قطع نشدن لک بعد از سقط خارج از رحمی با آمپول

#1
با سلام و احترام خدمت پزشک محترم
از قبل بابت طولانی بودن متن از شما معذرت می خواهم.

بنده 31 ساله و مبتلا به  تخمدان پلی کیستیک هستم.دارای پریود نامنظم که برای تنظیم پریود از دوفاستون و متفورمین استفاده میکردم.جهت بارداری اول به تجویز پزشک به مدت 4 ماه قرص کلومفین ، ماه دوم آمپول گناف ، ماه سوم و چهارم آمپول hmg استفاده کردم.ماه چهارم درمان یک فولیکول بالغ در تخمدان چپ و دو تا در راست داشتم که دکتر آمپول hcg تجویز کردن. در نهایت در تاریخ 6/6/98 با آزمایش بتا 239 متوجه بارداری شدم.حاملگی را 5 هفته و دو روز اعلام کردند(1 مرداد روز اول آخرین پریودی)
روز بعد یعنی هفتم شهریور متوجه لک بینی قهوه ای شدم.که آزمایش بتا دادم که 495 بود.استراحت مطلق کردم.48 ساعت بعد مجدد آز بتا 230 بود که دکتر بدون سونو گفت حاملگی پوچ و خودبخود سقط میشود.
48 ساعت بعد آز بتا 95 بود.
من 3 هفته لک بینی و خونریزی داشتم .تا اینکه یک شب درد شدید در سمت چپ گرفتم که تا ران پا هم ادامه داشت.تا چند ساعت که بدلیل تعطیلی به جایی مراجعه نکردیم.از فرادش درد پهلو چپ به طوری که نه نمیتونستم بخابم یا بنشینم شروع شد. با مراجعه به دکتر سونو و آزمایش بتا دادند که بتا 65 و در سونو واژینال در لوله سمت چپ توده 10 در 8 میلیمتر مشاهده کردند.
بیمارستان بستری شدم و در تاریخ 31/6/98 آمپول تزریق شد و فردا مرخص شدم.طی یک هفته آزمایش بتا در نهایت 5 شد و در سونو اندازه توده 9 در 5 میلیمتر بود که دکتر سونوگرافی گفتند خونرسانی بهش قطع شده.در ضمن در این یک هفته خونریزی شدید با دفع لخته هم داشتم.
حال سوال من از شما دکتر عزیز این است:
1- آیا نیاز به لاپراسکوپی جهت برداشتن این توده و مشاهده لوله می باشد؟ یا خودبخود جذب میشود؟
2- مدت دوره جذب این توده چقدر است؟
3- آیا باقی ماندن این توده در لوله باعث عفونت یا چسبندگی نمی شود؟
4- با توجه به اینکه 43 روز از شروع لکه بینی و 18 روز از زدن آمپول میگذرد بنده هنوز لکه بینی قهوه ای دارم که خیلی اذیت میکنه.به طور نرمال تا چند روز باید ادامه داشته باشد؟آیا این مدت در مورد من زیاد طولانی نشده؟
5- با توجه به اینکه من کلا پریود منظم ندارم ، تاریخ پریود بعدی من کی می شود و باید منتظر باشم که پریود بشوم؟ آیا خودبخود پریود میشوم یا باز هم باید قرص مصرف کنم ؟

ممنون از شما.


Re: قطع نشدن لک بعد از سقط خارج از رحمی با آمپول

#3
سلام دوست عزيز
از آنجاييكه بتا سير نزولي داشته احتمالا جنين مرده و نيازي به لاپاروسكوپي نيست و خود بخود جذب خواهد شد.ولي لكه بيني معمولا تا دوهفته طبيعي است و در مورد شما كمي طول كشيده است.باقي ماندن توده باعث عفونت نميشود ولي احتمال به جا گذاشتن اسكار و چسبندگي وجود دارد.در مورد شما چون ازقبل پريودهاي نامنظمي داشته ايد زمان پريود مشخص نيست ولي معمولا در سقطهاي زير ١٢هفته برگشت تخمك گذاري زود اتفاق مي افتد و بزودي بايد پريود شويد.
كارشناس مامايي فيروز

