آموزش ورزش کگل در بارداری

مدیران انجمن: KarshenaseMamaee, golenarges

banoou
عضو جدید
عضو جدید
پست: 8
تاریخ عضویت: جمعه 5 مرداد 1397, 8:24 pm
تماس:

آموزش ورزش کگل در بارداری

پستتوسط banoou » سه شنبه 13 شهریور 1397, 10:10 pm

برای کشش و تقویت ماهیچه‌های اصلی کف لگن (Pelvic floor) یا دیافراگم لگن در رحم، واژن و لگن و مقعد مورداستفاده قرار می‌گیرد.
آموزش تمرینات کگل و تمرین این ورزش در دوران بارداری به بانوی باردار کمک می‌کند تا از بی اختیاری ادرار و سایر مشکلات لگن خاصره جلوگیری کرده و یا کنترل کند.
(آموزش ورزش کگل در بارداری تصویری) باراهنمایی گام‌به‌گام صحیح این ورزش آشنا می‌شوید.
در این مطلب عناوین زیر رو بررسی می کنیم.
۱- فواید ورزش کگل در بارداری
عوامل زیادی می‌توانند باعث ضعف ماهیچه‌های کف لگن شوند مانند: بارداری، زایمان، جراحی، پیر شدن و کشش بی از حد به علت یبوست یا سرفه مزمن و اضافه‌وزن. مشکلات بر اثر ضعف در عضلات لگن:

۱- نشت ادرار براثر خنده یا سرفه (بی‌اختیاری ناشی از استرس)
۲- فشار ناگهانی شدیدی برای ادرار کردن قبل از دست دادن حجم قابل‌توجهی از ادرار دارید.
(بی‌اختیاری ناشی از ادرار)
۳-نشت مدفوع
تمرینات کگل ورزشِ زایمان طبیعی
در دوران بارداری، واژن و ماهیچه‌های لگنی کشش زیادی تحمل می‌کنند و کشیده می شوند،
وظیفه این ماهیچه‌ها حفاظت از رحم، کودک، جفت و روده‌ها و مثانه برای جلوگیری از فشار گرانش و جاذبه زمین است.
اگر این ماهیچه‌ها در وضعیت مناسبی قرار نگیرند، مشکلاتی در قبل و بعد از زایمان به وجود می‌آورند.
پزشکان در دوران بارداری این تمرین و ورزش (دیافراگم لگنی یا ورزش کف لگن در بارداری) را مفید و ضروری می‌دانند،
با تمرینات کگل می توان از : عدم کنترل ادرار، شل شدن عضلات واژن، پایین افتادگی رحم جلوگیری کرد.
ورزش کگل از بیماری‌هایی همچون بواسیر هموروئید نیز جلوگیری می‌کند تا باعث فشار کمتر بر ماهیچه‌های کف لگن در هنگام زایمان طبیعی شود.
برای خواندن ادامه مطلب همراه با عکس روی لینک زیر کلیک کنید.

آموزش ورزش کگل در بارداری https://turahi.ir/learn-kegel-sports/

:)
توراهی

https://turahi.ir سایت بارداری نوزاد

بازگشت به “ورزش های دوران بارداری”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان