Re: تفسیر عکس رنگی

#3
سلام خسته نباشید میشه لطفاً عکس رنگی منم تفسیر کنید 😊
در هیسترو سالپنگو گرافی انجام شده،
پس از کانوله نمودن سرویکس و تزریق کنتراست به داخل رحم،
کاویته رحم با سایز و حدود نرمال بدون filling defect دیده شد.
لوله سمت راست تا انتها مشاهده شد.اسپیلاژکنتراست در این سمت مشاهده نمی‌شود و لوله بسته است.
لوله سمت چپ پس از چند بار تزریق باز شد و اسپیلاژکنتراست در این سمت صورت گرفت.
هیدروسالپنکس در دیستال هر دو لوله مشهود است.

Re: تفسیر عکس رنگی

#5
سلام دوست عزیز
طبق گزارش لوله سمت راست چسبندگی و انسداد دارد و مایع رد نشده است.لوله سمت چپ بعد از تزریق ظاهرا باز شده و مایع عبور کرده است.اما متاسفانه هردو لوله هیدرو سالپنکس (آسیب یا انسداد قسمت تحتانی لوله های رحمی که می تواند باعث تورم و تجمع مایع درون لوله ها شود) دارند.بهتر است جهت بارداری به متخصص حاذقی مراجعه نمایید
كارشناس مامايي فيروز

Re: تفسیر عکس رنگی

#6
سلام
ممنون از شما کارشناس محترم
رفتم دکتر واسم لتروزول تجویز کردن واسه سه ماه آینده،گفتن اگه بعد از سه دوره پریودی باز هم باردار نشدم برم مراکز ناباروری
امروز روز15سیکلم اگه این ماه اقدام نکنم احتمال دوباره مسدود شدن لوله هام هست؟
یکم درد دارم بعد عکس رنگی و تا 4روز بعد عکس رنگی لکه بینی داشتم
لطفاً منو راهنمایی کنید 😊

Re: عفونت

#11
Simin626995 نوشته شده:
دوشنبه 19 اسفند 1398, 11:40 pm
سلام خسته نباشید،من نمی‌دونم باردارم یا نه،الان چند روزه سوزش و خارش دارم،ببخشید اما ادرارکردن هم بوی عفونت میده،میتونم خودمو با سرکه سفید بشورم؟

قرار بود امروز پریود بشم اما هنوز نشدم

Re: تفسیر عکس رنگی

#13
KarshenaseMamaee نوشته شده:
سه‌شنبه 20 اسفند 1398, 9:39 am
سلام دوست عزیز
بهتر است در حال حاضر یک پماد موضعی کلوتریمازول از داروخانه تهیه کنید و استفاده کنید
سلام و خسته نباشید خدمت شما کارشناس محترم،ممنون از راهنمایی های خوبتون 😊

Re: تفسیر عکس رنگی

#15
یکی از روش های بررسی دلیل ناباروری و وضعیت رحم و لوله های رحمی، استفاده از عکس رنگی رحم است. در این روش با کمک دستگاه از رحم و لوله های رحمی عکسبرداری می شود و به این ترتیب می توان دریافت که آیا در مسیر لوله های رحمی انسداد و یا عارضه ایی وجود دارد یا نه. در این میان یکی از نگرانی های مادران عوارض بعد از عکس رنگی رحم است که به نوبه خود جای بحث و گفت و گو دارد. اگر می خواهید در مورد عوارض بعد از عکس رنگی رحم اطلاعات کاملی را کسب کنید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
تور استانبول  
عکس رنگی رحم چیست؟اگر می‌خواهید باردار شوید، احتمالا می‌دانید که بخش‌های زیادی از بدن شما باید درست کار کند. تخمدان‌های‌تان باید هر ماه یک تخمک تولید کنند که به آن تخمک گذاری می‌گویند، رحم شما باید در وضعیت خوبی باشد و لوله های فالوپی باید باز باشند. اگر هر کدام از این بخش‌های مهم درست عمل نکند ممکن است نتوانید باردار شوید.
 اگر لوله های فالوپی شما مسدود باشد، اسپرم نمی‌تواند به تخمک برسد یا تخمک بارور نمی‌تواند وارد رحم شود. مسدود شدن لوله ها به دلایل مختلفی ممکن است رخ بدهد، اما فارغ از دلیل آن، پزشک شما با آزمایشی به نام هیستروسالپینگوگرام و یا عکس رنگی رحم آن را تشخیص می‌دهد.
 
 عکس رنگی رحم بدون درد و یا هیستروسالپینگوگرام (HSG) روندی است که با استفاده از اشعه ایکس لوله های فالوپی و رحم شما را نگاه می‌کنند. معمولا کمتر از ۵ دقیقه زمان می‌برد و می‌توانید همان روز به خانه بروید. پزشک شما احتمالا این کار را پس از عادت ماهانه اما قبل از تخمک گذاری انجام می‌دهد، زیرا بعید است در این مدت باردار باشید. این در نیمه اول چرخه شما و احتمالا بین روزهای اول و ۱۴ خواهد بود.
ارسال پست

بازگشت به “مقدمات بارداری”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 5 مهمان

cron