Re: تفسیر آزمایش هورمونی

#3
ممنون از جوابتون . ببخشید در چه صورت متوجه آندومتریوز میشن . من عکس رنگی رحم و سونوهای مختلفی انجام دادم و همه نرمال بودن . ولی میخوام بدون با چه روش پزشکی متوجه این مشکل میشن؟
من همیشه در سه روز اول قاعدگی درد دارم . آیا این مورد دلیلی برای آندومتریوز میتونه باشه؟
اگه ممکنه کامل توضیح بدین

Re: تفسیر آزمایش هورمونی

#4
سلام دوست عزیز
این بیماری شایع به معنی حضور بافت خونریزی کننده رحمی (آندومتر ) در خارج از رحم میباشد که باعث دردهای شدید قاعدگی و به مرور زمان چسبندگی و ناباروری میشود
علت اصلی این بیماری شناخته شده نیست ولی عوامل وراثتی نیز در آن دخیل هستند.بطوریکه در صورت ابتلای یک فرد ، خواهر و بستگان نزدیک وی در خطر بالاتری قرار دارند و لذا باید از این نظر بررسی شوند .
شایع ترین تظاهر این بیماری در تصویر برداری ، ایجاد کیستهای به اصطلاح خونی و شکلاتی در تخمدانها است . یعنی اگر خانمی این علائم بالینی ذکر شده را دارد و در سونوگرافی ها یک کیست پایدار نشان میدهد این بیماری قویا مطرح میشود .برای تشخیص، بهترین و آسانترین راه انجام سونوگرافی میباشد ولی این کار میبایست توسط فردی انجام شودکه با این بیماری آشنایی دارد وانجام درست آن به عنوان یک کار فوق تخصصی محسوب میشود .
سونوگرافی تشخیصی برای این بیماری حتما باید به روش ترانس واژینال انجام شود و در مورد خانم هایی که هنوز ازدواج نکرده اند به روش ترانس رکتال یعنی از طریق مقعد انجام شود که بر خلاف تصور بیماران، بسیار راحت وبدون ناراحتی قابل توجه می باشد.
كارشناس مامايي فيروز

Re: تفسیر آزمایش هورمونی

#6
اینم بگم درد قاعدگی من همیشه زیاد بوده حتا زمانی که مجرد بود و من بوسیله کپسول ژلوفن خودمو آروم میکنم .
اما ماه گذشته دردم خیلی بیشتر از دفعات قبل بود و من حتا روزی دوتا سه تا کپسول مصرف میکردم و خونریزیم هم کمتر از دفعات قبل بود.

Re: تفسیر آزمایش هورمونی

#7
سلام دوست عزیز
بعضی خانمها به طور طبیعی دردهای قاعدگی را باشدت زیاد تجربه میکنند که با مراجعه به پزشک و دادن شرح حال کامل پزشک برای آنها داروهایی تجویز میکند که شدت درد کمتر شود.اگر درد پریودتان این دوره شدید تر بوده از جهت عفونت ، کیستهای تخمدانی و عوامل رحمی مثل فیبروم بررسی شوید
كارشناس مامايي فيروز

Re: تفسیر آزمایش هورمونی

#9
ببخشید فرمودین باید از نظر کیست و فیبروم بررسی بشم تا دلیل دردهای قاعدگیم مشخص بشه. ولی من عکس رنگی رحم و چندین سونو طی ۳ ماه انجام دادم . آیا اگر فیبرمی وجود داشت پزشک تشخیص نمیداد؟ یا اینکه روش دیگری وجود داره برای تشخیصش؟ داخل سونو هم کیست نشون نداد جز فولیکول

Re: تفسیر آزمایش هورمونی

#10
من امروز روز ۲۰ سیکلمه آیا میتونم کپسول داکسی سیکلین ۱۰۰ رو مصرف کنم تا زمانی که پریود بشم. اگه علت درد قاعدگی ماه قبلم عفونت باشه . میتونم با شروع این قرص برطرفش کنم . اینم بگم اصلا ترشح ندارم و سوزش و خارش هم ندارم.
ممنون که همیشه جوابگویین
ارسال پست

بازگشت به “مشاوره ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 6 مهمان

cron