Re: قطع نشدن لک بعد از سقط خارج از رحمی با آمپول

#4
سلام مجدد.ممنونم از پاسخگویی شما

با این شرایط آیا می توانم ورزش و نزدیکی داشته باشم؟
برای برطرف کردن اسکار و چسبندگی احتمالی چه دارو یا راه دیگه ای پیشنهاد می کنید؟ آیا با فیزیوتراپی و ماساژ درمانی برطرف می شود؟
چون من از بابت حاملگی بعدی خیلی نگران هستم که خدای نکرده دوباره این اتفاق نیفته.با توجه به اینکه تخمک گذاری در هر ماه ندارم و باید با دارو انجام شود و سن نسبتا بالا ، زمان زیادی ندارم.و دوست دارم هر چه سریعتر بارداری سالمی داشته باشم ، قبل از بارداری چه کارهایی انجام دهم که این اتفاق نیفتد؟
به نظرتون دلیل این اتفاق چه چیزی بوده ؟ سابقه جراحی ، عفونت واژن و خارش ، سیگار کشیدن و .... ندارم. آیا عوارض داروهای تحریک تخمدان است؟
ببخشید که طولانی شد.

Re: قطع نشدن لک بعد از سقط خارج از رحمی با آمپول

#5
سلام دوست عزیز
ورزش و نزدیمی مشکلی ندارد.سوالی از حضورتون دارم و اینکه آیا قبل از بارداری از روشهای پیشگیری از بارداری استفاده میکردید؟ضمنا متاسفانه روشهای القا تخمک گذاری میتواند تاثیر گذار باشد
كارشناس مامايي فيروز

Re: قطع نشدن لک بعد از سقط خارج از رحمی با آمپول

#6
در جواب سوالتون عرض کنم که بنده 4 ساله که ازدواج کردم و روش جلوگیریمون طبیعی بوده است. و از عید امسال کلا دیگه جلوگیری نداشتیم.

لطف کنید جواب این سوالم هم بدهید که برای از بین بردن چسبندگی و اسکار چه روشهای طبیعی غیر از لاپراسکوپی وجود دارد ؟ که قبل از اقدام مجدد جهت بارداری انجام دهم؟
ماساژ و فیزیوتراپی تاثیر دارد؟

Re: قطع نشدن لک بعد از سقط خارج از رحمی با آمپول

#7
سلام دوست عزیز
با عرض پوزش به دلیل تاخیر در پاسخگویی
متاسفانه تا جایی که من اطلاع دارم روش دیگری وجود ندارد.در مورد دستگاه ژنیتالیا در حال حاضر فیزیوتراپی های مختلفی وجود دارد ولی هنوز گسترده نیست و علم نوپایی است من نتواستم مطلبی در این زمینه برای مطالعه پیدا کنم.
كارشناس مامايي فيروز

Re: قطع نشدن لک بعد از سقط خارج از رحمی با آمپول

#8
سلام و خسته نباشید
خواهش میکنم.ممنون که پاسخ دادید.

من الان خیلی نگران حاملگی بعدی هستم. فکر کنم چاره ای جز خوردن قرص تحریک تخمدان ندارم .با این تفاسیر که گفتین عوارض این قرص ها خارج از رحمی است . میترسم که دوباره تکرار بشه.
به طور کلی با این شرایط من ، از الان چه اقداماتی انجام دهم تا حاملگی سالمی داشته باشم؟ به نظرتون طب سنتی و خوردن داروهای گیاهی تاثیری در من دارد؟
در ضمن 3 روزه که خوشبختانه لکه بینی قهوه ای هم قطع شده و کمی ترشحات آبکی سفید رنگ بی بو دارم ( با عرض معذرت). به نظرتون عفونته؟ خارش هم ندارم.

