مصرف شیر در بارداری

#1
فواید مصرف شیر در بارداریمزایای زیادی در مصرف شیر در بارداری وجود دارد که به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:
  1. ویتامین D : شیر یک ماده‌ی بسیار مغذی است و منبع غنی ویتامین D است که برای زنان باردار بسیار مفید می‌باشد. آیا می‌دانید چرا در این دوران به ویتامین D نیاز دارید؟ طبق یک مطالعه دریافت کافی این ویتامین می‌تواند خطر ابتلای نوزاد به آلرژی را کاهش دهد. مصرف شیر و فراورده‌های آن، ویتامین D در دسترستان قرار می‌دهد که از کاهش وزن نوزاد در هنگام تولد و نرمی استخوان جلوگیری می‌کند.
  2. کلسیم : روزانه باید بین 1000 تا 1300 میلی گرم کلسیم در روز دریافت کنید. نوشیدن شیر در بارداری می‌تواند مقداری از نیاز شما به کلسیم را برآورده کند. مصرف شیر در بارداری اثرات تقویت کننده‌ای بر رشد جنین داشته و باعث افزایش قد او می‌شود. تحقیقات نشان داده است کودک مادرانی که در دوران بارداری شیر مصرف می‌کردند در اواخر نوجوانی انسولین کمتری در خونش دارند که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد. مصرف شیر در دوران بارداری، کلسیم استخوان‌‌ها را تامین می‌کند که به رفع نیازهای معدنی کودک کمک می‌نماید.
  3. پروتئین و اسید چرب : شیر سرشار از پروتئین، اسید آمینه و اسیدهای چرب ضروری است که برای رشد و نموی عصبی کودک ضروری هستند. خوردن شیر در دوران بارداری پروتئین لازم را تامین می‌کند که جریان خون را بهبود بخشیده و رحم را تقویت می‌نماید.
  4. آهن : شیر سرشار از آهن است و مصرف شیر در بارداری به شکل‌گیری و رشد استخوان و انتقال اکسیژن کمک می‌کند. 
  5. سایر ویتامین‌ها : شیر دارای ویتامین‌‌های A و B است که برای رشد داخل رحمی نوزاد ضروری است. 
  6. خاصیت آنتی اسیدی : مصرف شیر در بارداری می‌تواند به برطرف شدن سوزش سر دل و سایر بیماری‌‌های معدی که در بارداری بسیار رایج هستند کمک کند. 
  7. ید : ید موجود در شیر باعث تقویت رشد مغز جنین و ضریب هوشی کودک می‌شود.
  8. خواص تقویت کننده‌ی ایمنی : مصرف شیر در بارداری با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر مولتیپل اسکلروزیس، نرمی و پوکی استخوان همراه است.
  9. هیدراته نگه داشتن بدن : زنان باردار نیاز به مصرف مایعات زیاد دارند. مصرف شیر علاوه بر اینکه مواد مغذی زیادی در اختیار شما و جنین قرار می‌دهد بدن شما را نیز هیدراته نگه می‌دارد. 
  10. تغذیه‌ با انواع مختلف شیر در دوران حامگیهمه‌ی زنان یک نوع شیر خاص را ترجیح نمی‌دهند و همه‌ی شیرها هم مواد مغذی یکسان و هم اندازه‌ای ندارند برای مثال برخی از خانم‌های گیاهخوار به جای شیر گاو از شیر سویا استفاده می‌کنند که می‌تواند طعم و مزه‌ی متفاوتی به همراه داشته باشد و مسلماً مواد مغذی موجود در آن نیز با شیر گاو متفاوت است. در ادامه به معرفی خواص انواع مختلف شیر می‌پردازیم:
    مصرف شیر گوسفند شیر گوسفند حاوی میزان زیادی ویتامین B و فولات است که برای رشد جنین می‌تواند بسیار مفید باشد. این شیر می‌تواند تاثیر زیادی در تنظیم فشار خون داشته باشد و پروتئین‌‌های آن نیز در سطح قابل قبولی قرار دارند که باعث رشد و افزایش وزن نوزاد می‌شود. شیر گوسفند یک ماده‌ی ضد سرطانی شناخته‌شده نیز هست.
    مصرف شیر گاو شیر گاو در بسیاری از مناطق به وفور یافت می‌شود و در انواع خام، بدون چربی و طعم‌دار می‌تواند در دسترس باشد. شیر گاو سرشار از کلسیم، ویتامین‌‌های A ، D و E، پروتئین و اسیدآمینه‌‌های ضروری برای ساخت سلول در مادر و جنین است. ویتامین D برای جذب کلسیم بسیار ضروری است و از دیابت حاملگی جلوگیری می‌کند. ویتامین A موجود در شیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و بینایی را بهبود می‌بخشد. ویتامین E خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و در برابر انواعی از بیماری‌‌ها جلوگیری می‌کند. یک لیوان شیر می‌تواند 285 میلی گرم کلسیم داشته باشد.
 


ارسال پست

بازگشت به “تغذیه در بارداری”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان