چگونه در برابر کودکان صبور باشیم

#1
کودکان شما شیطنت های زیادی دارند که گاه ممکن است شما را کلافه کرده و به حد جنون برساند. چگونه می توان مقابل آنها صبر و تحمل داشت؟


چگونه در برابر کودکان صبور باشیم

حفظ آرامش خودتان زمانی که کودکان روی دیوارها نقاشی نمی‌کشند ، با صدای بلند فریاد نمی‌زنند، یا با یکدیگر دعوا نمی‌کنند، کار آسانی است. بااین‌حال هر پدر و مادری در زمان فشار روانی گاهی اوقات صبر خود را از دست می‌دهد. با این حال بهتر است که به جای احساس گناه در زمان از دست دادن کنترل، از احساس عصبانیت یا بیحوصلگی خود به عنوان روشی برای شناسایی مشکل، ایجاد یک راه‌حل عملی، و رسیدن به درکی بهتر از نیازهای خودتان بهره‌برداری کنید.


1. زمینه را فراهم کنید

هنگامی که فرزندانتان کوچک هستند قوانین و برنامه‌هایی ایجاد کنید تا پیروی از قوانین، رفتاری عادی و مورد انتظار باشد. برای زمینه‌هایی مانند زمان خواب، رفتار قابل‌قبول در طول غذا خوردن، و زمان کامل کردن تکالیف محدودیت‌هایی وضع کنید. اگر پیش از آنکه کنترل خود را از دست بدهید محدودیت‌هایی وضع کنید، صبور بودن در برابر فرزندان آسان‌تر خواهد شد.


2. حرفتان را واضح بگویید.

صبور بودن مقابل کودکان



صحبت‌های خود را به شکلی واضح منتقل کنید تا تعداد دفعاتی که مجبور به تکرار حرف‌هایتان هستید کاهش پیدا کند، و با این کار صبر شما کمتر به ورطه آزمایش گذاشته می‌شود. از فرزندانتان سؤال بپرسید تا مطمئن شوید که هم قوانین و هم عواقب بد رفتاری را درک می‌کنند.


3. از خودتان بپرسید که آیا انتظارات شما واقع‌بینانه هستند یا خیر.

زمانی که انتظارات بسیار بالا باشند، کودکان رفتار بدی خواهند داشت زیرا قادر به پیروی کردن از قوانین نیستند. برای مثال اگر فکر می‌کنید که فرزند شش ساله‌ی شما می‌تواند بیست دقیقه صبر کند تا نوبت صحبت کردن به او برسد، پس انتظار بیش از حدی دارید. به جای آن، از او بخواهید که دستش را بالا ببرد و پس از حدود پنج دقیقه به او جواب بدهید و ببینید که آیا او در پیروی از این قانون اصلاح‌شده موفق‌تر است یا خیر.


4. آرامش خود را حفظ کنید

صبور بودن مقابل کودکان



هنگامی که فرزندانتان شما را عصبانی کرده‌اند برای آرام کردن خود وقت صرف کنید. می‌توانید برای آرام کردن خود تا ده بشمارید یا چند نفس بکشید، در این صورت احتمال اینکه از نظم و انضباطی که باهدف یادگیری است به جای تنبیه استفاده کنید بیشتر خواهد بود.

به خودتان یادآوری کنید که کودکان شما را سرمشق قرار خواهند داد. اگر فرزندانتان مرتباً شما را در حال عصبانیت ببینند باور خواهند کرد که بدخلقی کردن یک روش قابل‌قبول حل مسئله است. اگر چه کنترل عصبانیت ممکن است دشوار باشد، اما تبدیل شدن به یک الگوی خوب احتمال دارد که مسائل خانه را در درازمدت لذت بخشتر سازد.


5. با خودتان صحبت کنید.

والدین با یادآوری‌هایی مانند " تو از پس این برمی‌آیی. این تنها یک مسئله‌ی کوچک است. فکرش را نکن یا هر کسی اشتباه می‌کند" به خودشان درس می‌دهند.


6. تمرکز بر مشکل اصلی

صبور بودن مقابل کودکان



درحالی‌که مسائل کوچک‌تر را رها می‌کنید، به دنبال این باشید که هر بار بر روی یک یا دو مشکل رفتاری اصلی تمرکز کنید. اگر به دنبال این باشید که به جای اینکه به خاطر تلاش در کنترل همه چیز دچار آشفتگی شوید، سعی در کنترل چند چیز کوچک داشته باشید، صبورتر خواهید بود.


7. از زمان "من " لذت ببرید

برنامه‌ی خواب منظم داشته باشید، زیرا اگر استراحت کافی داشته باشید احتمال اینکه در برابر فرزندانتان صبورتر باشید بیشتر است. اگر چه نیازهای فردی متفاوت است، اما گفته شده است که بیشتر بزرگ‌سالان هر شب حداقل به هفت ساعت خواب نیاز دارند و کاهش حتی دو ساعت در هر شب می‌تواند به طور قابل‌ملاحظه‌ای در هوشیاری شما تأثیر بگذارد.


8. وقتی برای ورزش در نظر بگیرید.

صبر مقابل کودکان



مراقبت از سلامت جسمی خودتان باعث می‌شود که تبدیل به والدینی صبورتر شوید. برای بهره‌مند شدن از فواید سلامت، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها پیشنهاد می‌کند که بزرگ‌سالان به یک برنامه‌ی هفتگی شامل حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی نسبتاً شدید مانند پیاده‌روی بپردازند، و حداقل دو روز در هفته ورزش‌هایی برای تقویت عضله مانند کار کردن با کش ورزشی انجام دهند.


9. علایق خود را دنبال کنید.

اختصاص دادن زمانی به انجام فعالیت‌های خودتان، به شما کمک می‌کند که به عنوان یک پدر یا مادر راضی‌تر و شادتر باشید و صبور بودن در برابر فرزندانتان را امکان‌پذیرتر می‌سازد. والدینی که از زمان شخصی بهره می‌برند الگوی خوبی برای فرزندان هستند و به آن‌ها یاد می‌دهند که اختصاص زمان‌هایی برای برآورده کردن نیازها به روشی مناسب، حائز اهمیت است.


نکات و هشدارها

اگر قادر به کنترل خشم خود نیستید، احساس آشفتگی می‌کنید، یا برای تربیت فرزند احتیاج به کمک دارید با یک متخصص سلامت روان مشورت کنید.



منبع:http://wiki.5040.ir/%DA%86%DA%AF%D9%88% ... D9%85.html


ارسال پست

بازگشت به “خانواده”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 7 مهمان