Re: قطع نشدن لک بعد از سقط خارج از رحمی با آمپول

#9
سلام دوست عزیز
جهت تشخیص عفونت حتما باید معاینه بالینی شوید ولی با مشخصاتی که میفرمایید احتمال عفونت کم است.خوشبختانه چون مشکلی برای لوله ها پیش نیامده و حاملگی زود تشخیص داده شده جای نگرانی نیست.فولیک اسیداستفاده نمایید و آزمایشات پیش از بارداری را انجام دهید اقدام خاصی لازم نیست.در مورد طب سنتی در مورد مفید واقع شدن نظری ندارم ولیکن اقداماتی که در طب سنتی انجام میشود معمولا بی ضرر هستند
كارشناس مامايي فيروز

Re: قطع نشدن لک بعد از سقط خارج از رحمی با آمپول

#10
با سلام مجدد
ممنون از پاسخگویی تان

به نظرتون نیاز به عکس رنگی دارم ؟
و اینکه یک هفته پس از تزریق آمپول متوترکسات ، دکتر آزمایش خون نوشت. در جوابی که بدستم رسید ، میزان کلسترول و تری گیلیسیرید به اندازه 20 واحد بیشتر از حد مجاز آزمایشگاه بود.در صورتی که من قبلا این مشکلو اصلا نداشتم.هم چنین عدد مربوط به Bun هفت ، که یک واحد کمتر از حد مجاز بود. اینا از عوارض آمپول است ؟ آیا خطرناکه و نیاز به خوردن دارو دارم؟

ممنونم

Re: قطع نشدن لک بعد از سقط خارج از رحمی با آمپول

#11
سلام دوست عزیز
در حال حاضر نیازی به عکس رنگی نیست.هیچ کدام از این مسائل اهمیت چندانی ندارد .در مورد کلسترول و تریدگلیسیرید رژیم غذایی مناسب داشته باشید.در مورد bunهم نیازی به مصرف دارو نیست .استرس و نگرانی رو از خودتون دور کنید با توکل به خدا پس از چند ماه اقدام به بارداری نمایید.ضمنا مسائلی که فرمودید هیچ کدام جزئ عوارض ٱمپول نیست
كارشناس مامايي فيروز

Re: قطع نشدن لک بعد از سقط خارج از رحمی با آمپول

#14
سلام مجدد .
من دوباره مزاحمتون شدم.
سوالی ذهنمو درگیر کرده .ممنون میشم جوابمو بدید.
1) اگه خونریزی داخلی بر اثر آسیب به لوله رحمی رخ داده باشه در سونوی واژینال مشخص میشه؟
من بعد از اینکه مشخص شد حاملگی خارج از رحم دارم دو بار سونو واژینال شدم و از روی شکم هم یه دستگاهی روی شکمم کشید.میخام بدونم اگه خونریزی داخلی داشتم از سونو مشخص میشد؟
2) آخه من هنوز بعضی مواقع درد در ناحیه سمت چپم دارم .بخصوص زمانی که تحریک میشم و نزدیکی دارم. و زمانی که روی صندلی نشسته ام انگار یه چیزی از داخل شکمم سمت چپ بهم فرو میره.
3) و نکته مهمتر اینکه شکمم غیرعادی ورم کرده و سفت شده طوری که بقیه هم متوجه شدن و میگن که انگار چهار ماهه باردارم.
نمیدونم اینا طبیعیه یا نه ؟
ممنون میشم 3 مورد را جواب بدید.

Re: قطع نشدن لک بعد از سقط خارج از رحمی با آمپول

#15
سلام دوست عزیز
در صورتیکه شما خونریزی داخلی میکردید و این خونریزی کنترل نمیشد تهدید جانی بزرگی برای شما محسوب میشد و خدای نکرده باعث مرگ شده بود پس مطمئن باشید خونریزی در کار نبوده ویا اگر بوده همان موقع کنترل شده است.خونریزی داخلی معمولا همراه با علائمی مثل سرگیجه یا عدم تعادل سردردهای بسیار شدید از دست دادن حافظه تنگی نفس افت شدید فشار خون و....میباشد و هیچ کدام از علائمی که شما فرمودین جز علائم خونریزی داخلی نیست و اینکه خونریزی داخلی با کمک سی تی اسکن وMRIقابل تشخیص است.در مورد علائمی که فرمودید بهتر است معاینه بالینی شوید
كارشناس مامايي فيروز
ارسال پست

بازگشت به “حاملگی خارج از رحم ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 7 مهمان

cron