ترشحات زمان تخمک گذاری

#1
سلام بر گل نرگس عزیزم
طاعات و عبادات شما قبول باشه :wink:
داشتم یه چرخی تو سایت تون میزدم با یه مطلبی مواجه شدم که قبلا هم اونو تو کتابها خونده بودم
این ترشحات زمان تخمک گذاری رو همه دارند چون من چنین چیزی رو تا حالا نداشتم
ممنون میشم جواب منو هم بدی
ملتمس دعا


#2
سلام
وجود ترشحات بی رنگ ،رقیق و کشدار در روزهای حول و حوش تخمک گذاری علامتی ست ک در گروهی از خانم ها دیده می شود و در گروهی هم دیده نمی شود. مساله ای که بایدنگران کننده باشه داشتن ترشحات غیر طبیعی ست. در نتیجه جای هیچ نگرانی برای شما دوست عزیز نیست.

#3
با سلام و تشکر
برای کسی که پریود اش 30 روزه بوده احتمال تخمک گذاری روز چندم از ماه بعد (یا دوره بعد )است ؟
از کی باید از کیت تخمک گذاری استفاده کنم؟
ممنون

#4
سلام دوباره
دوست عزیز از اونجایی که سیستم بدن، تحت تاثیر عوامل و محرک های مختلف، دائما در حال تغییر است، مدت زمان سیکل های ماهانه در ماه های مختلف معمولا ثابت نمی مونه در نتیجه زمان تخمک گذاری دو ماه نیز با هم متغیر است.
پس نمی شه از روی 30 روزه بودن یک سیکل ماهانه، تخمک گذاری ماه بعد رو تخمین زد.
اما به طور کلی در یک سیکل 30 روزه، تخمک گذاری روز 16 ام باید رخ بده. که با استفاده از کیت تخمک گذاری و اندازه گیری دمای بدن و... می شه روزشو تعیین کرد. (و البته احتمال خطا هم وجود داره)
شما از روز 11 سیکل، تست رو در یک ساعت مشخص (حتی الامکان) شروع کنید، ملاک اولین روز پر رنگ شدن هر دو خط در کیت است.که 34 تا 36 ساعت بعد از اون، تخمک گذاری در نظر گرفته می شه.
بعد از تخمین این روز، باید بدونیم که عموما لقاح تخمک باید در عرض چند ساعت و نه بیشتر از یک روز بعد از تخمک گذاری صورت بگیره . یعنی در زمان ورود تخمک به لوله های رحمی باید اسپرم ها حاضر باشند.
معنی این جملات اینه که تقریبا همه ی بارداری زمانی اتفاق می افته که نزدیکی در طول 2 روز قبل از تخمک گذاری تا روز تخمک گذاری رخ داده باشد.
شاد و سلامت باشید.
كارشناس مامايي فيروز

#5
سلام
من پریود هام در این 3 ماه بعد از کورتاژ ام اینجوری بوده
29 - 26 - 32
ولی نمی دونم از کی باید از کیت تخمک گذاری استفاده کنم
لطفا کمک ام کنید
ممنون

#6
سلام
از آنجایی که طول سیکل ها دراغلب موارد حتی در ماه های متفاوت، متغیر است، نمی شود روز تخمک گذاری رو از روی سیکل های قبلی تعیین کرد .
اما اگر به طور میانگین هم طول سیکل شما رو 29 تا 32 روزه در نظر بگیریم، از روز 12 تا روز 18 ام از کیت استفاده کنید.
روزی که هر دو خط پر رنگ شد ، مد نظر می باشد که 32 تا 36 ساعت بعد از آن تخمک گذاری رخ می دهد.
از آنجایی که در هنگام آزاد شدن تخمک ، اسپرم در لوله ها حاضر باشد؛ نزدیکی باید در دو روز قبل از تخمک گذاری و نهایتا روز تخمک گذاری روی داده باشد تا به بارداری منجر شود.
در پناه خدا
كارشناس مامايي فيروز

#7
با عرض سلام و تشکر
من طبق فرمایش شما این ماه از روز 12 شروع به استفاده از کیت کردم و در روز 17 هر دو خط پررنگ شد ولی در همان روز نزدیکی نداشتم بلکه در روز 18 نزدیکی داشتیم که در این روز خط بالا پر رنگ تر از روز 17 بود ولی خط پائین کمی کم رنگ شده بود
در ضمن این بار که دقت کردم در روز 17 ترشحاتی هم داشتم
حالا ممکنه من باردار شده باشم ؟ :(
اصلا درست طبق برنامهایی که گفتید عمل کردم؟ :cry:
ممنون میشم کمکم کنید

