آزمایش دی اف ای چیست ؟

#1
با سلام خسته نباشین
میخواستم خواهش کنم کمی درباره ازمایش دی اف ای اطلاعات بدین و اینکه در چه زمانی این ازمایش گرفته میشود و ازمایش به چه صورته؟
شوهرم ازمایش اسپرمش نرماله ولی شنیدم این ازمایش هم جدا از این ازمایش باید بده . لطفا راهنمایی بفرمایین .
با تشکر


Re: آزمایش دی اف ای چیست ؟

#2
سلام دوست عزیز
DFI آزمایشی است که در بررسی ناباروری مردان استفاده می‌شود. در این آزمایش میزان آسیب DNA در اسپرم مورد بررسی قرار می‌گیرد. اسپرم سلولی است که در مرد تولید و پس از ترکیب با سلول تخمک در بدن زن جنین را تشکیل خواهد داد
در تمام مردان درجاتی از آسیب به DNA اسپرم وجود دارد، اما هرگاه درصد این آسیب افزایش زیادی داشته باشد، باعث اختلال در حاملگی، ایجاد سقط و شکست در روش‌های کمک باروری (از قبیل IUI، IVF و ICSI) می‌گردد.
در آزمایش DFI با استفاده از روش‌های مختلف از قبیل SCSA ،TUNNLE ،SCD و سایر روش‌ها، میزان شکست و آسیب DNA اسپرم بررسی و بر اساس درصد گزارش می‌شود. این درصد نشان دهنده میزان اسپرم‌هایی است که دچار آسیب DNA می‌باشند. لذا هرچه این درصد بالاتر باشد نشان دهنده آسیب بیشتر به DNA اسپرم خواهد بود.

معمولاً درصدهای کمتر از ۳۰-۲۵% خوب بوده و ایجاد مشکل نمی‌کند در حالی که درصدهای بالاتر غیرطبیعی بوده و هرگاه بیشتر از ۵۰% شود نشان دهنده آسیب بسیار شدید است.
در بیمارانی که سابقه سقط داشته‌اند، روش‌های کمک باروری (مثل IUI، IVF و ICSI) ناموفق بوده، علت ناباروری مشخص نیست ،افرادی که در معرض آلاینده های فیزیکی و شیمیایی قرار دارند،در مردان مبتلا به واریکوسل و … از تست DFI استفاده می‌شود. آزمایش روی مایع منی انجام میشود
كارشناس مامايي فيروز
ارسال پست

بازگشت به “مشاوره ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 13 مهمان

cron