مشاوره زنان

#1
با سلام خدمت شما
من در بعضي از ماه ها زير بغل سمت چپ تير ميكشد واين درد به سينه سمت چپ هم منتقل ميشود و چند ماه پيش به ماما براي معاينه سينه مراجعه كردم ومرا به سونوي سينه ارجاع داد وسونوي سينه را انجام دادم ولي هيچ مشكلي نبود ممكن است در مورد اين مشكل مرا راهنمايي نماييد


#2
یاس عزیز
تشخیص درست تنها با با کنارهم گذاشتن نتایج معاینه ی بالینی، تصویر برداری و از همه مهم تر شرح کامل کامل بیمار صورت می گیره.
- مثلاً ابتدا باید مشخص بشه که چه مدتی ست که این حالت رو پیدا کردید؟ شدت اون خفیف یااینکه آزار دهنده است؟
- آیا این حالت ارتباطی با سیکل های قاعدگی شما داره یا خیر؟ مثلاً در 14 روز آخر سیکل این اتفاق می افته؟ (چراکه به علت افزاش ندولاریتی پستان، زمان قبل از پریود، معمولاً پستان ها بزرگ و حساس و یا حتی دردناک می شوند.)
- استفاده از قرصهای جلوگیری از حاملگی و یا سایر درمان های هورمونی رو داشتید یا خیر؟
- در مورد منشا این تیر کشیدگی( زیر بغل) مطمئن هستید؟ یا اینکه این درد به کتف و یا دست چپ شما ارتباط داره ؟
در عین حال تیر کشیدگی که منشا زیر بغل داشته باشه، بیشتر مربوط به یه جور درگیری لنفی که ممکنه غیر قابل اهمیت باشه و یا احتیاج به بررسی داشته باشه.
اما چنانچه با شرح حال کامل، معاینات بالینی و تصویر برداری از پستان، احتمالات مطرح رد شوند، تحت نظر پزشک یا ماما به صورت بالینی درمان علامتی این حساسیت و درد انجام می شود که شامل متوقف کردن درمان هورمونی، کاهش مصرف چربی، کافئین، چای و شکلات و حمایت مکانیکی با سینه بند های دارای اندازه ی مناسب و ... می باشد.
از اونجایی که این مساله یک طرفه است ( سمت چپ که ذکر نمودید) احتمال دیگری نیزمی تونه مطرح بشه: غدد لنفاوی ممکن است به علت عفونت بازو یا دست، واکسیناسیون یا تست های پوستی اخیر در بازو و یا به علت بیماری لنفاوی عمومی، بزرگ شوند و به تبع آن ایجاد حساسیت کند.
پس چنانچه مایل به پاسخ به سوالات مطرح شده بودید، منتظر شما هستم...
كارشناس مامايي فيروز

#3
با تشكر از شما
من با توجه به فرمايشات شما به ماما مراجعه نمودم وايشان التهاب غدد شيري را عنوان كردند وتست نوار قلب
در ضمن ويتامينE رانيز تجويز نمودند بصورت روزانه يك عدد
ميخواستم اطلاعاتي در رابطه با قرص ويتامين E به من بدهيد همچنين آيا براي من مناسب است يا خير؟

#4
دوست عزیز سلام دوباره
" ویتامین E"
از نظر طبقه بندی دارویی: این ویتامین محلول در چربی ست.
در بالغین بسته به شدت بیماری، روزانه I.U. 60-751 تجویز می شود. که حداکثر دوز آن I.U.300 می باشد.
مصرف همزمان کلستیرامین، روغن های معدنی و سوکرافیت جذب ویتامین Eرا کاهش می دهد.
این دارو پاسخ هماتولوژیک بدن نسبت به مکمل های آهن را کاهش می دهد.
واکنش ناخواسته: عوارض جانبی فقط در مسمومیت با ویتامین E و کاهش ویتامین K دیده می شود. بنابراین از خوددرمانی با این ویتامین پرهیز کنید.
تا هنگامی که ناراحتی گوارشی بروز پیدا نکرده، این دارو رو با معده ی خالی مصرف کنید.
از اونجایی که این ویتامین محلول در چربی ست، اگر دوزی را فراموش کردید، آن را حذف کنید و مجدداً مصرف نکنید.
چنانچه علائم زیر رو پیدا کردید، سریعاً به پزشک یا ماما مراجعه کنید:
تیرگی دید، علائم شبه آنفولانزا، سردرد، بزرگی پستان( البته این علائم در مصرف بیش از حد دارو اتفاق می افته)
اما ارتباط درد پستان با ویتامین E
ماستالژي به درد متوسط تا شديد يك يا هر دو پستان به مدت بيش از پنج روز گفته مي شود و مصرف ويتامين Eطي دوره چهار ماهه موجب كاهش شدت و مدت درد مي‌شود.
"بر اساس مطالعه فروزان الفتي، عضو هيأت علمي دانشكده پرستاري ومامايي دانشگاه علوم پزشكي قزوين، مصرف دو و چهار ماهه ويتامين E شدت و مدت درد ناشي از ماستالژي را كاهش مي‌دهد.
به عقيده پژوهشگر با توجه به عدم وجود عوارض جانبي ويتامين E، اين دارو مي تواند جايگزين مناسبي
براي ساير درمان‌هاي دارويي ماستالژي باشد."
" از طرفی سلنیوم وویتامین E باعث محافظت بافت ها از تخریب اکسیداتیو و تقویت عمل فاگوسیتوز می شوند و در نتیجه از عفونت و التهاب پستان نیز جلوگیری می کنند" .
-------------
و منابع غذايي ویتامین E:
غذاهايي كه شامل ميزان قابل توجهي از ويتامين «اي» هستند عبارت است از: آجيل (شامل بادام، فندق، و گردو)، تخم آفتابگردان، روغن ذرت، مارگارين، مايونز، روغن سبزيجات فشرده شده خنك،‌ شامل ذرت، گل آفتابگردان، سويا، دانة پنبه، كانولا، و سبوس گندم (غني ترين منبع)، اسفناج و كلم پيچ، سيب زميني .
•اگر در مورد خود ویتامین Eهم، جویای اطلاعات بیشتری بودید بفرمایید تا در اختیارتون قرار بدهم.
انشاالله که این مشکل کوچولو خیلی زود برطرف بشه.
در پناه خدا
كارشناس مامايي فيروز