#8
شهرزاد جان سلام دوباره
عزیزم امیدوارم که هر چه زورتر مامان بشید.
ولی این رو در نظر داشته باشید که حتی اگر تمام اقدامات هم درست انجام بگیره ، باز هم احتمال بارداری در هر سیکل 20-25% است.پس اگر هم باردار نبودید نگران نباشید.
طبق روال 32-36 ساعت بعد از شروع ترشح ناگهانی LH و حدود 10-12 ساعت بعد از اوج LH ، تخمک گذاری رخ می دهد.
حال چنانچه روز تخمک گذاری رو با توجه به ترشحات و کیت و ...، حول و حوش روز 18ام در نظر بگیریم، بازهم احتمال بارداری هست، البته صحیح تر این بود که نزدیکی در بازه ی 2 روز قبل تخمک گذاری و روز تخمک گذاری می بود.
برای اطمینان کامل بهتره که در فاصله ی 12 تا 16 ام یه صورت یک روز در میان نزدیکی داشته باشید.
و یا لااقل در اولین روزی که هر دو خط پررنگ شد ، نزدیکی صورت بگیره.
- سیکل قبلی شما چند روزه بوده؟
- و اگر هم این ماه هنوز مامان نشده بودید، بعد از این که پریود شدید، لطف کنید بگید که سیکلی که الان در اون قرار دارید چند روزه بوده؟
تا تعییین روز تخمک گذاری رو از این طریق ( یعنی کم کردن 14 روز از انتهای سیکل) با معیار افزایش ترشحات و کیت تخمک گذاری و ...که بدست آورده بودی کنارهم بگذاریم .
این جوری برای ماه بعد برنامه ریزی بهتری خواهید داشت.
راستی با توجه به اقدامتون برای بارداری، آزمایشات و اسیدفولیک و ... در برنامه ی شما بوده ؟
منتظر اخبار بعدی شما هستم...
در پناه خدا پر تلاش و موفق باشید.
كارشناس مامايي فيروز

#9
با سلام وتشکر از راهنمایی تون من قبلا یه حاملگی پوچ داشتم که شرح اش تو سایتتون هست :(
اسید فولیک را روزی 1 عدد ، 4 ماه میخورم
اگه پریود نشدم حتما بهتون خبر میدم (الان 2 روز از پریودم گذشته ، برام دعا کنید) :(
با توجه به اینکه من یه بار حاملگی پوچ داشتم و اینبار با استرس فراوان رو به رو هستم و اینکه اینبار میدونم فقط دو روز با تاریخ مشخص نزدیکی داشتم سن حاملگی من باز هم از اولین روز آخرین پریود من حساب میشه یا از روز نزدیکی ولقاح (چون نمی دونم اینبار از کی برم سونوگرافی تا ببینم قلب تشکیل شده یا نه؟!)
مرسی باز هم التماس دعا دارم

#10
شهرزاد جان سلام
آرام بودن و مقابله با استرس، بهترین لطفی ست که می تونید توی این مقطع در حق خودتون داشته باشید.
موارد مثل شما خیلی زیادند، خیالتوت راحت باشه و همه چیز رو به خدا بسپارید.
تخمین سن حاملگی طبق اولین روز آخرین پریود حساب می شه که 6 هفته بعد از اون می شه از ضربان قلب جنین مطلع شد.
در پناه خدا، امیدوارم هرچه زودتر خوش خبر باشید.
كارشناس مامايي فيروز

#11
سلام خدمت شما ..من در ماه پیش یک بارداری ناموفق داشتم که منجر به سقط شد...من الا ن ترشح سفید رنگ بی ادبی میشه مثل سفید تخم مرغ دارم .......البته دکتر به من گفت باید یک ماه جلو گیری کنم ولی من نکردم (با دلیل) الان نمیدونم این ترشح برای تخم گذاریمه یا چیز دیگه هست........من 11 ماه قبل موعد پری بود که نشدم و24 خونریزی من شروع شد تا 3 که کاملا قطع شد.......خواهشا منو راهنماییکنین......این ترشحات برای تخم گذاریمه ..........؟؟؟؟؟؟؟یا اینکه احتمالا باردار شدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟/منتظر جوابتون هستمممممممم :?: :|

