حرکاتش از اون موقع تغییری نکرده ولی من خیلی نگرانم که به اعضای بدنش خورده باشه و خدایی نکرده باعث صدمه شده باشه.
ضمنا من 10روز دیگه سونو دارم واسه تعیین زمان سزارینم .آیا مشخص میشه که براثر ضربه به جنین ضربه ای وارد شده و صدمه دیده؟
:cry: :?


#2
سلام
عزیزم جنین همانطور که می دانید داخل کیسه آب و شناور در مایه آمنیوتیک است (مانند شی ء ای که داخل بادکنک باشد و شما به بادکنک شربه بزنید(در نهایت شدت ضربه فقط شی ء در داخل بادکنک در حالت شناور، جابجا می شود.)
این را عرض کردم که بدانید جای نگرانی ندارد.
البته این قضیه از ضربات بسیار شدید که باعث پارگی کیسه آب، لکه بینی یا خونریزی مادر، کاهش حرکات جنین و یا ....می شود مجزاست.
كارشناس مامايي فيروز

Re: ضربه به شکم

#3
سلام وقت بخیر
من هفته 19 بارداری هستم.چند روز پیش خواهرزاده ام دوید که بیاد بغلم وبا دو دستش به قسمت پایین شکمم ضربه وارد کرد. از اونموقع فکر می کنم شکمم بالاتر اومده و کوچکتر شده چون قبلا نمیتونستم خوب خم بشم ولی الان راحت خم میشم و چون حرکات جنین رو نمی تونم تشخیص بدم نگرانم که مشکلی پیش اومده باشه.شاید ربطی نداره ولی دیگه نصفه شب گرسنه ام نمیشه.میشه راهنمایی کنید و من رو از نگرانی دربیارید .قبلا از پاسختون کمال تشکر رو دارم واز سایت خوبتون ممنونم.

Re: ضربه به شکم

#4
سلام
عزیزم اولا نگران نباشید و استرس رو از خودتون دور کنید(جنین داخل کیسه آب است و تا مادامی که کیسه آب پاره نشده باشد به جنین آسیب فیزیکی از بیرون وارد نمی شود) پاره شدن کیسه آب رو هم که شما متوجه می شدید...
اما اگر خیلی تمایل دارید سونوی سلامت که در همنی هفته هاست رو انجام دهید که خیالتون از ضربان قلب و هم زمان از غربالگری نرمال و جنسیت و ... هم راحت شود
كارشناس مامايي فيروز
ارسال پست

بازگشت به “ضربه به شکم”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 12 مهمان

cron