نداشتن تخمک غالب در سونوگرافی

#1
سلام خسته نباشین
من 30 سالمه 5 ساله ازدواج کردم 3 ماه پیش تصمیم به بارداری گرفتم پریودام همیشه منظم بوده با 1 یا 2 روز جابجایی بوده.اما یه دوره از پریودممدت 12 روز عقب افتاد و سیکلش تغییر کرد.دقیقا بعد دو دوره پریود شدنم دکتر روز 14 پریودی برای من سونوگرافی نوشت که انجام دادم و گفت تخمک غالب ندارم ولی بعد از چند روز تقریبا 16 و 17 پریودی من علائم نخمک گذاری داشتم. می خوام بدونم امکان داره توی سونو نشون نداده باشه؟دکتر به من قرص یودوفولیک و مدروکسی پروژستون داده که مصرف کنم. می خوام بدونم امکان داره بعد از یک یا دو دوره مصرف احتمال بارداری داشته باشم؟
در ضمن من 4 سال پیش اوایل ازدواجم باردار شدم ولی چون نمی خواستم خودم سقط کردم دو بار.ولی بعد اون دکتر رفتم مشکلی نداشتم امکان داره این مشکل از اون سقط باشه ؟


Re: نداشتن تخمک غالب در سونوگرافی

#2
سلام
تنبلی تخمدان و نداشتن فولیکول غالب با سونوی اواسط سیکل اغلب مشخص می شود و علائم داشتن و ... برای تشخیص ضعیف تر از سونوگرافی ست(اگر پزشک حاذق باشد)
و اینکه اگر قرار بود مثلا روز 17 ام و ... هم آزاد شود باید فولیکول قابل توجهی در سونو دیده میشد و به شما گفته می شد که ظرف 3-4 روز آینده آزاد می شود.
احتمالا فولیکولهای شما کلا ریز و زیر 10 میلی بوده.
با این حال اگر شک دارید می توانیددر سیکل دیگری امتحان کنید.
مدروکسی هم کلا نظم دهنده است و کمی کمک به تخمک گذاری می کند اما داروی مستقیم قوی برای تحریک تخمک گذاری هنوز به شما داده نشده اگر عجله دارید سونوی دیگری دال بر تنبلی تخمدان داشته باشید و سپس داروی اصلی را دریافت کنید
كارشناس مامايي فيروز
ارسال پست

بازگشت به “اقدام برای بارداری”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان

cron