خوردن پیاز در دوران بارداری

#1
خواص خوردن پیاز در دوران بارداریدرباره خواص خوردن پیاز در دوران بارداری ابتدا به مواد مغذی موجود در آن می‌پردازیم. پیاز یکی از اعضای خانواده‌ی سبزیجات است که به دلیل عطر و طعم مشخص و قوی خود، در بسیاری از غذاها استفاده می‌شود. پیاز به دلیل داشتن خاصیت ضد کلسترول، ضد التهابی و ضد سرطانی، داروی بسیار خوبی برای انواعی از بیماری‌ها محسوب می‌شود. پیاز حاوی کوئرستین، نوعی فلاونوئید گیاهی ست که می‌تواند در برابر پسوریازیس، آنفولانزا و سرماخوردگی محافظت ایجاد کند. پیاز کم کالری و پر از مواد مغذی مفید مانند مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های‌C و B6 است. همچنین پیاز منبع خوبی از آهن، کلسیم، فولات، فسفر، منیزیم و پتاسیم است که همه‌ی این مواد مغذی برای زن باردار ضروری هستند. جدا از آن، پیازها حاوی اسیدفولیک و فیبر نیز هست که در تولید سلول‌های جدید در بدن نقش اساسی دارد. 
آیا خوردن پیاز در دوران بارداری بی‌خطر است؟پیاز، چه به صورت خام و چه به صورت پخته مصرف شود و در هر دو حالت می‌تواند مزایای سلامتی بخش زیادی برای یک زن باردار داشته باشد. بنابراین می‌‌توانید پیاز را در دوران بارداری میل کنید، اما به شما پیشنهاد می‌شود که آنها را با اعتدال مصرف کنید. هر چیزی که بیش از حد مصرف شود، برای بدن شما مضر است. اگر حساسیت و یا مشکلات تنفسی شناخته شده‌ای در رابطه با پیاز یا فسفر دارید، ممکن است لازم باشد از مصرف آن خودداری کنید زیرا بارداری باعث می‌شود که بدن شما نسبت به حد طبیعی، آسیب‌پذیرتر شود. اگر نمی‌دانید در دوران بارداری چه غذایی بخورید، ممکن است بخواهید به پزشک متخصص زنان و زایمان خود مراجعه کرده و در مورد رژیم غذایی بارداری سالم صحبت کنید تا بهترین غذاها را شامل شود.
فواید خوردن پیاز در دوران بارداریخوردن پیاز در دوران بارداری در حد اعتدال می‌تواند برای سلامتی شما در این دوران بسیار مفید باشد. در ادامه به برخی از فواید این ماده‌غذایی مفید اشاره می‌کنیم. پیاز:
  1. به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند:پیاز منبع خوبی از ویتامین C است که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی نه تنها مادر بلکه کودک متولد نشده نیز کمک کند. مطمئن شوید که غذایی که در این دوران مصرف می‌کنید؛ حاوی مقادیر سالمی از پیاز هم به شکل خام و هم به صورت پخته باشد تا مقدار آنتی‌اکسیدان کافی را دریافت کنید.
  2.  به جلوگیری از سرطان کمک می‌کند:پیازها دارای ترکیبات سولفوری آلی مفیدی هستند که می‌توانند با مبارزه با رشد رادیکال‌های آزادی که عامل ایجاد سرطان هستند، از ابتلا به انواع مختلفی از سرطان‌ها به خصوص سرطان‌های روده‌ی بزرگ و معده جلوگیری کنند.
  3. سلامت مو و پوست را بهبود می‌بخشد:یکی از بزرگترین فواید خوردن پیاز خام در دوران بارداری، داشتن پوست، ناخن و موی سالم است. ویتامین‌های A ، C و E موجود در پیاز، ناخن و مو را تقویت کرده و باعث می‌شود آنها قوی‌تر و براق‌تر شوند. همچنین این ویتامین‌ها کلاژن را تقویت می‌کنند که در سلامت هرچه بیشتر پوست موثر است. تَرَک‌های شکم در دوران حاملگی برای هر مادر اتفاق می‌افتد، اما مراقبت از سطح هیدراتاسیون بدن و کلاژن پوست باعث می‌شود، این علائم سریع‌تر از حد معمول بهبود پیدا کنند.
 


ارسال پست

بازگشت به “تغذیه در بارداری”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 8 مهمان

cron