#12
سلام عزیزم
اطلاعاتی که می دهید برای تشخیص کافی نیست . تشخیص قطعی بارداری با آزمایش خون می باشد که در صورت باردار بودن حدود 10 روز بعد از اقدام برای بارداری یا بلافاصله بعد از تأخیر در قاعدگی مورد انتظار بعدی (در کسانی که پریودهای منظم دارند ) جواب مثبت خواهد داد . توصیه می کنم در صورتی که باردار نبودید 3 ماه به بدن خود فرصت دهید تا توان از دست رفته را باز یابد و برای بارداری مجدد آماده شود .
در پناه امام عصر آرام و موفق باشید.
 کارشناس مامایی

#13
باسلام مجدد.........من از موقع کی برای بارداری اقدام کردم یعنی 5 ماه پیش پریودیهام نا منظم شده.........به همین خاطر نمیتونم تشخیص بدم کی وقت پریودیم هست..ببخشید من خودم دوست ندارم باردار بشم ...شوهرم مدتی است مشکل زود ارضای داره .من هم قرص بخورم حالم بد میشه حتی از نو ع خارجیش......فقط شما به من بگین من تاریخ تخمگ گذاری من کی بوده .......من تاریخ دقیق میدم///من 11/8/88 وقت پریودیم بود که نشدم ( حامله بودم ) از تاریخ 24/8/88 خونریزی افتادم که منجر به سقط خود به خود شد......تا تاریخ 3/9/88 کاملا بهبود پیدا کردم...حالا نمیدونم وقت تخم گذاریم کی هست که نزدیکی نداشته باشم......؟؟؟؟؟؟سوال دیگه من این است که ترشحاتم برای چی هست؟؟؟؟ یعنی امکانش اینکه من هفته قبل تخمک گذاری داشتم وجود داره.........؟؟؟ منو راهنمایی کنین لطفا :?: :!: :|

#14
سلام
ببین عزیزم! استفاده از این روش یعنی تشخیص تخمک گذاری از روی ترشحات نیازمند این است که یک خانم حداقل سه ماه روی تغیرات بدنش دقت داشته باشد تا به عبارتی تغیرات ترشحات در روزهای مختلف دستش بیاید . در این صورت متوجه می شود که هر چه به سمت تخمک گذاری می رود ترشحات رقیق تر و کشسان تر و هر چه از تخمک گذاری دورتر می شود ترشحات غلیظ تر و کمتر می شود .به هر صورت در کل دوره ی یک سیکل ترشجات دهانه ی رحم وجود دارد ولی تحت تأثیر هورمون های بدن ،کم و زیاد می شود . ترشحات تا وقتی که ایجاد علایم آزادرهنده مانند سوزش ،خارش ، بوی بد و تغیر رنگ نداشته باشد ، معمولا طبیعی است مگر این که در معاینه خلاف آن ثابت شود .
با توجه به نامنظم بودن قاعدگی هایتان که ذکر کردید و این که به تازگی سقط را پشت سر گذاشته اید تشخیص تخمک گذاری از ترشحات و یا تاریخ هایی که نوشتید ممکن نیست و یا می توان گفت اصلا دقیق نیست . اما در یک چمله ی کلی " ممکن است 2 هفته بعد از سقط تخمک گذاری باز گردد " که در مورد شما همین روزها می شود ...ولی باز هم دقیق نیست .
در مورد همسرتون آیا ایشون پیگیری در این زمینه انجام داده اند ؟ طولانی شدن این مسئله در طولانی مدت برای زوجین آزاردهنده است و البته بایستی علت این مشگل ریشه یابی شده و راه کارهای لازم پی گرفته شود . در عین حال کاندوم هم به عنوان روش پیشگیری محسوب شده و هم ممکن است تا حدودی به بهبود انزال زودرس کمک کند .
در پناه امام عصر آرام و موفق باشید.
 کارشناس مامایی

#15
رمن سه هفته پیش کورتاز داشتم بر اثر حاملگی مولار میخواستم بدونم بعد از اینکه بتا به صفر سید کی می تونم اقدام کنم برای حاملگی مجدد.و علت حاملگی مولار چیست.ممنون
ارسال پست

بازگشت به “حاملگی پوچ ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 13 مهمان

cron