با استرسهای خانه چگونه مقابله کنیم

#1
برای جلوگیری از ایجاد محیطی پر تنش و استرس در خانه ی خود از راهکارهای زیر کمک بگیرید.

با استرسهای خانه چگونه مقابله کنیم



محیط آرام خانه کلید خوشبختی در خانواده است و دانستن چگونگی مقابله با استرس خانه، می‌تواند خانه شما را به محیطی آرامش‌بخش تبدیل کند. شما می‌توانید استرس را در محیط خانه کنترل کرده و آن را با ایجاد ارتباط بین خود و خانواده‌تان، و گردآوردن اعضای خانواده با یکسری فعالیت‌های مشترک، و برنامه‌ریزی دقیق برای مواجهه با مسائلی که موجب می‌شود خانه منشأ استرس شود، کاهش دهید.



• با صحبت کردن با اعضای خانواده در مورد روز کاری خودتان و آن‌ها، ارتباط کلامی با یکدیگر ایجاد کنید. به خانواده‌تان این فرصت را بدهید که اگر مشکلی دارند که باید درباره آن صحبت کنند، بتوانند با شما به صورت خصوصی صحبت کنند. برنامه‌هایی که بر محور گفتگو متمرکز باشند ترتیب بدهید، مانند شام خانوادگی، بازی یا چند ساعت دور هم نشستن شبانه. از این مسیرهای ارتباطی برای صحبت درباره نگرانی‌هایتان و گوش دادن به نگرانی‌های خانواده‌تان استفاده کنید. در مقابل نگرانی‌های خانواده موضع دفاعی نگیرید و واکنش منفی نشان ندهید چون این واکنش‌ها می‌تواند موجب قطع ارتباط شود.






• برنامه ورزشی منظم برای خود و خانواده‌تان طرح‌ریزی کنید. ورزش‌های ساده‌ای مانند قدم زدن به مدت نیم ساعت پس از صرف شام را در این برنامه بگنجانید. فعالیت‌های آخر هفته را طوری برنامه‌ریزی کنید که همه از منزل خارج شوند و کارهای سالمی مانند پارک رفتن، صرف وقت در باغ‌وحش یا رفتن به استخر انجام دهند. به یاد داشته باشید که ورزش یک ضد استرس طبیعی است و ورزش خانوادگی به کاهش استرس همه افراد خانواده کمک می‌کند.



• برای خود و خانواده‌تان برنامه‌ای بریزید که با استفاده از آن، شما و اعضای خانواده‌تان بتوانید بر استرسهای مهمی مانند شیوه‌های کاهش هزینه‌های خانه یا توافق بر سر تقسیم وظایف خانه چیره شوید. در مورد برنامه خود با همه افراد خانه بحث کنید تا مطمئن شوید همه آن‌ها با آن موافق هستند و می‌خواهند در آن نقش داشته باشد. مطمئن شوید برنامه تقسیم مسئولیت شما عادلانه است و مستقیماً بر استرس در خانه شما تأثیر می‌گذارد. برنامه خود را به کار ببندید و بر آن نظارت کنید تا مطمئن شوید همه افراد خانواده وظایف محول شده را انجام می‌دهند.

مقابل با استرس در خانه



• چند هفته به نقشه خود زمان بدهید تا ببینید استرس در خانه شما کاهش پیدا می‌کند یا نه. در طول این مدت مثبت اندیش باشید تا احتمال موفقیت برنامه‌تان زیادتر شود. پس از چند هفته تغییرات را دوباره ارزیابی کنید تا ببینید کدام بهتر و موثرتر بوده است. از خود بپرسید آیا استرس در خانه کاهش یافته است. اگر متوجه موارد بیشتری شدید که نیاز به تغییر دارد یا متوجه شدید مشکل جدیدی در آینده ایجاد می‌شود با خانواده همکاری کنید تا با کمک یکدیگر با آن مسائل رو به رو شوید.


منبع : http://wiki.5040.ir/fa/content/article/2708.html


ارسال پست

بازگشت به “خانواده”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 15 مهمان

cron