درمان شقاق با تزریق بوتاکس یا روش اسفنکتروتومی

#1
بیماری شقاق مقعدی یا فیشر به ایجاد زخم یا ترک در پوست نواحی اطراف مقعد گفته می شود، این شقاق در اثر اعمال فشار زیاد به ناحیه مقعد ایجاد شده است و از عوامل اصلی آن می توانیم به ابتلا به یبوست اشاره کنیم. شقاق را می توان از طریق روش های مختلفی درمان نمود که در این مقاله به دو مورد از آن یعنی درمان شقاق با بوتاکس یا اسفنکتروتومی می پردازیم :
درمان شقاق با بوتاکستزریق بوتاکس به شقاق می تواند به درمان این بیماری کمک نماید همچنین در برخی از موارد تزریق شقاق به منظور تسکین درد هنگام استفاده از سایر روش های درمانی صورت می گیرد. این روش با استفاده از تزریق سم بوتولینوم به زخم انجام می شود. این سم موجب می شود عضله اسفنکتر برای مدتی محدود (3 الی 6 ماه ) فلج شود. که این امر گرفتگی عضله یا همان اسپاسم آن را برطرف نموده و از بین رفتن درد بیمار را به همراه دارد. به علاوه این سم می تواند در ترمیم شکاف ایجاد شده ناشی از شقاق نیز موثر باشد.
 میزان درمان پذیری این روش وابسته به علت زمینه ای بروز این بیماری است. یعنی اگر شقاق در اثر بیماری های زمینه ای بروز نماید، امکان درمان آن توسط تزریق بوتاکس وجود ندارد و نیاز است، علت زمینه ای آن نیز درمان شود زیرا در غیر این صورت با از بین رفتن اثرات بوتاکس, علائم بیماری مجدداً نمایان خواهند شد.
 
مزایای درمان با بوتاکس

از مزیت های درمان شقاق با بوتاکس می توانیم به این موارد اشاره کنیم :
  • این درمان به صورت سرپایی صورت گرفته و نیازی به بستری شدن ندارد.
  • بوتاکس درد و خونریزی به همراه ندارد بلکه درد بیمار را تسکین میدهد.
  • نیازی به طی دوران نقاهت نیست.
  • دستیابی به درمان موثر در کمتر از 24 ساعت امکان پذیر است.
  • این روش ایجاد مشکل در اجابت مزاج را برای بیمار به همراه ندارد.
درمان شقاق با روش اسفنکتروتومیجراحی اسفنکتروتومی را می توان روشی موثر برای درمان شقاق دانست که همراه با عوارض و خطرات بسیاری برای بیمار است. در طی این روش جراحی شکافی عمیق بر روی عضله اسفنکتر زده می شود تا فشار وارده بر روی آن کاهش یابد، زیرا در حالتی که فشار وارده به این عضله زیاد است، امکان بهبودی وجود ندارد. اکثر افراد پس از طی 6 هفته به بهبودی کامل و بعد از 2 هفته تا حدی بهبودی می یابند که می توانند به ادامه فعالیت های روزمره خود برسند. معمولاً افراد بعد از این عمل جراحی کاهش درد قابل توجهی را تجربه می کنند.
 
اسفنکتروتومی بستهدر این روش برشی بر روی عضله اسفنکتر زده شده و از آن برش عضله خارج می شود، قسمتی از آن بسته به میزان شقاق برش داشته شده و جدا می شود. انجام این جراحی ریسک آسیب به مخاط روده به همراه دارد و نیازمند دقت بالایی است.
اسفنکتروتومی بازدر این روش برش جراحی بر روی کانال مقعد زده می شود، و مانند روش قبل جراحی بر روی عضله انجام می شود. در انتهای عمل  قسمت انتهایی برش بسته به شرایط بیمار باز گذاشته و یا بسته می شود.

