بایدها و نبایدهای ارتودنسی کودکان

#1
آیا دندانپزشک می تواند به جای متخصص ارتودنسی کودکان خدمات ارائه دهد؟بله. بسیاری از دندانپزشک ها آموزش ارتودنسی نیز دیده اند. با این حال، اگر به ارتودنسی گسترده نیاز باشد، شاید بهتر باشد به سراغ متخصص ارتودنسی کودکان بروید. ارتودنتیست ها سه تا چهار سال تحصیلات و آموزش پیشرفته ارتودنسی را دریافت می کنند. چنین شخصی در یکدست کردن دندان ها، درست کردن طرز قرارگیری دندان ها بر روی یکدیگر یا مشکلات مربوط به فک آموزش می بیند.
چرا فرزندم را پیش متخصص ارتودنسی کودکان ببرم؟دندانپزشک شما می تواند تشخیص دهد که چه هنگام کودک خود را پیش متخصص ارتودنسی کودکان ببرید. انجمن آمریکایی ارتودنتیست ها و انجمن آمریکایی دندانپزشکان پیشنهاد می دهند که همه کودکان در سن 7 سالگی به ارتودنتیست ها مراجعه کنند. این سن برای ارتودنسی کودکان می تواند مشکلات فک و دندان های در حال ظهور را به خوبی تشخیص دهد. بیشتر کودکان بین سنین 9 تا 14 سالگی چنین درمان هایی را دریافت می کنند.
متخصص ارتودنسی کودکان پیشنهاد می دهند که مشکلات دندان کودکان خود را زمانی حل کنید که هنوز در حال رشد می باشند. به محض توقف رشد آنها، درمان ممکن است طولانی تر و به کار بیشتری نیاز داشته باشد. 
کودکان در چه سنی می توانند از براکت ارتودنسی استفاده کنند؟هیچ سن مشخصی برای ارتودنسی کودکان وجود ندارد. برنامه درمانی به نیازهای شخصی بستگی دارد. برای مثال، کودکانی که یکی از دو ردیف دندان های آنان جلو آمده اند حتی قبل از ظهور دندان ها خدمات ارتودنسی دریافت می کنند.
کودکان دیگر ممکن است در سن 6 یا 7 سالگی سراغ متخصص ارتودنسی کودکان بروند، حتی اگر تمامی دندان های بچگی خود را از دست نداده باشند. هدف از درمان سریع این است که از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری شود. چنین کاری محیط بهتری را برای بیرون آمدن و رشد دندان ها فراهم می آورد. بیشتر کودکان که به ارتودنسی زودهنگام نیاز دارند بعد از آن نیز به براکت و کار اضافی نیاز خواهند داشت تا فرآیند اصلاح دندان ها و طرز قرارگیری آنها بر روی یکدیگر کامل شود. اما در صورت انجام ارتودنسی زودهنگام مقدار کار را می توان تا حد زیادی کاهش داد.
کودکان برای ارتودنسی باید تا چه مدت از براکت استفاده کنند؟مدت زمان درمان متفاوت است. جواب این سوال به مشکل، نحوه همکاری کودک و رشد وی بستگی دارد. معمولا بیشتر مردم براکت ها را از 18 تا 36 ماه استفاده می کنند.
در حالت ایده آل، کودک شما باید برای همیشه نگه دارنده را استفاده کند، حتی اگر در هر هفته یک بار مورد استفاده قرار گیرد. البته چنین چیزی ممکن است عملی نباشد. دندان ها مانند بقیه بدن هستند و بدن تغییر می کند. به محض اینکه کودک شما استفاده از نگه دارنده را ادامه ندهد، تغییرات اندکی را باید برای دندان ها انتظار داشت.