#8
با سلام
من بعد از ازدواج به شدت گرمايي شدم و همچنين پريودهاي من دردناك شده چون به ندرت پيش مي آمد كه دل درد شديد بگيرم حتي تا 2 رو ز آنقدر شديد هست كه شايد آمپول بزنم تا بهتر شوم. البته پرده ام از نوع حلقوي ارتجاعي است آيا مي شود گفت به دليل عفونت و زخم اين درد ها ايجاد شده يا علت ديگري مي تواند داشته باشد؟
با تشكر
در ناامیدی بسی امید هست

#9
سلام عزیزم
این گونه عفونت ها ایجاد درد در زمان نزدیکی می کند .
اما پریودهای دردناک علل مختلفی دارند .یکی از آنها عفونت های ناحیه لگن است که میزان آن بیش از این عفونتی است که شما در پست قبلی ذکر کردید . به هر حال اگر بعد از مصرف داروهایتان ، در قاعدگی بعدی این درد برطرف نشد حتما موضوع را با پزشکتان مطرح کنید .
آخرین ويرايش توسط 1 on golenarges, ويرايش شده در 0.
در پناه امام عصر آرام و موفق باشید.
 کارشناس مامایی

#11
باسلام هفته پيش من آي يو دي يم رو برداشتم از اون روز تا حالا درد زير شكم وكمر در د درام مشكل ديگاي ندارم ميشه منو راهنمايي كنيد علت چيه سابقه اينجور دردها رو هم نداشتم

#12
سلام
دوست عزیز این دردها به احتمال زیاد ممکنه ناشی از وجود یک عفونت باشه، علت خارج کردن IUD شما چه بوده؟ آیا عفونت و یا خونریزی نامنظم نبوده است؟
البته در این مواقع از نظر علمی باید احتمالات دیگری نیز نظیر وقوع بارداری حین داشتن IUD، و یا از دست رفتن این بارداری بر اثر خارج کردن IUD بررسی شوند. در نتیجه توصیه می کنم در صورت تداوم این دردها( به خصوص به علت بی سابقه بودن آنها) و یا به احتمال کم همراهی با خونریزی و یا دفع لخته و ... حتماً و سریعاً به پزشکتون مراجعه کنید.
امیدوارم که مشکل خاصی نباشه، من رو هم بی خبر نگذارید...
در پناه خدا
كارشناس مامايي فيروز

#13
با سلام وتشكر از وقتي كه برام گذاشتين. من خونريزي ولكه بيني ندارم قصدم از برداشتن ان حاملگي است خونريزي ولكه بيني هم ندارم ولي اكنون كه روز 16 پريودم ميباشد كمي ترشحات سفيد رنگ دارم موقع برداشتن آي يودي علامتي از عفونت نبود درمورد تعيين جنسيت ميتوانم ازشما كمك بگيرم

#14
سلام دوباره
ترشحات سفید یا بی رنگ و بی بو و بدون حضور خارش، ترشحات طبیعی هستند.
عزیزم در مورد تعیین جنسیت هم ضمن مطالعه ی لینک زیر توصیه می کنم از افرادی که اطلاعات علمی وسیع تری در این زمینه دارند، کمک بگیرید.
http://www.firooz.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic
كارشناس مامايي فيروز
ارسال پست

بازگشت به “مشاوره ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 13 مهمان

cron