منبع: https://clinicdarman.com/%d8%af%d8%b1%d ... %85%db%8c/


کلینیک پایتخت
زگیل تناسلی
hemorrhoid

Re: درمان شقاق با تزریق بوتاکس یا روش اسفنکتروتومی

#2
جراحی بواسیر توسط لیزر

اگر شما یکی از کسانی هستید که قصد دارید بیماری بواسیر خود را توسط لیزر جراحی کنید بهتر است با ما همراه باشید .بیماری بواسیر روش های درمانی مختلفی دارد . از درمان های خانگی گرفته تا قرص ها و انواع و اقسام جراحی ها اما یکی از بهترین روش هایی که اخیرا بیماران آن را انتخاب می کنند روش جراحی توسط لیزر است .
در میان تمام روشهای موجود برای عمل ، جراحی بواسیر با لیزر اخیراً به دلیل مزایای آشکار آن و همچنین به دلیل جراحی بدون درد در دنیا بسیار مشهور شده است. اگرچه ، این روش هم معایب و مزایا خاصی دارد که درباره آن صحبت خواهیم کرد .
مزایای درمان بواسیر با جراحی لیزر
برای شروع بحث در مورد جراحی بواسیر لیزر ، بیایید با در نظر گرفتن مزایای اصلی آن این موضوع را شروع کنیم . چرا که مزیت ها بیشتر از معایب های عمل جراحی با لیزر هستند .

پس از انجام جراحی ، بیمار در همان روز مرخص می شود بنابراین از هزینه های غیر ضروری در بیمارستان ممانعت می کند.بعضا به آن جراحی سرپایی هم گفته می شود . چرا که در این روش جراحی سریع و بدون مقدمات انجام می شود و بیمار در کمترین زمان ممکن درمان می شود .
این روش از همه مطمئن تر است زیرا شامل مصرف قرص یا زدن آمپول های مخصوص قبل از عمل نمی شود . همچنین جراحی لیزر درصد خطای بسیار کمی نسبت به جراحی های باز (با چاقو و ...) دارد و به سرعت خاموش می شود . در نتیجه ایمن تر است .
از آنجا که رگهای خونی توسط لیزر در این جراحی مهر و موم می شوند ، احتمال خونریزی را به حداقل می رساند.
جراحی بواسیر لیزر می تواند خطرات هرگونه عوارض بعدی پزشکی را از بین ببرد ، زیرا به بافت اطراف بواسیر آسیب نمی رساند. علاوه بر این ، از مرگ بافت نیز جلوگیری می کند.

این روش جراحی پیچیده نیست و روند انجام آن مراحل سختی را در پیش ندارد و حتما نیازی به بودن یک پزشک بسیار ماهر و متخصص ندارد . با وجود خودکار بودن حرکت لیزر یک دستیار ساده پس از چند بار مشاهده و اطلاع از نکات مهم پزشکی قادر است این عمل را به خوبی انجام دهد .
علاوه بر تمامی موارد گفته شده جراحی بواسیر لیزر به ترمیم سریع سایر زخم های اطراف مقعد نیز کمک می کند.
معایب درمان بواسیر با جراحی لیزر
هزینه این جراحی گران است زیرا ماشین آلات و لیزری که برای درمان استفاده می شود نیاز به شارژ دارد که هزینه آن نیز گران است . همچنین انواع ماشین آلات مورد نیاز برای انجام جراحی بواسیر با لیزر در همه بیمارستان ها موجود نیست.
به دلیل تشعشعات ساطع شده از لیزر ، جراحان برای اهداف ایمنی باید از عینک مخصوص استفاده کنند.این تششعات ضرری برای پوست بیمار ندارد اما احتیاط شرط عقل است .
در صورت خونریزی شدید ، ممکن است هزینه درمان با لیزر به سایر روش های درمانی بسیار گرانتر شود.
جراحی بواسیر لیزر نیز به عنوان جراحی هموروئید هم نامیده می شود. علی رغم مزایای عمده ، جراحی بواسیر با لیزر ، بسیاری از بیماران هنوز ترجیح می دهند مشکلات بواسیر خود را به جای انجام هرگونه جراحی با استفاده از محصولات درمانی طبیعی حل کنند.


همچنین بخوانید : درمان فیشر چیست
ارسال پست

بازگشت به “ساير موارد”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 10 مهمان

cron