مول یا بچه خوره

#1
موضوع (مول)
سلام وقت بخیر
من در 25 اردیبهشت 89 در هفته 7دچار سقط طبیعی شدم نتیجه پاتولوِِِِِِزی سقط از نوع مولار را تشخیص داد با این که هیچ کدام از نشانه های این بیماری را نداشتم اما لیست سوالات من به شرح ذیل است:
1- چقدر به نتیجه پاتولوزی می توان اطمینان کرد ؟
2- در سه هفته متوالی نتیجه تست بتا رقم زیر 5 را نشان داد و در آزمایشات 2ماه بعد نیز همین روند ادامه داشت با این وجود تا چه زمان باید به آزمایش ادامه دهم ؟
3- آیا بعد از 6 ماه امکان بارداری طبیعی در من وجود دارد ؟
4- آیا مرکز خاصی در مورد این مشکل برای درمان و مراجعات بعدی من وجود دارد چون پزشک من چندان پاسخگوی سوالات من نیست ؟


#2
سلام
دوست عزیز امیدورام که خاطره ی خوش بارداری بعدی، در بهترین زمان جایگزین خاطره ی قبلی شود. دوست دارم در کنار اینکه اقدامات صحیح و به جا را در این زمینه انجاممی دهید به آن چشم کمشکل نگاه نگنید یک بارداری مولار بوده که شکر خدا به مورد بدخیمی نیانجامیده است و رنج بتا هم رشایت بخش است پس در چنین مورادی پس از 6 ماه با مجوز از پزشکتون برای بارداری بعدی اقدام می کنید و خودتون رو هم نگران نمی کنید!
1- در تشخیص مواردی مانند مول که بافتی کاملاً شناخته شده دارند، باید اطمینان کرد.
( در ثانی بارداری مولار بدون علائم مورد عجیبی نیست)
2-پس از 3 هفته طبیعی ماندن رنج بتا پیگیری ماهانه ادامه دارد تا اینکه به مدت 6 ماه طبیعی گزارش شود. در طول مدت پیگیری روش پیشگیری مطمئنی داشته باشید دوست عزیز(IUD نباشد)
3-بله با مجوز از پزشکتون
4-در حال حاضر مرکز خاصی در اختصاص با بارداری مول نمی شناسم. اگر به موردی برخورد کردم حتماً اطلاع می دهم.
دوست عزیزم! به خدا می سپارمتون
كارشناس مامايي فيروز

Re: مول یا بچه خوره

#3
باسلام وخسته نباشید
ببخشید زمان اولین روز ازآخرین پریودم20شهریور بوده که بعدازعقب افتادن پریودیم روز25مهر تست بتای خون دادم که عدد14000رانشان داد درضمن 3سال پیش سابقه مول داشتم که باشیمی درمانی ختم شد الان هم بعد از48ساعت باز تست بتا دادم که23000نشان داد در ضمن سونوی واژینال ساک حاملگی بدون جنین رانشان دادکه توصیه به تکرار دردوهفته آینده را داد به نظرتون با این تیتراژ بالا امکان مول وجود دارد؟

Re: مول یا بچه خوره

#4
سلام
دوست عزیزم با توجه به سابقه ی قبلی تون و دیده نشدن جنین با این تیتراژ کمی شک به مول می کنیم اما به دلیل مواردی که کمی شبیه بوده اند و بارداری طبیعی بوده، فعلا تشخیص نمی گذاریم تا 2 هفته ی آینده
كارشناس مامايي فيروز

Re: مول یا بچه خوره

#5
سلام و خسته نباشید خدمت کارشناس عزیز,من 25 مرداد آخرین پریودم بود.هفته 6 رفتم سونو واژینال که ساک دیده نشد.هفته 8 رفتم سونو که ساک 5×6 میلیمتر دیده شد و کیسه زرده و فتال پل 1.9 میلیمتری.تیتر بتام روند افزایشی خیلی کمی دارد.روز 18 تاخیر پریودم 624 و روز 21 تاخیر 725 بود.دکتر گفته به احتمال زیاد بارداری کاملی نداری و خودش سقط میشود.حالا میخواستم ببینم آیا امیدی به این بارداری داشته باشم یا نه و اینکه حتما خودش سقط میشود یا کارم به کورتاژ میکشد ؟

Re: مول یا بچه خوره

#9
fe14681 نوشته شده:سلام و خسته نباشید خدمت کارشناس عزیز,من 25 مرداد آخرین پریودم بود.هفته 6 رفتم سونو واژینال که ساک دیده نشد.هفته 8 رفتم سونو که ساک 5×6 میلیمتر دیده شد و کیسه زرده و فتال پل 1.9 میلیمتری.تیتر بتام روند افزایشی خیلی کمی دارد.روز 18 تاخیر پریودم 624 و روز 21 تاخیر 725 بود.دکتر گفته به احتمال زیاد بارداری کاملی نداری و خودش سقط میشود.حالا میخواستم ببینم آیا امیدی به این بارداری داشته باشم یا نه و اینکه حتما خودش سقط میشود یا کارم به کورتاژ میکشد ؟
سلام
بله عزیزم رنج بتا هم نرمال نبوده
اما خوب از آخرین سونوتون باید یک سونوی دیگر حدود 10 روز بعدش داشته باشید
كارشناس مامايي فيروز

Re: مول یا بچه خوره

#11
باسلام.من در بارداری اولم،8هفتگی سونو دادم قلب جنین تشکیل شده بود،مجددا 11 هفتگی رفتم سونو گفت توی 9هفتگی قلبش وایستاده و رشد نکرده، حدود 1ماه بعد 9هفتگی کورتاژ تخلیه ای شدم؛ و جواب پاتولوژی تشخیص مولار دادن،از نوع ناقص؛ بعد 2هفته رفتم بتا دادم 222 شد؛ و بعد از آن یک هفته دیگر بتا دادم 52 شد، مجددا فردا باید بتا بدم، و 1ماه از کورتاژم میگذره در این حین لکه بینی داشتم،دو روز پیش خونریزی شدید گرفتم که احساس پریودی داشته ولی تا به الان خونریزی پریودم اینقدر زیاد نبوده،اما از دیشب تا صبح خونی نیامده؛ بنظرتون طبیعی هست؟ آیا اگر بتا صفر شود بعد 3ماه اقدام مجدد کنیم بارداری موفقی خواهم داشت؟و اینکه برای پیشگیری از بارداری مجدد مولار باید چیکار کنم؟؟؟

Re: مول یا بچه خوره

#12
سلام دوست عزیز
بعد از منفی شدن تست بتا شما باید به مدت 6 ماه ماهیانه یکبار بتا را چک نمایید اگر سطح بتا نرمال شد دیگر احتیاجی به آزمایش نیست.
بهتر است بعد از تخلیه مول به مدت یکسال حامله نشوید و در این مدت از قرصهای پیشگیری یا کاندوم برای جلوگیری استفاده نمایید.
معمولا برای پیشگیری از بارداری مولار کاری از دست شما برنمی آید،فقط به محض اطلاع از بارداری درمانگر بالینی خود را در جریان حاملگی مولار قبلی قرار دهید.
برایتان آرزوی موفقیت دارم.
كارشناس مامايي فيروز
ارسال پست

بازگشت به “مول (بچه خوره) ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 11 مهمان

cron