هزینه ارتودنسی کودکان چقدر است؟بیشتر متخصصین ارتودنسی برنامه های پرداختی مختلفی را به شما پیشنهاد می دهند و می توانید هزینه را در طول دوره درمان و بدون سود بیشتر پرداخت کنید. قبل از شروع درمان ارتودنسی کودک از متخصص خود بخواهید تمامی هزینه ها را برای شما توضیح دهند.
متخصص ارتودنسی کودکان می توانند به شما کمک کنند تصمیم درست را برای خود و کودکان خود اتخاذ کنید.
بعضی از دندانپزشک های عمومی خدمات ارتودنسی را نیز ارائه می کنند و ممکن است بتوانند نیازهای ارتودنسی شما را با قیمتی کمتر از ارتودنتیست ها برطرف کنند.
اما متخصص ارتودنسی در تهران و دکتر ارتودنسی خوب می تواند آینده دندان های کودک شما را بسازد.
تصمیم گیری در مورد درمان ارتودنسی ممکن است چندان آسان نباشد، اما یک لبخند زیبا می تواند تفاوت زیادی را در ظاهر و اعتماد به نفس افراد ایجاد کند.
اولین مشاوره ارتودنسی کودکان در کدام سن باشد ؟طبق توصیه انجمن ارتودنتیست های امریکا اولین ویزیت ارتودنسی کودکان باید تا سن شش و هفت سالگی توسط متخصص ارتودنسی کودکان انجام شود. پس از این سن ویزیت های دوره ای کودکان بصورت سالیانه یا طبق نظر متخصص ارتودنسی کودک توصیه می شود.
هرچند بیشتر کودکان در این سن نیاز به درمان ارتودنسی ندارند اما بعضی مشکلات فک و دندان هستند که نیاز به درمان های زود هنگام دارند ، مشاوره و درمان های پیشگیری در ارتودنسی کودکان نقش تعیین کننده ای ، در زیبایی ، سلامت دهان و دندان در آینده خواهد داشت.
بطور کلی درمان های ارتودنسی کودکان ساده ، کم هزینه تر و کوتاه تر از بزرگسالان می باشند.لازم به تذکر است که بعضی متخصصین ارتودنسی درمانهای زودهنگام ارتودنسی کودکان را انجام نمی دهند و ترجیح میدهند درمان در سن بالاتر انجام شود که باعث می شود کودک از منافع درمان زودهنگام محروم شود. ارتودنسی کودکان مقوله ای حساس است که باید حتما به متخصص ارتودنسی کودکان و کسی که در ارتودنسی کودکان تجربه و سابقه بسیار دارد مراجعه شود.
بنابراین در انتخاب متخصص ارتودنسی خوب حتماً به این نکته دقت شود.
دکتر مهریزی بهترین متخصص ارتودنسی کودکان در تهران با سابقه طولانی ، تخصص و تجربه در امر ارتودنسی کودکان و بهره گیری از تحصیلات آکادمیک در زمینه ارتودنسی کودکان یکی از برترین مراکز درمان ناهنجاری های فک و دندان را دارا می باشد. تمامی مراحل ارتودنسی توسط متخصص انجام میشود.


ارتودنسی کودکان
متخصص ارتودنسی کودکان
متخصص ارتودنسی سعادت آباد

Re: بایدها و نبایدهای ارتودنسی کودکان

#2
خیلی ممنون از مطالبی که بیان کردید.
معمولا توصیه شده که اولین بار در سن 7 سالگی به ارتودنتیست مراجعه بشه و مراحل اولیه از 8 یا 9 سالگی شروع میشه (درمان ارتودنسی پیشگیری) و مراحل تکمیلی آن از سن ۱۱ تا ۱۳ انجام میشه. برخی از متخصصین ارتودنسی مشاوره درباره هزینه ارتودنسی و ویزیت رایگان ارائه میکنند، که بهترین فرصت برای تصمیم گیری درباره انجام ارتودنسی کودکان هست.
ارسال پست

بازگشت به “ساير موارد”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 10 مهمان

cron